Міністр внутрішніх справ Арсен Аваков нагадав, що ID-карта видається на основі Єдиного державного реєстру, має надійний захист, містить біометричні дані та дані обміну між всіма реєстрами.
«Сьогодні ми презентуємо ID–карту, як носій електронного підпису. Це можливе зчитування даних всіма операційними системами, перевірка достовірності даних, інструмент автоматизованої ідентифікації та використання у якості надійного захисту за рахунок електронного підпису. Це означає, що ви можете користуватися електронними сервісами. Як державного органу, так і бізнесу. В тому числі реєструвати бізнес. З сьогоднішнього дня електронний підпис на ID-карту можна отримати безкоштовно», — розповів пан Аваков.
Дізнайтеся, як вносити відомості до особової картки П-2 за даними ID-паспорта
Послуга доступна для громадян України, які досягли вісімнадцяти років. Термін дії сертифікатів ключів КЕП становить 2 роки.
На сьогодні послугу можна отримати двома способами:
- одразу після отримання нової ID-картки – у територіальному підрозділі ДМС за місцем реєстрації особи;
- записати на раніше видану ID-картку – у будь-якому територіальному підрозділі ДМС, незалежно від місця реєстрації.
УВАГА! для запису КЕП на чіп ID-картки знадобиться PIN-код (PIN 2), який особисто вказується власником ID-картки під час її отримання.
МВС наголошує, що оформлення КЕП та внесення його на чіп ID-картки не є обов’язковим і здійснюється за бажанням. Однак, в разі небажання власника ID-картки отримати таку послугу, він не зможе скористатися усіма перевагами електронного цифрового підпису.
З свого боку нагадуємо, щоб оформити «Електронну трудову книжку» на порталі ПФУ теж знадобитьсянеобхідно мати КЕП.
Голова міграційної служби Максим Соколюк нагадав, що із 2015 року ДМС запроваджує біометричні документи. Наразі оформлено понад 15 мільйонів закордонних біометричних паспортів.
М. Соколюк розповів: «З 2016 року ми запровадили нову ID-карту. З Туреччиною та Грузією з 2017 року та з 2018 року відповідно у нас діє угода про безперешкодний в’їзд саме по ID-картам, тобто за внутрішнім документом. Наразі тривають перемовини з іншими країнами».
Першим громадянином України, який скористався безкоштовною послугою Міграційної служби, став Президент України. Кваліфікований електронний підпис було записано на новий паспорт у формі ID-картки Президента, отриманий ним замість старого паспорта-книжечки.
Після оформлення ID-картки з КЕП Володимир Зеленський поділився враженнями: «Дуже круто. Дуже швидко. В цілому вся процедура тривала три хвилини. Деякий час витратили на введення особистих даних. Є електронний підпис».
Президент звернув увагу, що і послуга з внесення електронного підпису в паспорт громадянина України, і запуск додатка «Дія», презентація якого попередньо запланована на 6 лютого, є прикладами реалізації стратегії нинішньої влади «Держава у смартфоні».
Крім того, Володимир Зеленський ознайомився з перевагами використання біометричного документа за допомогою спеціального ридера (портативного комп’ютера), щоб віддалено отримати доступ до Електронного кабінету водія.
За інформацією Єдиного порталу органів системи МВС України