ДСА затвердила нову інструкцію з діловодства в місцевих та апеляційних судах України

Інструкція встановлює порядок автоматизованої (електронної) обробки, обліку та контролю документів, судових справ за допомогою автоматизованої системи документообігу суду та ведення діловодства в паперовій формі.

Державна судова адміністрація України наказом від 20.08.2019 № 814 (далі — Наказ № 814) затвердила Інструкцію з діловодства в місцевих та апеляційних судах України (далі — Інструкція з діловодства).

ДСА затвердила нову інструкцію з діловодства в місцевих та апеляційних судах України

Інструкція з діловодства надає визначення термінів, що використовують в діловодчих процесах, зокрема:

  • документ — створена або отримана судом у процесі його діяльності інформація, зафіксована на матеріальному носії, основною функцією якого є зберігання і передача її у часі й просторі;
  • копія документа — документ, що містить точне знакове відтворення змісту чи іншої інформації документа суду та в окремих випадках — деяких його зовнішніх ознак;
  • оригінал службового документа — примірник службового документа, що має оригінальний підпис посадової особи суду;
  • службовий документ — офіційно зареєстрований канцелярією або відповідним чином засвідчений документ, що одержаний чи створений судом у процесі його діяльності та має відповідні реквізити.
ДСА затвердила нову інструкцію з діловодства в місцевих та апеляційних судах України Дізнайтеся, як розробити інструкцію з кадрового діловодства

Інструкція з діловодства визначає загальні правила ведення діловодства в місцевих та апеляційних судах України, регламентує порядок роботи з документами з моменту їх надходження чи створення до знищення в установленому порядку або передачі до державної архівної установи. Управлінські документи в судах мають опрацьовувати з урахуванням вимог наказу Мін’юсту від 18.06.2015 № 1000/5 «Про затвердження Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях».

Інструкція з діловодства детально описує:

  • як приймати та реєструвати документи;
  • як передавати процесуальні документи (судові справи) на розгляд. Яка процедура проходження процесуальних документів у суді;
  • як фіксувати судовий процес за допомогою технічних засобів;
  • як приймати, обліковувати і зберігати речові докази;
  • як надсилати судові виклики та повідомляти про розгляд справи;
  • як формувати і оформлювати судові справи;
  • як направляти судові справи за межі суду;
  • як надавати судові справи для ознайомлення;
  • як засвідчувати та видавати копії судових рішень і документів;
  • як обліковувати, використовувати і зберігати печатки, штампи і бланки суду;
  • як скласти номенклатуру справ у суді;
  • як опрацьовувати та надсилати вихідні документи;
  • як передавати та виконувати документи;
  • як контролювати виконання документів. Які строки виконання документів;
  • як готувати та оформлювати документи. Які загальні вимоги до документування управлінської інформації суду;
  • які особливості складання деяких видів організаційно-розпорядчих документів у суді (наказів, протоколів, листів, актів);
  • яка процедура звернення судових рішень до примусового виконання;
  • як вести архівну роботу в суді.
ДСА затвердила нову інструкцію з діловодства в місцевих та апеляційних судах УкраїниСтануть у пригоді кадрові документи, які має вести ФОП

Також наведено зразки документів:

  • акту про втрату документів або перепідшивання справи, відсутність вкладень або порушень цілісності, пошкодження конверта (паковання);
  • акту приймання-передавання справ та документів;
  • журналу обліку речових доказів;
  • внутрішнього опису судової справи;
  • засвідчувального напису судової справи;
  • журналу видачі справ (матеріалів кримінального провадження) для ознайомлення;
  • журналу обліку печаток і штампів суду;
  • журналу обліку бланків суду;
  • розпорядження про виконання судового рішення, що набрало законної сили.

Інструкція з діловодства набуде чинності з 01.01.2020.

нова інструкція з діловодства у судах

СКАЧАТИ

Ольга Догадіна

провідний експерт

Особливості трудових договорів із сумісниками

Статті за темою

Усі статті за темою

Особова справа працівника: правила та порядок формування

Особова справа — це сукупність документів, в яких відображені відомості про трудову діяльність особи та її біографічні дані. Зокрема, про освіту, військову службу, сімейний стан, державні відзнаки та інше. Законодавство регламентує правила формування особової справи працівника. Правила ведення особових справ та поради експертів вбережуть вас від помилок і зайвої роботи.
124351

Журнал реєстрації наказів з кадрових питань

Уся робота з наказами, особливості їх опрацювання, формування у справи, зберігання залежить від того, до якого виду належить наказ. Про всі тонкощі читайте у статті.
129324

Зразок та бланк довідки з місця роботи

Довідку з місця роботи роботодавець зобов’язаний видати на прохання працівника. Складаючи таку довідку, дотримайтесь законодавчих рекомендацій та скористайтеся зразком за ДСТУ 4163:2020
538444

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді