Як споживати інформацію під час епідемії коронавірусу. Поради від Інституту масової інформації

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Щоб не стати жертвами маніпуляції чи брехні, що поширюється в інтернеті про коронавірус, опануйте прості поради від аналітиків з масових комунікацій.

Як споживати інформацію під час епідемії коронавірусу. Поради від Інституту масової інформації

▶ Міфи і правда про коронавірус ◀

Нині активно поширюється не лише достовірна, а й фейкова інформація про епідемію коронавірусу. Мета фейків — спричинити якомога більшу паніку. Не гребують лякати населення міфами і деякі безвідповідальні медіа.

У зв'язку з цим ІМІ підготував список порад для громадян щодо того, як споживати інформацію, щоб уникнути паніки і не стати жертвами маніпуляцій чи брехні.

1. Не довіряйте емоціям. Зупиняйтеся на 10 хвилин щоразу, коли емоції змушують вас поширити інформацію, особливо якщо йдеться про допис у вайбері, фейсбуці та інших соцмережах. Під час «зупинки» шукайте підтвердження або спростування інформації, яка спричиняє у вас сильні емоції.

2. Користуйтеся достовірними джерелами. До таких джерел аналітики зараховують, зокрема, офіційні сайти ВООЗ, UNICEF, МОЗ, урядовий сайт covid19.com.ua, Укрінформ.

Приклад

Російське видання «Ведомости» повідомило про закриття в Україні у зв'язку з карантином роботи метрополітену, зокрема, у Львові, де його немає. Новину видання розмістило на своєму сайті 16 березня під назвою «Україна закриває метрополітени через коронавірус».

3. Рахуйте факти. Зверніть увагу на те, скільки конкретних і підтверджених фактів подано в дописі, який ви хочете поширити. А скільки емоцій і оцінних суджень?

4. Оцініть джерело інформації. Кожен факт повинен мати чітко визначене і назване джерело, яке легко ідентифікувати і перевірити. «Тайванські вчені», «працівники Стенфордської лікарні» не можуть вважатися джерелом, оскільки це узагальнене поняття, яке неможливо перевірити та ідентифікувати. Це означає, що інформація з посиланням на таке джерело є фейком.

Як споживати інформацію під час епідемії коронавірусу. Поради від Інституту масової інформації

СКАЧАТИ

5. Не варто довіряти інформації, яка супроводжується емоційним оцінюванням, наприклад «смертельний», «жахливий», «чудовий», «прекрасний» тощо. Майте на увазі, що такі «прикметники» – це метод маніпуляції вашою думкою.

6. Утримайтеся від поширення емоційної інформації із соціальних мереж та вайбер-груп. Саме в цих джерелах інформації міститься найбільше паніки та фейків. А ліпше обмежте за можливості час, що ви там проводите.

7. Балансуйте. Щоб не вигоріти емоційно і не піддатися паніці, шукайте позитивну інформацію. Шукайте те, що вас потішить, і обов'язково стежте за матеріалами, що вказують шляхи розв’язання ситуації, яка вас бентежить. Ми також радимо утриматися від перегляду фільмів чи читання книжок про масові епідемії.

8. Довіряйте спеціалістам! Видаляйте без сумнівів усі рекомендації щодо лікування хвороб чи посилення імунітету, окрім рекомендацій від медичних установ та ідентифікованих профільних лікарів – вірусологів, інфекціоністів, імунологів. Відомі блогери, політики, лідери думок і спеціалісти з інших сфер не є компетентними і не можуть роздавати порад щодо лікування.

Редакція журналу «Кадровик-01» підтримує поради від Інституту масової інформації і бажає вам спокою, сил та витримки!

За матеріалами Інституту масової інформації

Військовозобов’язані в кадрах: приймаємо, увільняємо, звільняємо правильно

Статті за темою

Усі статті за темою

Роль кадровика в командній роботі

Успіх будь-якої організації безпосередньо залежить від її найціннішого ресурсу — людей. Командна робота, як форма організації праці, дозволяє досягати синергії, де загальний результат значно перевищує суму індивідуальних зусиль. Проте для створення дієвої команди недостатньо просто зібрати фахівців у межах одного проєкту чи підрозділу. Саме тому досить важлива роль кадровика в командній роботі— HR-фахівця, чия місія полягає у створенні сприятливого середовища для командної взаємодії та розвитку колективу.
73

Психологія конфлікту: чому ми сваримось на роботі

Конфлікт — це зіткнення протилежних інтересів, цінностей, поглядів або потреб. Конфлікти на робочому місці виникають через взаємодію різних особистостей, посадових функцій та очікувань. У цій статті ви знайдете секрети вирішення трудових конфліктів, все про роль кадровика у врегулюванні спорів, а також кадрові політики і уникнення конфліктів у трудовому просторі.
177

Кадрова безпека підприємства

У сучасних умовах глобальної конкуренції та постійних змін на ринку праці, кадрова безпека підприємства набуває все більшого значення для стабільного функціонування будь-якого підприємства. Як кадровику запобігти внутрішнім загрозам та стабільно підтримувати кадрову безпеку на підприємстві — читайте у статті.
226

Калькулятор кількості кадровиків

Управління персоналом є критично важливою складовою ефективної роботи будь-якого підприємства. Відділ кадрів (HR-відділ) не лише веде документацію, а й відповідає за залучення, адаптацію, розвиток і утримання персоналу. Але яка кількість кадровиків потрібна для якісного виконання цих функцій? Допомогти в цьому може калькулятор кількості кадровиків — спеціальний інструмент для розрахунку оптимального складу HR-команди.
14927

День кадровика в Україні

У наш час важко уявити будь-яке підприємство чи установу без людини, яка б підбирала кваліфікованих, здібних працівників та ще й допомагала в адаптації персоналу. Саме зі знайомства з представником кадрової служби починається трудовий шлях кожного працівника. Тому у цій статті ви знайдете все про День кадровика в Україні.
9925

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді