Державною міграційною службою України розроблено план поступової заміни паспортів громадянина України на ID-картки нового зразка.
З 01.01.2016 Державна міграційна служба розпочне впровадження нової національної системи ідентифікації громадян на основі електронної бази даних та видачу нових паспортів громадянина України у формі пластикової картки.
На першому етапі пластикові ID-картки видаватимуть безкоштовно особам по досягненню 14 років. Громадянам, які звертатимуться до підрозділів міграційної служби із заявами про відновлення втрачених документів а також про оформлення та видачу паспорта громадянина України для виїзду за кордон, пропонуватимуть оформити нові паспорти-картки. Поступова заміна паспортів-книжечок на нові ID-картки відбуватиметься протягом найближчих п’яти років, однак обов’язкової заміни паспорта-книжечки на пластикову ID-карту не буде.
Функції з прийому громадян та видачі документів від підрозділів міграційної служби поступово передаватимуться до центрів надання адміністративних послуг (далі — ЦНАП). На першому етапі ЦНАПи та підрозділи міграційної служби прийматимуть громадян паралельно, оскільки ЦНАПи мають різну ступінь готовності до забезпечення виконання цих функції, а також очікується суттєве зростання попиту на нові документи у перший рік.
У новому паспорті не буде інформації про укладення шлюбу та реєстрації місця проживання особи. Для підтвердження місця проживання, міграційна служба безкоштовно видаватиме громадянам відповідні витяги з реєстру. Проте, із розвитком електронного урядування та сфери надання адміністративних послуг, через деякий час таке підтвердження не буде необхідним ані при зверненні до органів влади, ані для банківських установ.
Головними перевагами нового паспорта є захищеність від підроблення та можливість у подальшому отримувати більшість адміністративних послуг через мережу Інтернет, що зекономить час.