Національне агентство з питань запобігання корупції (далі — НАЗК) рішенням від 09.02.2018 № 166 затвердило Положення про Єдиний державний реєстр осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення (далі — Реєстр).
НАЗК забезпечує:
- програмно-технічне супроводження програмного забезпечення Реєстру;
- надання реєстраторам доступу до нього;
- збереження і захист даних, що містяться у Реєстрі;
- навчання реєстраторів щодо наповнення та користування Реєстром, а також виконує інші функції, передбачені Положенням.
Підставою для внесення Реєстратором відомостей про особу, яку притягнуто до відповідальності за вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення, є:
- електронна копія рішення суду, яке набрало законної сили, з Єдиного державного реєстру судових рішень;
- засвідчена в установленому порядку паперова копія розпорядчого документа про накладення дисциплінарного стягнення.
Реєстратор зобов’язаний протягом тридцяти робочих днів з дня внесення до Реєстру відомостей про фізичну особу, яка вчинила корупційне або пов’язане з корупцією правопорушення, повідомити таку особу про її права, визначені Законом України «Про захист персональних даних» від 01.06.2010 № 2297-VI.
Кадрові служби органів державної влади, органів місцевого самоврядування, а також підприємств, установ та організацій, посадові особи яких є суб’єктами відповідальності за корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, в день підписання розпорядчого документа про накладення на особу або зняття з неї дисциплінарного стягнення за вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення зобов’язані надати Реєстратору електронну та засвідчену в установленому порядку паперову копію відповідного розпорядчого документа разом з інформаційною карткою до розпорядчого документа про накладення (зняття) дисциплінарного стягнення на (з) особу(и) за вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень.
Підстави для вилучення з Реєстру відомостей про особу, яка вчинила корупційне або пов’язане з корупцією правопорушення:
- ухвала суду про скасування вироку;
- винесення виправдувального вироку;
- відновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження;
- скасування постанови про накладення адміністративного стягнення за корупційне або пов’язане з корупцією правопорушення;
- скасування розпорядчого документа;
- судове рішення про скасування розпорядчого документа про накладення дисциплінарного стягнення.
Відомості з Реєстру надають у вигляді витягу з Реєстру та інформаційної довідки.
Окрім того, частина інформації з Реєстру перебуватиме у цілодобовому відкритому доступі, а саме:
- про фізичну особу, яку притягнуто до відповідальності за вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення:
- прізвище, ім’я, по батькові;
- місце роботи, посада на час вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення;
- склад корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення;
- вид покарання (стягнення);
- спосіб вчинення дисциплінарного корупційного проступку;
- вид дисциплінарного стягнення;
- про юридичну особу, до якої застосовано заходи кримінально-правового характеру:
- найменування;
- юридична адреса, код в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців;
- склад корупційного правопорушення, у зв’язку з вчиненням якого застосовано заходи кримінально-правового характеру;
- вид застосованих заходів кримінально-правового характеру.
НАЗК забезпечуватиме оприлюднення на своєму офіційному веб-сайті відомостей з Реєстру протягом трьох робочих днів після їх внесення до Реєстру.
Ольга Догадіна,
провідний експерт Експертус Кадри