Проект розроблено з метою приведення Указу Президента «Про Порядок організації проведення спеціальної перевірки відомостей щодо осіб, які претендують на зайняття посад, пов'язаних із виконанням функцій держави або місцевого самоврядування» від 25.01.2013 № 33/2012 у відповідність до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реалізації державної антикорупційної політики» від 14.05.2013 № 224-VII.
Запропоновані зміни стосуються встановлення механізму одержання інформації про попередню спеціальну перевірку щодо особи, стосовно якої така перевірка проводилася раніше.
Зокрема, пропонується встановити, що орган, на посаду в якому претендує особа, запитуватиме за останнім місцем роботи особи, де стосовно неї проводилася спеціальна перевірка, копію довідки про результати такої перевірки.
Крім того, передбачається удосконалення процедури опрацювання результатів проведення спеціальної перевірки та конкретизації рішень за її наслідками.
Так, з метою недопущення формальних відмов у прийнятті на службу особам у зв’язку з технічними помилками у поданій декларації чи автобіографії, передбачено право претендента на службу надати пояснення щодо виявлених розбіжностей у декларації та автобіографії, або виправити такі розбіжності. Водночас підставами для відмови у прийнятті на службу за результатами перевірки пропонується визначити виявлену невідповідність претендента на посаду встановленим законодавством вимогам, а також встановлення із врахуванням одержаних пояснень факту подання ним підроблених документів або неправдивих відомостей.
Запропоновані зміни сприятимуть вдосконаленню процедури проведення спеціальної перевірки, а відтак — механізму добору кадрів на службу в державних органах та органах місцевого самоврядування.
При підготовці використано інформаційне повідомлення Міністерства юстиції України