Безкоштовно отримати Кваліфікований електронний підпис на свою ID-карту можна всього за 3 хвилини

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
5 лютогот МВС разом з Державною міграційною службою презентували нову опцію — Кваліфікований електронний підпис (КЕП) на ID-карту. Встановлення КЕП на ID-карту дає ряд переваг у електронному сервісі, як державних органів, так і бізнесу. Сама процедура встановлення є безкоштовною.

Безкоштовно отримати Кваліфікований електронний підпис на свою ID-карту можна всього за 3 хвилини

Міністр внутрішніх справ Арсен Аваков нагадав, що ID-карта видається на основі Єдиного державного реєстру, має надійний захист, містить біометричні дані та дані обміну між всіма реєстрами.

Довідково

Кваліфікований електронний підпис (КЕП) це один з атрибутів електронного документа, що підтверджує його справжність і приналежність конкретному громадянину. За допомогою електронного підпису можна отримати доступ до інформаційних державним системам і користуватися електронними сервісами.

«Сьогодні ми презентуємо ID–карту, як носій електронного підпису. Це можливе зчитування даних всіма операційними системами, перевірка достовірності даних, інструмент автоматизованої ідентифікації та використання у якості надійного захисту за рахунок електронного підпису. Це означає, що ви можете користуватися електронними сервісами. Як державного органу, так і бізнесу. В тому числі реєструвати бізнес. З сьогоднішнього дня електронний підпис на ID-карту можна отримати безкоштовно», розповів пан Аваков.

Безкоштовно отримати Кваліфікований електронний підпис на свою ID-карту можна всього за 3 хвилиниДізнайтеся, як вносити відомості до особової картки П-2 за даними ID-паспорта

Послуга доступна для громадян України, які досягли вісімнадцяти років. Термін дії сертифікатів ключів КЕП становить 2 роки.

На сьогодні послугу можна отримати двома способами:

  1. одразу після отримання нової ID-картки – у територіальному підрозділі ДМС за місцем реєстрації особи;
  2. записати на раніше видану ID-картку – у будь-якому територіальному підрозділі ДМС, незалежно від місця реєстрації.

УВАГА! для запису КЕП на чіп ID-картки знадобиться PIN-код (PIN 2), який особисто вказується власником ID-картки під час її отримання.

МВС наголошує, що оформлення КЕП та внесення його на чіп ID-картки не є обов’язковим і здійснюється за бажанням. Однак, в разі небажання власника ID-картки отримати таку послугу, він не зможе скористатися усіма перевагами електронного цифрового підпису.

З свого боку нагадуємо, щоб оформити «Електронну трудову книжку» на порталі ПФУ теж знадобитьсянеобхідно мати КЕП.

Голова міграційної служби Максим Соколюк нагадав, що із 2015 року ДМС запроваджує біометричні документи. Наразі оформлено понад 15 мільйонів закордонних біометричних паспортів.

М. Соколюк розповів: «З 2016 року ми запровадили нову ID-карту. З Туреччиною та Грузією з 2017 року та з 2018 року відповідно у нас діє угода про безперешкодний в’їзд саме по ID-картам, тобто за внутрішнім документом. Наразі тривають перемовини з іншими країнами».

Першим громадянином України, який скористався безкоштовною послугою Міграційної служби, став Президент України. Кваліфікований електронний підпис було записано на новий паспорт у формі ID-картки Президента, отриманий ним замість старого паспорта-книжечки.

Після оформлення ID-картки з КЕП Володимир Зеленський поділився враженнями: «Дуже круто. Дуже швидко. В цілому вся процедура тривала три хвилини. Деякий час витратили на введення особистих даних. Є електронний підпис».

Президент звернув увагу, що і послуга з внесення електронного підпису в паспорт громадянина України, і запуск додатка «Дія», презентація якого попередньо запланована на 6 лютого, є прикладами реалізації стратегії нинішньої влади «Держава у смартфоні».

Крім того, Володимир Зеленський ознайомився з перевагами використання біометричного документа за допомогою спеціального ридера (портативного комп’ютера), щоб віддалено отримати доступ до Електронного кабінету водія.

За інформацією Єдиного порталу органів системи МВС України

додаток

Правила розрахунку нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю у 2026 році

Статті за темою

Усі статті за темою

Дії кадрової служби у разі реорганізації підприємства

Підприємство реорганізується, змінюється назва або форма власності. У деяких працівників зміниться назва посади і код за Класифікатором професій. Як правильно оформити такі зміни? Що робити з працівниками, які перебувають у відпустці для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку та у щорічній відпустці? Чи потрібно складати і затверджувати нову номенклатуру справ, якщо зміни відбуватимуться з 1 грудня? Що робити з особовими справами і картками П-2? Філія без права юридичної особи перетворюється у відділення філії, як це вплине на роботу відділу кадрів?
34870

Перелік посад працівників з ненормованим робочим днем

Міністерства та інші центральні органи виконавчої влади за погодженням з відповідними галузевими профспілками можуть затверджувати орієнтовний перелік робіт професій і посад працівників з ненормованим робочим днем. Де знайти перелік посад з ненормованим робочим днем та як ним користуватися — у статті
37617

Наказ про затвердження штатного розпису 2026

Якщо ви вже підготували штатний розпис на 2026 рік, настав час офіційно затвердити його і ввести в дію відповідним наказом. Це важливий крок для забезпечення належного функціонування організації та відповідності вимогам трудового законодавства.
27568

Виробничий календар на грудень 2025

Грудень — місяць, коли у кадровика на столі і підсумки року, і звіти, і святковий календар. У 2025-му він не дарує додаткових вихідних, тож планувати робочий графік і норми часу доведеться уважно. У статті ми зібрали все необхідне: норму робочого часу, тривалість робочого тижня та ключові кадрові звіти грудня, щоб завершити рік без авралів
2850

Завершуємо діловодний 2025-й та розпочинаємо 2026-й: шість невідкладних справ

Завершення календарного року — це час не лише підбиття підсумків, а й упорядкування ведення діловодства на підприємстві. Завершення діловодного року потребує системного підходу, адже від того, наскільки правильно організовано ведення кадрового діловодства, залежить збереження інформації. Які правила організації діловодства та архівного зберігання діють сьогодні? Як має бути здійснена організація кадрового діловодства у 2026 році? Де знайти реєстраційні форми діловода? Відповіді на ці та інші питання про правила ведення діловодства — у статті
11439

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді