При запровадженні в організації процедур адаптації та наставництва для нових працівників можна орієнтуватися на методичні розробки, що діють в системі державної служби

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Підприємства, установи, організації будь-якої форми власності можуть на основі Методичних рекомендацій щодо впровадження у державних органах, органах влади Автономної Республіки Крим та їх апараті системи наставництва державних службовців, затверджених наказом Національного агентства України з питань державної служби від 25.10.2013 № 189 (далі — Методичні рекомендації) розробити власні форми документів щодо адаптації прийнятих працівників та системи наставництва

Так, документи, розроблені на основі Методичних рекомендацій, можуть враховуватися при вирішенні роботодавцем питання про звільнення працівника за результатами випробування.

Методичні рекомендації окреслюють:

  • підходи до розроблення і впровадження системи наставництва, її цілі та завдання;
  • поняття та завдання наставництва для реалізації адаптації новопризначених державних службовців;
  • вимоги до рівня професійної компетентності наставника;

  • форми роботи наставника з новопризначеними державними службовцями;
  • порядок звітності та контролю в системі наставництва державних службовців;
  • підхід для визначення результатів адаптації новопризначених державних службовців.

При розробленні в організації власних шаблонів документів з питань адаптації можна брати за основу шаблони для державної служби, що містяться в Методичних рекомендаціях:

  • орієнтовну Програму адаптації (на перші 3 місяці);
  • форму Індивідуального плану наставництва;
  • форму Висновку за результатами виконання програми адаптації та індивідуального плану наставництва;
  • форму Звіту за результатами виконання програми адаптації та індивідуального плану наставництва;
  • форму Анкети зворотного зв’язку для перевірки успішності проведення адаптації.

 

додаток

Головні зміни у трудовому законодавстві за І півріччя 2025 року

Статті за темою

Усі статті за темою

Аналіз судової практики у трудових спорах

У сфері трудових правовідносин судова практика відіграє важливу роль для формування стабільного правозастосування, захисту прав працівників і роботодавців, а також для тлумачення норм трудового законодавства. В умовах постійного оновлення правової бази України актуальним є ґрунтовний аналіз судової практики у трудових спорах. Яка практика розгляду судами трудових спорів — читайте у статті.
33

Калькулятор днів відпустки

Виникли проблеми з тим, як розрахувати кількість відпускних днів? Шукаєте розрахунок днів невикористаної відпустки при звільненні онлайн? Переймаєтесь як розрахувати кількість днів відпустки за фактично відпрацьований час та як порахувати кількість днів невикористаної відпустки? Рішення усіх питань — наш калькулятор відпусток онлайн.
538079

Що входить до страхового стажу?

Страховий стаж — це один із ключових факторів, який впливає на право людини на пенсійне забезпечення, соціальні виплати та інші пільги. Тому перед роботодавцями та працівниками постає низка питань щодо його врегулювання. Що входить до страхового стажу для пенсії? Як зараховується стаж та чи зараховується навчання в трудовий стаж? Відповіді на ці та інші питання про трудовий стаж для виходу на пенсію — у статті.
67697

Роль кадровика в командній роботі

Успіх будь-якої організації безпосередньо залежить від її найціннішого ресурсу — людей. Командна робота, як форма організації праці, дозволяє досягати синергії, де загальний результат значно перевищує суму індивідуальних зусиль. Проте для створення дієвої команди недостатньо просто зібрати фахівців у межах одного проєкту чи підрозділу. Саме тому досить важлива роль кадровика в командній роботі— HR-фахівця, чия місія полягає у створенні сприятливого середовища для командної взаємодії та розвитку колективу.
292

Психологія конфлікту: чому ми сваримось на роботі

Конфлікт — це зіткнення протилежних інтересів, цінностей, поглядів або потреб. Конфлікти на робочому місці виникають через взаємодію різних особистостей, посадових функцій та очікувань. У цій статті ви знайдете секрети вирішення трудових конфліктів, все про роль кадровика у врегулюванні спорів, а також кадрові політики і уникнення конфліктів у трудовому просторі.
500

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді