Мін’юст змінив правила діловодства

Особові справи формуватимемо інакше. Скачайте чек-лист нових документів особової справи.

Із 27.07.2018 набули чинності зміни до Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затверджених наказом Мін’юсту від 18.06.2015 № 1000/5 (далі — Правила № 1000/5).

Зміни затвердив Мін’юст наказом від 04.07.2018 № 2277/5. Ознайомтеся з переліком змінених норм та кроками, щоб їх додержати ➤➤➤.

1. Положення про службу діловодства та архів

Слід розробляти, якщо вони є структурними підрозділами. Структурний підрозділ може бути самостійним, а може входити до складу іншого структурного підрозділу. Положення має бути в будь-якому разі.



Скачайте зразки

Мін’юст змінив правила діловодства
ПОЛОЖЕННЯ ПРО КАНЦЕЛЯРІЮ 

 та

Мін’юст змінив правила діловодства
ПОЛОЖЕННЯ ПРО АРХІВ, ЗА ЯКИЙ ВІДПОВІДАЄ КАДРОВА СЛУЖБА

2. Підписи з В. о.

Нова норма. У підписах слова «Виконуючий обов’язки» або скорочення «В. о.» можна додавати не лише до назви посади керівника установи, а й до назв посад керівників самостійних структурних підрозділів, однак якщо є розпорядчий документ про заміщення.

Змінився порядок оформлення реквізиту «Підпис». Виконуючий обов’язки може підписувати документи замість керівника самостійного структурного підрозділу, додаючи слова «Виконуючий обов’язки» або скорочення «В. о.» до назви посади.

3. Печатки

Нова норма. Нині не всі підприємства зобов’язані мати печатки. До всіх посилань на відбиток печатки у Правилах № 1000/5 додана ремарка: (за наявності)

Мін’юст змінив правила діловодстваПеревірте, чи повинно ваше підприємство застосовувати печатку

4. Вилучення оригіналів із фонду підприємства

Нова норма. Стара редакція Правил № 1000/5 дозволяла тимчасове вилучення оригіналів документів із документаційного та архівного фондів підприємства — у випадках, передбачених законом. Нова редакція Правил № 1000/5 конкретизувала підстави для тимчасового доступу до документів: Ухвала слідчого судді, суду в порядку, визначеному Кримінальним процесуальним кодексом.

Граничний строк повернення документів — не пізніше ніж через один рік після закриття провадження або винесення судом рішення у справі.

5. Знищення документів

Нові норми. Після експертизи цінності документів кожен структурний підрозділ складає власний акт про вилучення для знищення документів, строк зберігання яких минув. Форма акта внормована.

Якщо акт про знищення містить первинну фінансову та бухгалтерську документацію, підприємство має додати до нього довідку про проведення фінансових перевірок, ревізій, аудиту. Довідку підписує керівник підприємства. Раніше це мав робити й головний бухгалтер.

Документи з грифом обмеження доступу відтепер можна знищувати не лише шляхом подрібнення, а й шляхом спалення або іншим способом, що унеможливлює їх прочитання та відновлення.

Мін’юст змінив правила діловодства Стаття до теми: 10 кроків, щоб знищити застарілі документи й не наразитися на штраф

6. Передача документів при реорганізації

Нові норми. Якщо підприємство внаслідок реорганізації — злиття, приєднання, поділу, перетворення — передає свої функції іншому підприємству, останнє приймає його документи та архів за актом. Форму акта додали до Правил.

Для державної реєстрації припинення юридичної особи архівна установа (державна архівна установа, архівний відділ міської ради, трудовий архів, приватний архів, правонаступник, орган вищого рівня), яка прийняла архівні документи постійного/тривалого зберігання, видає довідку про прийняття документів. Змінені Правила № 1000/5 вперше встановили вимоги до змісту такої довідки.

7. Особові справи

Нові норми. Перелік обов’язкових документів особової справи збільшився вдвічі. Як саме і як актуалізувати особові справи працівників — читайте.

У журналі КАДРОВИК-01 № 9 та Довідник секретаря та офіс-менеджера № 8— читайте докладні роз’яснення про дії кадровика для узгодження документів і процедур діловодства з новими нормами

Скачайте

Мін’юст змінив правила діловодства
Чек-лист документів особової справи 

 та

Мін’юст змінив правила діловодства
Шпаргалку 

Тетяна Мартинюк,
головний редактор журналу «Довідник секретаря та офіс-менеджера»

Рекомендація місяця від редакції порталу «Кадровик-01»

Запрошуємо на вебінар «Перевірки Держпраці під час воєнного стану», який відбудеться 23 травня. Спікер — посадова особа Держпраці. У програмі — підстави для перевірки, як уникнути штрафів, різниця між трудовим договором і ЦПХ.

❗️Якщо хочете отримати персональну відповідь від посадової особи Держпраці, поставте запитання до 20 травня включно в чат вебінару❗️

Щоб переглянути вебінар та отримати сертифікат, реєструйтеся Система «Експертус Кадри» святкує День народження

Перевірки Держпраці під час воєнного стану

Статті за темою

Усі статті за темою

Особовий листок з обліку кадрів: порядок та зразок заповнення

Особовий листок по обліку кадрів — обов’язкова складова особової справи працівника. Зразок заповнення особового листка з обліку кадрів не має затвердженої законом типової форми. Саме тому у кадровиків виникає низка питань: що таке особовий листок з обліку кадрів, який бланк доповнення до особового листка з обліку кадрів, хто заповнює особовий листок з обліку кадрів. Щоб не витрачати час, скористайтеся бланком та зразком заповнення.
227982

Особова справа працівника: правила та порядок формування

Особова справа — це сукупність документів, в яких відображені відомості про трудову діяльність особи та її біографічні дані. Зокрема, про освіту, військову службу, сімейний стан, державні відзнаки та інше. Законодавство регламентує правила формування особової справи працівника. Правила ведення особових справ та поради експертів вбережуть вас від помилок і зайвої роботи.
112709

Журнал обліку особових справ працівників: рекомендована форма

Усі особові справи включають до номенклатури справ кадрової служби під одним індексом, а обліковують не за номенклатурою, а за спеціальною обліковою формою — Журналом (або Книгою) обліку особових справ. Форму Журналу обліку особових справ підприємство визначає самостійно
50573

Зберігання особових справ: настанови експерта

Порядок зберігання особових справ працівників необхідно організувати так, щоб дотримати вимог законодавства про захист персональних даних та правил діловодства. Оскільки особові справи необхідно вести на державних, комунальних, а також приватних підприємствах, ця стаття неодмінно допоможе вам у роботі.
9269

Формування та облік внутрішнього опису документів особової справи працівника

Внутрішній опис відображає включення документів до справи і містить відомості про порядкові номери документів справи, їх індекси, дати, заголовки та номери аркушів справи, на яких розташований кожен документ. Внутрішній опис заповнює кадровик при первинному оформленні особової справи
116629

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді