НАЗК затвердило Положення про реєстр осіб, що вчинили корупційні правопорушення

Реєстр — електронна база даних, яка містить відомості про осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, та про юридичних осіб, до яких застосовано заходи кримінально-правового характеру у зв’язку з вчиненням корупційного правопорушення.

Національне агентство з питань запобігання корупції (далі — НАЗК) рішенням від 09.02.2018 № 166 затвердило Положення про Єдиний державний реєстр осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення (далі — Реєстр).

НАЗК забезпечує:

  • програмно-технічне супроводження програмного забезпечення Реєстру;
  • надання реєстраторам доступу до нього;
  • збереження і захист даних, що містяться у Реєстрі;
  • навчання реєстраторів щодо наповнення та користування Реєстром, а також виконує інші функції, передбачені Положенням.

Підставою для внесення Реєстратором відомостей про особу, яку притягнуто до відповідальності за вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення, є:

  • електронна копія рішення суду, яке набрало законної сили, з Єдиного державного реєстру судових рішень;
  • засвідчена в установленому порядку паперова копія розпорядчого документа про накладення дисциплінарного стягнення.

Реєстратор зобов’язаний протягом тридцяти робочих днів з дня внесення до Реєстру відомостей про фізичну особу, яка вчинила корупційне або пов’язане з корупцією правопорушення, повідомити таку особу про її права, визначені Законом України «Про захист персональних даних» від 01.06.2010 № 2297-VI.

Кадрові служби органів державної влади, органів місцевого самоврядування, а також підприємств, установ та організацій, посадові особи яких є суб’єктами відповідальності за корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, в день підписання розпорядчого документа про накладення на особу або зняття з неї дисциплінарного стягнення за вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення зобов’язані надати Реєстратору електронну та засвідчену в установленому порядку паперову копію відповідного розпорядчого документа разом з інформаційною карткою до розпорядчого документа про накладення (зняття) дисциплінарного стягнення на (з) особу(и) за вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень.

Підстави для вилучення з Реєстру відомостей про особу, яка вчинила корупційне або пов’язане з корупцією правопорушення:

  • ухвала суду про скасування вироку;
  • винесення виправдувального вироку;
  • відновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження;
  • скасування постанови про накладення адміністративного стягнення за корупційне або пов’язане з корупцією правопорушення;
  • скасування розпорядчого документа;
  • судове рішення про скасування розпорядчого документа про накладення дисциплінарного стягнення.

Відомості з Реєстру надають у вигляді витягу з Реєстру та інформаційної довідки.

Окрім того, частина інформації з Реєстру перебуватиме у цілодобовому відкритому доступі, а саме:

  • про фізичну особу, яку притягнуто до відповідальності за вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення:
  • прізвище, ім’я, по батькові;
  • місце роботи, посада на час вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення;
  • склад корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення;
  • вид покарання (стягнення);
  • спосіб вчинення дисциплінарного корупційного проступку;
  • вид дисциплінарного стягнення;
  • про юридичну особу, до якої застосовано заходи кримінально-правового характеру:
  • найменування;
  • юридична адреса, код в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців;
  • склад корупційного правопорушення, у зв’язку з вчиненням якого застосовано заходи кримінально-правового характеру;
  • вид застосованих заходів кримінально-правового характеру.

НАЗК забезпечуватиме оприлюднення на своєму офіційному веб-сайті відомостей з Реєстру протягом трьох робочих днів після їх внесення до Реєстру.

Ольга Догадіна,
провідний експерт Експертус Кадри

Особливості трудових договорів із сумісниками

Статті за темою

Усі статті за темою

Відповідальність за порушення законодавства про відпустки

Порушення законодавства про відпустки може мати серйозні наслідки для роботодавця. Інспектори праці перевіряють, чи надаються працівникам відпустки, чи є на підприємстві графік відпусток, чи виплачується компенсація за невикористану відпустку. Яку відповідальність за порушення законодавства про відпустки передбачає законодавство, читайте у статті.
27170

Відповідальність за порушення військового обліку на підприємстві

Державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації незалежно від форми власності та підпорядкування зобов’язані вести військовий облік працівників. Розглянемо, відповідальність за порушення у сфері військового обліку передбачена законодавством.
10119

Відповідальність за неведення особової картки П-2

Особова картка П-2 є документом, який містить важливу особисту інформацію про фізичну особу-працівника. Законодавством не передбачено прямих норм про відповідальність за неведення особової картки. Однак, чи є все-таки обов’язковим ведення особової картки — читайте у статті.
26968

Штрафи на роботодавців у 2023 році

За порушення у 2023 році так само будуть карати грошима. Роботодавець сплачує штраф (ст. 265 КЗпП). Винну посадову особу суд притягує до адміністративної відповідальності (ст. 41 КпАП)
30872

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді