Трудові відносини у фермерському господарстві: роз’яснення Держпраці

Управління Держпраці у Миколаївській області пояснило, як правильно оформлювати трудові відносини в межах фермерського господарства.


Трудові відносини у ферменському господарстві: роз’яснення Держпраці
Як зазначається в частині 1 статті 3 Закону України «Про фермерське господарство» (далі — Закон №973), до членів фермерського господарства можуть належати зокрема чоловік, жінка, їхні батьки, діти, яким виповнилося 14 років, інші члени родини та їхні родичі, які об’єдналися для спільного ведення фермерського господарства, а також визнають положення установчого документа цього фермерського господарства і дотримуються цих положень. До членів фермерського господарства не можуть належати ті особи, які працюють в ньому за трудовим договором (контрактом).
Трудові відносини у ферменському господарстві: роз’яснення Держпраці Дізнайтеся, чи оформлювати прийняття на роботу голови фермерського господарства

Трудові відносини в межах фермерського господарства регулює стаття 27 Закону №973, згідно з якою ці відносини базуються на праці його членів. У разі виробничої потреби фермерське господарство може залучати до роботи інших осіб за трудовим договором (контрактом).

У фермерському господарстві трудові відносини його членів регулюються Статутом, а трудові відносини осіб, залучених до роботи згідно з трудовим договором (контрактом), регулюються законодавством України про працю.

Трудові відносини членів фермерського господарства, що організоване фізичною особою — підприємцем, визначаються на підставі договору про створення сімейного фермерського господарства відповідно до пункту «д» частини 5 статті 81 Закону № 973.

Громадянин визнається суб’єктом господарювання, якщо він здійснює підприємницьку діяльність на підставі його державної реєстрації як підприємця без статусу юридичної особи згідно з частиною 1 статті 128 Господарського кодексу України.

Трудовий договір з членами фермерського господарства укладати не треба; про це зазначається в листі Мінсоцполітики від 14.06.2017 р. № 306/0/22-17.

Управління Держпраці у Миколаївській області додатково зазначило, що ч. 4 ст. 27 Закону № 973 встановлюється, що ведення трудових книжок членам фермерського господарства та видача цих книжок здійснюються відповідно до законодавства України про працю. Пункт 1.1 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, що затверджена наказом Мінпраці, Мінюсту, Міністерства соціального захисту населення України від 29.07.93 № 58, визначає, що трудові книжки мають вестися також для осіб, що є співвласниками (або власниками) підприємств, селянських (або фермерських) господарств, за тієї умови, що вони підлягають державному соціальному страхуванню.
Трудові відносини у ферменському господарстві: роз’яснення ДержпраціКолеги цікавляться, яку назву роботи обрати для ветеринарного лікаря у фермерському господарстві

Тож, якщо члени фермерського господарства добровільно зареєструються як платники єдиного внеску, на них у загальному порядку будуть заведені трудові книжки.

Згідно з п. 7.10 Методичних рекомендацій з організації та ведення бухгалтерського обліку в селянських (фермерських) господарствах, що затверджені наказом Міністерства аграрної політики України від 02.07.2001 № 189, визначений дохід має розподілятися між членами господарства пропорційно їхньому трудовому внеску і має використовуватися для визначення заробітку, а також для утримань і відрахувань на соціальні заходи у відповідності до чинного законодавства.

Таким чином, члени господарства за свою працю в господарстві будуть отримувати не заробітну плату, а частину чистого прибутку, який отримає господарство (тобто доходу за вирахуванням всіх витрат, що будуть пов’язані з отриманням цього доходу, а також за вирахуванням сплачених податків).

За матеріалами Управління Держпраці у Миколаївській області

Відновлення бронювання у Дії

Статті за темою

Усі статті за темою

Завершуємо діловодний 2024-й та розпочинаємо 2025-й: шість невідкладних справ

Завершення діловодного року — це завжди звітність, журнали з діловодства та перевірка ведення документообігу протягом року. Правила організації діловодства та архівного зберігання документів завжди викликають низку питань: які загальні правила ведення діловодства, як має бути влаштована організація діловодства на підприємстві, де знайти реєстраційні форми діловода? Наші експерти підготували відповіді на ці та інші питання про ведення діловодства на підприємстві.
5484

Подання до ТЦК та СП списку громадян, що підлягають приписці до призовних дільниць: порядок та зразок

Щороку до 1 грудня усі підприємства зобов’язані подавати до Територіального центру комплектування та соціальної підтримки (далі — ТЦК та СП) списки працівників, які підлягають приписці до призовних дільниць. Кого включати в такий список та інші вимоги до подання, — читайте у статті.
41157

Наказ про оголошення простою через відключення світла та тепла

Через військову агресію росії, частина енергетичної інфраструктури України зазнала пошкоджень. Якщо підприємство не може провадити господарську діяльність у повному обсязі через відключення електроенергії та/або теплопостачання, оформіть наказ про простій. Скористайтеся зразком із статті
19206

Запис в трудову книжку про прийняття на роботу

Роботодавець на вимогу працівника зобов’язаний вносити до трудової книжки, що зберігається у працівника, записи про прийняття на роботу, переведення та звільнення, заохочення та нагороди за успіхи в роботі (ч. 3 ст. 48 КЗпП).
96913

Щорічна додаткова відпустка за особливий характер праці: кому та за яких умов надається

Гарантовані 24 дні відпочинку на рік — не межа. Окрім щорічної основної відпустки, деяким працівникам встановлюються щорічні додаткові відпустки, зокрема — додаткова відпустка за особливий характер праці. Які працівники можуть претендувати на неї та скільки додатково відпочивати, — детально у статті.
26035

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді