Володіння державною мовою перевірятимуть

КМУ затвердив утворення Національної комісії зі стандартів державної мови.

Володіння державною мовою перевірятимуть


Уряд постановою від 06.11.2019 № 911 утворив Національну комісію зі стандартів державної мови (далі — Комісія) та затвердив Положення, яке регулює її роботу.

До завдань роботи Комісії входить стандартизація:

  • українського правопису та його змін;
  • термінології, зокрема правничої та медичної;
  • стандартів транскрибування і транслітерації;

Штрафи за порушення Закону про мову

Комісія розробить Класифікацію рівнів володіння державною мовою, встановить вимоги до рівнів її володіння та перевірятиме, як володіють українською мовою претенденти на державні посади, держслужбовці, судді, прокурори, керівники закладів освіти тощо.

Володіння державною мовою перевірятимутьДізнайтеся, чи зобов’язані кадровики спілкуватися на роботі тільки українською

Порядок проведення іспитів, розроблений Комісією, затвердить КМУ. Право проведення іспиту на рівень володіння державною мовою може бути делеговано установі, що проводить ЗНО.

Комісія розробить форму державного сертифікату про рівень володіння державною мовою та видаватиме їх після успішного проходження іспиту. Задачею Комісії також є розробка та ведення Реєстру державних сертифікатів.

Галина Бєлікова,

редактор-експерт Експертус Кадри

Рекомендація місяця від редакції порталу «Кадровик-01»

Запрошуємо на вебінар «Перевірки Держпраці під час воєнного стану», який відбудеться 23 травня. Спікер — посадова особа Держпраці. У програмі — підстави для перевірки, як уникнути штрафів, різниця між трудовим договором і ЦПХ.

❗️Якщо хочете отримати персональну відповідь від посадової особи Держпраці, поставте запитання до 20 травня включно в чат вебінару❗️

Щоб переглянути вебінар та отримати сертифікат, реєструйтеся Система «Експертус Кадри» святкує День народження

Перевірки Держпраці під час воєнного стану

Статті за темою

Усі статті за темою

Звертання у діловому етикеті: як потоваришувати з кличним відмінком

Ділове спілкування та його особливості є надзвичайно важливим компонентом роботи з людьми. Мало бути комунікабельним, вмійте лаконічно і грамотно формувати свої думки та прохання. Уміння якісно вибудувати своє усне ділове спілкування — запорука гарної репутації. Дізнайтеся більше, що таке ділове спілкування та удоскональте використання кличного відмінку, щоб почуватися впевнено при звертанні до будь-якого опонента.
148752

10 універсальних запитань, щоб почати розмову

Перетворіть незручне мовчання на захопливу дискусію — заздалегідь знайдіть тему для бесіди. Якщо ви підготувалися до знайомства і маєте напохваті приводи для розмови, то легко зближатиметеся з партнерами підприємства. Починайте з вдалої бесіди, а підприємство здобуватиме корисного партнера
3005

Як писати електронні листи

Лише одне недоречне слово в електронному листі може зіпсувати стосунки з колегою і вашу репутацію. Розповімо, які мовні кліше в діловому листуванні доречні, а що заборонено. Жодних нормативних актів щодо цього немає. У статті ми зібрали готові формулювання і приклади, як написати ділового листа й отримати таку відповідь, якої ви потребуєте
58226

Складні дзвінки: як побудувати і завершити розмову

Секретарям часто доводиться давати довідки або вислуховувати претензії по телефону. Розмовляти з допитливими і агресивними людьми важко. Пропонуємо три сценарії, які допоможуть справлятися з неприємними телефонними бесідами.
2171

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді