Як оформити відсутність працівників на роботі через бойові дії у населеному пункті — читайте у журналі «Кадровик-01» у червні 2014-го

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Як оформити відсутність на роботі працівників, які не можуть дістатися до роботи через бойові дії у населеному пункті та зупинку громадського транспорту? Який наказ має видати роботодавець у разі, якщо він не може забезпечити організацію нормального виробничого процесу через масові заворушення та проведення антитерористичної операції у східних областях України? Нормативні акти не містять прямих відповідей на подібні запитання. Проте за допомогою порад експертів журналу «Кадровик-01» ви зможете дотримати вимог законодавства

Як оформити відсутність на роботі працівників, які не можуть дістатися до роботи через бойові дії у населеному пункті та зупинку громадського транспорту? Який наказ має видати роботодавець у разі, якщо він не може забезпечити організацію нормального виробничого процесу через масові заворушення та проведення антитерористичної операції у східних областях України? Нормативні акти не містять прямих відповідей на подібні запитання. Проте за допомогою порад журналу «Кадровик-01» ви зможете дотримати вимог законодавства: у журналі «Кадровик-01» № 6/2014 публікуємо докладні роз’яснення «Як оформити відсутність працівників на роботі через бойові дії у населеному пункті» від Олени Саврової, заступника головного редактора журналу, знаного експерта кадрової практики.

Як зазначає у статті Олена Саврова, порядок оформлення відсутності працівників на роботі, умови збереження/не збереження заробітку за дні (години) відсутності під час масових заворушень, в умовах проведення антитерористичної операції тощо (далі — надзвичайна ситуація) залежать від причин, через які підприємство, установа, організація (далі — підприємство) не може функціонувати у звичайному режимі.

Усі причини, що заважають нормальній роботі підприємства під час надзвичайної ситуації, можна поділити на дві умовні групи:

  • роботодавець не може забезпечити нормальну роботу підприємства через надзвичайну ситуацію (неможливо забезпечити виробництво сировиною, комплектуючими, напівфабрикатами тощо, налагодити безперебійне електропостачання, здійснити відвантаження готової продукції тощо), але працівники прибувають на підприємство відповідно до встановлених режимів і графіків роботи;
  • роботодавець може і готовий забезпечити нормальну роботу підприємства, але працівники (усі чи частково) відсутні на роботі через надзвичайну ситуацію (не працює громадський транспорт, по дорозі на підприємство працівникам чинить перепони «кримінальний елемент», у населених пунктах йдуть бойові дії тощо).

Якщо нормальна діяльність підприємства неможлива за умов, віднесених до першої умовної групи, то на підприємстві наявні ознаки простою.

Якщо ж нормальна діяльність підприємства неможлива за умов, віднесених до другої умовної групи, то у табелі за усі робочі дні (зміни) за встановленими для працівників графіками роботи роботодавець має проставити літерний код «НЗ» (неявка з нез’ясованих причин).

Більше про необхідні дії роботодавця у кожній з цих ситуацій ви дізнаєтеся, прочитавши статтю в червневому номері журналу «Кадровик-01». Звертаємо увагу, що у рубриці «Взірцева колекція документів Відділу кадрів» наведено і зразки наказів, які видає роботодавець кожній з розглянутих ситуацій!

додаток

Зміни впродовж літа в бронюванні та отриманні критичності

Статті за темою

Усі статті за темою

Аналіз судової практики у трудових спорах

У сфері трудових правовідносин судова практика відіграє важливу роль для формування стабільного правозастосування, захисту прав працівників і роботодавців, а також для тлумачення норм трудового законодавства. В умовах постійного оновлення правової бази України актуальним є ґрунтовний аналіз судової практики у трудових спорах. Яка практика розгляду судами трудових спорів — читайте у статті.
214

Калькулятор днів відпустки

Виникли проблеми з тим, як розрахувати кількість відпускних днів? Шукаєте розрахунок днів невикористаної відпустки при звільненні онлайн? Переймаєтесь як розрахувати кількість днів відпустки за фактично відпрацьований час та як порахувати кількість днів невикористаної відпустки? Рішення усіх питань — наш калькулятор відпусток онлайн.
541090

Що входить до страхового стажу?

Страховий стаж — це один із ключових факторів, який впливає на право людини на пенсійне забезпечення, соціальні виплати та інші пільги. Тому перед роботодавцями та працівниками постає низка питань щодо його врегулювання. Що входить до страхового стажу для пенсії? Як зараховується стаж та чи зараховується навчання в трудовий стаж? Відповіді на ці та інші питання про трудовий стаж для виходу на пенсію — у статті.
69014

Роль кадровика в командній роботі

Успіх будь-якої організації безпосередньо залежить від її найціннішого ресурсу — людей. Командна робота, як форма організації праці, дозволяє досягати синергії, де загальний результат значно перевищує суму індивідуальних зусиль. Проте для створення дієвої команди недостатньо просто зібрати фахівців у межах одного проєкту чи підрозділу. Саме тому досить важлива роль кадровика в командній роботі— HR-фахівця, чия місія полягає у створенні сприятливого середовища для командної взаємодії та розвитку колективу.
392

Психологія конфлікту: чому ми сваримось на роботі

Конфлікт — це зіткнення протилежних інтересів, цінностей, поглядів або потреб. Конфлікти на робочому місці виникають через взаємодію різних особистостей, посадових функцій та очікувань. У цій статті ви знайдете секрети вирішення трудових конфліктів, все про роль кадровика у врегулюванні спорів, а також кадрові політики і уникнення конфліктів у трудовому просторі.
627

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді