Як зняти державну службу з очільників місцевих адміністрацій і коли керівник апарату має приступити до виконання обов’язків керівника державної служби? НАДС роз’яснює

У період повідомлення голів місцевих державних адміністрацій про зміну істотних умов праці вони виконують повноваження керівника державної служби.

Національне агентство з питань державної служби (лист від 27.11.2017 № 43-р/з) роз’яснило особливості застосування законодавства про державну службу у зв’язку з набранням чинності Законом України «Про внесення змін до деяких законів України щодо окремих питань проходження державної служби» від 09.11.2017 № 2190-VIII (далі — Закон № 2190).

Законом № 2190 (набрав чинності 15.11.2017) внесено зміни до Закону України «Про державну службу» від 10.12.2015 № 889-VIII (далі — Закон № 889). Зокрема, дія Закону № 889 не поширюється на голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників.

У зв’язку із змінами в організації виробництва і праці допускається зміна істотних умов праці при продовженні роботи за тією ж спеціальністю, кваліфікацією чи посадою. Про зміну істотних умов праці — систем та розмірів оплати праці, пільг, режиму роботи, встановлення або скасування неповного робочого часу, суміщення професій, зміну розрядів і найменування посад та інших — працівник повинен бути повідомлений не пізніше ніж за два місяці (ст. 32 КЗпП).

Президент України доручив Першому заступникові Глави Адміністрації Президента України повідомити в установленому порядку голів обласних, Київської міської державних адміністрацій про зміну істотних умов праці, а головам обласних, Київської міської державних адміністрацій — голів відповідних районних, районних у місті Києві державних адміністрацій (розпорядження Президента України від 20.11.2017 № 200).

На думку НАДС, на період повідомлення голів місцевих державних адміністрацій про зміну істотних умов праці вони мають виконувати повноваження керівника державної служби, аналогічно до роз’яснення Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування (протокол засідання від 20.04.2016 № 46).

Крім того, повноваження керівника державної служби в апараті місцевої державної адміністрації та її структурних підрозділах (крім структурних підрозділів зі статусом юридичних осіб публічного права) здійснює керівник апарату.

НАДС нагадує, що зміною істотних умов державної служби є, зокрема, зміна основних посадових обов’язків (ст. 43 Закону № 889).

Про зміну істотних умов служби керівник державної служби письмово повідомляє державного службовця не пізніш як за 60 календарних днів до зміни істотних умов державної служби, крім випадків підвищення заробітної плати.

У разі незгоди державного службовця на продовження проходження державної служби у зв’язку із зміною істотних умов державної служби він подає керівнику державної служби заяву про звільнення на підставі пункту 6 частини 1 статті 83 Закону № 889 або заяву про переведення на іншу запропоновану йому посаду не пізніш як за 60 календарних днів з дня ознайомлення з повідомленням про зміну істотних умов державної служби.

Як зняти державну службу з очільників місцевих адміністрацій і коли керівник апарату має приступити до виконання обов’язків керівника державної служби? НАДС роз’яснює Читайте також: Звільнення державного службовця у порядку переведення до установи, діяльність якої він контролював

Якщо протягом 60 календарних днів з дня ознайомлення державного службовця з повідомленням про зміну істотних умов служби від нього не надійшли зазначені заяви, державного службовця вважають таким, що погодився на продовження проходження державної служби.

Тому голови місцевих державних адміністрацій мають повідомити керівників апаратів про зміну істотних умов державної служби.

Ольга Догадіна,
провідний експерт Експертус Кадри

Особливості трудових договорів із сумісниками

Статті за темою

Усі статті за темою

Присвоєння рангу при прийнятті на державну службу

Закон України «Про державну службу» від 10.12.2015 № 889-VIII (далі — Закон № 889) передбачає такі поняття, як «категорії посад державної служби» та «ранги державних службовців». Насправді, таке нормативно-правове закріплення є досить позитивним досвідом, адже дозволяє не тільки розмежовувати рівень відповідальності різних посадовців, але і сприяє тенденції просування по службі
64113

Особова справа державного службовця

Служба управління персоналом державного органу приділяє чимало часу роботі з особовими справами державних службовців. Щоб заощадити час кадровикам, ми підготували перелік документів та порядок ведення особових справ держслужбовців.
40290

Зразок написання автобіографії

Автобіографія — це документ-життєпис, який особа складає сама про себе. Як правильно написати автобіографію? У якій послідовності? Дізнайтеся зі статті. У пригоді стане бланк автобіографії та зразок написання для держслужбовця
563869

Особова картка державного службовця

НАДС востаннє змінювало форму особової картки державного службовця у червні 2020 року. Однак особова картка держслужбовця, нова форма якої міститься у статті, до цього часу викликає низку питань. Як заповнювати особову картку держслужбовця? Що має містити заповнена особова картка державного службовця? Відповіді шукайте у статті.
44301

Обчислення стажу державної служби

При прийнятті особи на державну службу їй обчислюють стаж державної служби. Цей стаж дає право на встановлення державному службовцю надбавки за вислугу років, надання додаткової оплачуваної відпустки
43400

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді