Як споживати інформацію під час епідемії коронавірусу. Поради від Інституту масової інформації

Щоб не стати жертвами маніпуляції чи брехні, що поширюється в інтернеті про коронавірус, опануйте прості поради від аналітиків з масових комунікацій.

Як споживати інформацію під час епідемії коронавірусу. Поради від Інституту масової інформації

▶ Міфи і правда про коронавірус ◀

Нині активно поширюється не лише достовірна, а й фейкова інформація про епідемію коронавірусу. Мета фейків — спричинити якомога більшу паніку. Не гребують лякати населення міфами і деякі безвідповідальні медіа.

У зв'язку з цим ІМІ підготував список порад для громадян щодо того, як споживати інформацію, щоб уникнути паніки і не стати жертвами маніпуляцій чи брехні.

1. Не довіряйте емоціям. Зупиняйтеся на 10 хвилин щоразу, коли емоції змушують вас поширити інформацію, особливо якщо йдеться про допис у вайбері, фейсбуці та інших соцмережах. Під час «зупинки» шукайте підтвердження або спростування інформації, яка спричиняє у вас сильні емоції.

2. Користуйтеся достовірними джерелами. До таких джерел аналітики зараховують, зокрема, офіційні сайти ВООЗ, UNICEF, МОЗ, урядовий сайт covid19.com.ua, Укрінформ.

Приклад

Російське видання «Ведомости» повідомило про закриття в Україні у зв'язку з карантином роботи метрополітену, зокрема, у Львові, де його немає. Новину видання розмістило на своєму сайті 16 березня під назвою «Україна закриває метрополітени через коронавірус».

3. Рахуйте факти. Зверніть увагу на те, скільки конкретних і підтверджених фактів подано в дописі, який ви хочете поширити. А скільки емоцій і оцінних суджень?

4. Оцініть джерело інформації. Кожен факт повинен мати чітко визначене і назване джерело, яке легко ідентифікувати і перевірити. «Тайванські вчені», «працівники Стенфордської лікарні» не можуть вважатися джерелом, оскільки це узагальнене поняття, яке неможливо перевірити та ідентифікувати. Це означає, що інформація з посиланням на таке джерело є фейком.

Як споживати інформацію під час епідемії коронавірусу. Поради від Інституту масової інформації

СКАЧАТИ

5. Не варто довіряти інформації, яка супроводжується емоційним оцінюванням, наприклад «смертельний», «жахливий», «чудовий», «прекрасний» тощо. Майте на увазі, що такі «прикметники» – це метод маніпуляції вашою думкою.

6. Утримайтеся від поширення емоційної інформації із соціальних мереж та вайбер-груп. Саме в цих джерелах інформації міститься найбільше паніки та фейків. А ліпше обмежте за можливості час, що ви там проводите.

7. Балансуйте. Щоб не вигоріти емоційно і не піддатися паніці, шукайте позитивну інформацію. Шукайте те, що вас потішить, і обов'язково стежте за матеріалами, що вказують шляхи розв’язання ситуації, яка вас бентежить. Ми також радимо утриматися від перегляду фільмів чи читання книжок про масові епідемії.

8. Довіряйте спеціалістам! Видаляйте без сумнівів усі рекомендації щодо лікування хвороб чи посилення імунітету, окрім рекомендацій від медичних установ та ідентифікованих профільних лікарів – вірусологів, інфекціоністів, імунологів. Відомі блогери, політики, лідери думок і спеціалісти з інших сфер не є компетентними і не можуть роздавати порад щодо лікування.

Редакція журналу «Кадровик-01» підтримує поради від Інституту масової інформації і бажає вам спокою, сил та витримки!

За матеріалами Інституту масової інформації

Письмові комунікації для кадровика

Статті за темою

Усі статті за темою

Що входить до страхового стажу?

Під час війни трудове законодавство зазнає чималих змін. У результаті перед роботодавцями та працівниками постає питання: як зараховується стаж і як він впливає на нарахування пенсії?
55601

Графік відпусток: бланк та зразок оформлення

Бланк графіку відпусток — це документ, який дозволяє організації планувати і контролювати відпустки працівників протягом року. Щоб дізнатися, що передбачає графік відпусток (рекомендована форма), читайте цю статтю.
62282

Резюме у роботі кадровика

Резюме — це перший документ, який бачить роботодавець. Його мета — надати роботодавцю чітке уявлення про те, чому саме цей кандидат підходить для вакансії. Як обрати працівника за резюме? Відповідь на це та інші питання а також резюме (шаблон) — у статті.
1317

Різниця між дистанційною та надомною роботою та правила її оформлення

Надомна та дистанційна робота 2024 року не втрачає своєї актуальності через дію воєнного стану в країні. Щоб легко орієнтуватися надомна чи дистанційна робота та оформляти їх правильно, дізнайтеся, що спільного мають ці два види віддаленої роботи та чим саме вони відрізняються.
4839

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді