Як оформити відсутність працівників на роботі через бойові дії у населеному пункті — читайте у журналі «Кадровик-01» у червні 2014-го

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Як оформити відсутність на роботі працівників, які не можуть дістатися до роботи через бойові дії у населеному пункті та зупинку громадського транспорту? Який наказ має видати роботодавець у разі, якщо він не може забезпечити організацію нормального виробничого процесу через масові заворушення та проведення антитерористичної операції у східних областях України? Нормативні акти не містять прямих відповідей на подібні запитання. Проте за допомогою порад експертів журналу «Кадровик-01» ви зможете дотримати вимог законодавства

Як оформити відсутність на роботі працівників, які не можуть дістатися до роботи через бойові дії у населеному пункті та зупинку громадського транспорту? Який наказ має видати роботодавець у разі, якщо він не може забезпечити організацію нормального виробничого процесу через масові заворушення та проведення антитерористичної операції у східних областях України? Нормативні акти не містять прямих відповідей на подібні запитання. Проте за допомогою порад журналу «Кадровик-01» ви зможете дотримати вимог законодавства: у журналі «Кадровик-01» № 6/2014 публікуємо докладні роз’яснення «Як оформити відсутність працівників на роботі через бойові дії у населеному пункті» від Олени Саврової, заступника головного редактора журналу, знаного експерта кадрової практики.

Як зазначає у статті Олена Саврова, порядок оформлення відсутності працівників на роботі, умови збереження/не збереження заробітку за дні (години) відсутності під час масових заворушень, в умовах проведення антитерористичної операції тощо (далі — надзвичайна ситуація) залежать від причин, через які підприємство, установа, організація (далі — підприємство) не може функціонувати у звичайному режимі.

Усі причини, що заважають нормальній роботі підприємства під час надзвичайної ситуації, можна поділити на дві умовні групи:

  • роботодавець не може забезпечити нормальну роботу підприємства через надзвичайну ситуацію (неможливо забезпечити виробництво сировиною, комплектуючими, напівфабрикатами тощо, налагодити безперебійне електропостачання, здійснити відвантаження готової продукції тощо), але працівники прибувають на підприємство відповідно до встановлених режимів і графіків роботи;
  • роботодавець може і готовий забезпечити нормальну роботу підприємства, але працівники (усі чи частково) відсутні на роботі через надзвичайну ситуацію (не працює громадський транспорт, по дорозі на підприємство працівникам чинить перепони «кримінальний елемент», у населених пунктах йдуть бойові дії тощо).

Якщо нормальна діяльність підприємства неможлива за умов, віднесених до першої умовної групи, то на підприємстві наявні ознаки простою.

Якщо ж нормальна діяльність підприємства неможлива за умов, віднесених до другої умовної групи, то у табелі за усі робочі дні (зміни) за встановленими для працівників графіками роботи роботодавець має проставити літерний код «НЗ» (неявка з нез’ясованих причин).

Більше про необхідні дії роботодавця у кожній з цих ситуацій ви дізнаєтеся, прочитавши статтю в червневому номері журналу «Кадровик-01». Звертаємо увагу, що у рубриці «Взірцева колекція документів Відділу кадрів» наведено і зразки наказів, які видає роботодавець кожній з розглянутих ситуацій!

додаток

Правила розрахунку нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю у 2026 році

Статті за темою

Усі статті за темою

Обов’язок інформувати про вакансії працівників, які працюють за строковим договором: як реалізувати

Як саме роботодавець має інформувати працівників, що працюють за строковими договорами про можливість укласти безстроковий договір, роз'яснюємо у статті
5222

Електронні інструменти кадровика: Резерв+, е-кадри, звітність до Держпраці

Сучасна кадрова робота стрімко переходить у цифровий формат. Воєнний стан, державний контроль і зростаючі вимоги до збереження даних роблять електронні інструменти кадровика не просто зручністю, а необхідністю. Паперові журнали, картки й накази більше не відповідають темпам сьогодення — на зміну їм приходять цифрові кадрові сервіси та електронна кадрова система, що автоматизують рутину, мінімізують ризики помилок і забезпечують надійне зберігання даних. Усе про цифрові інструменти для кадровика — у статті
152

Калькулятор днів відпустки

Виникли проблеми з тим, як розрахувати кількість відпускних днів? Шукаєте розрахунок днів невикористаної відпустки при звільненні онлайн? Переймаєтесь як розрахувати кількість днів відпустки за фактично відпрацьований час та як порахувати кількість днів невикористаної відпустки? Рішення усіх питань — наш калькулятор відпусток онлайн.
555653

Калькулятор стажу — ваш онлайн помічник

Калькулятор трудового стажу є важливою складовою не лише для нарахування пенсії, а й для отримання різних соціальних гарантій та компенсацій. У багатьох випадках якісний та точний калькулятор стажу роботи може бути складним і потребує врахування численних нюансів, таких як перерви в роботі, відпустки або звільнення. Однак завдяки сучасним онлайн інструментам, таким як онлайн калькулятор стажу роботи, цей процес став простим і доступним для кожного. Усе про калькулятор стажу по трудовій книжці онлайн — у статті.
131652

Наказ про оголошення простою через відключення світла та тепла

Через військову агресію росії, частина енергетичної інфраструктури України зазнала пошкоджень. Якщо підприємство не може провадити господарську діяльність у повному обсязі через відключення електроенергії та/або теплопостачання, оформіть наказ про простій. Скористайтеся зразком із статті
23937

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді