КМУ затвердив утворення Національної комісії зі стандартів державної мови.
Уряд постановою від 06.11.2019 № 911 утворив Національну комісію зі стандартів державної мови (далі — Комісія) та затвердив Положення, яке регулює її роботу.
До завдань роботи Комісії входить стандартизація:
- українського правопису та його змін;
- термінології, зокрема правничої та медичної;
- стандартів транскрибування і транслітерації;
Штрафи за порушення Закону про мову
Комісія розробить Класифікацію рівнів володіння державною мовою, встановить вимоги до рівнів її володіння та перевірятиме, як володіють українською мовою претенденти на державні посади, держслужбовці, судді, прокурори, керівники закладів освіти тощо.
Дізнайтеся, чи зобов’язані кадровики спілкуватися на роботі тільки українською
Порядок проведення іспитів, розроблений Комісією, затвердить КМУ. Право проведення іспиту на рівень володіння державною мовою може бути делеговано установі, що проводить ЗНО.
Комісія розробить форму державного сертифікату про рівень володіння державною мовою та видаватиме їх після успішного проходження іспиту. Задачею Комісії також є розробка та ведення Реєстру державних сертифікатів.
Галина Бєлікова,
редактор-експерт Експертус Кадри
Ділове спілкування та його особливості є надзвичайно важливим компонентом роботи з людьми. Мало бути комунікабельним, вмійте лаконічно і грамотно формувати свої думки та прохання. Уміння якісно вибудувати своє усне ділове спілкування — запорука гарної репутації. Дізнайтеся більше, що таке ділове спілкування та удоскональте використання кличного відмінку, щоб почуватися впевнено при звертанні до будь-якого опонента.
Перетворіть незручне мовчання на захопливу дискусію — заздалегідь знайдіть тему для бесіди. Якщо ви підготувалися до знайомства і маєте напохваті приводи для розмови, то легко зближатиметеся з партнерами підприємства. Починайте з вдалої бесіди, а підприємство здобуватиме корисного партнера
На електронні листи відповідайте, навіть якщо їх надіслали з інформаційною метою і не вимагають зворотного зв’язку
Лише одне недоречне слово в електронному листі може зіпсувати стосунки з колегою і вашу репутацію. Розповімо, які мовні кліше в діловому листуванні доречні, а що заборонено. Жодних нормативних актів щодо цього немає. У статті ми зібрали готові формулювання і приклади, як написати ділового листа й отримати таку відповідь, якої ви потребуєте
Секретарям часто доводиться давати довідки або вислуховувати претензії по телефону. Розмовляти з допитливими і агресивними людьми важко. Пропонуємо три сценарії, які допоможуть справлятися з неприємними телефонними бесідами.