З 5 червня діють нові вимоги до роботи закладів громадського харчування

Головний санітарний лікар оновив вимоги до роботи кафе та ресторанів під час адаптивного карантину у зв’язку з дозволом обслуговувати відвідувачів у приміщенні закладу

З 5 червня діють нові вимоги до роботи закладів громадського харчування

Як повернути працівників на робочі місця після карантину

У зв’язку з послабленням карантину зазнали змін Тимчасові рекомендації щодо організації протиепідемічних заходів у закладах громадського харчування на період карантину у зв'язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19), затверджені постановою Головного санітарного лікаря від 09.05.2020 № 18. Зміни внесли постановою Головного санітарного лікаря від 02.06.2020 № 32.

Нові вимоги діють з 5 червня 2020 року.

Як і для всіх інших сфер, для закладів громадського харчування діє вимога про температурний скринінг усім працівникам. Його проводять перед початком зміни. Працівників з температурою понад 37,2° C або ознаками респіраторних захворювань, не допускають до роботи.

Якщо вимірюєте температуру контактним методом, маєте забезпечити дезінфекцію термометру після кожного використання.

На вході до закладу або поруч з місцем видачі замовлень (при роботі закладу на виніс) треба організувати місця для обробки рук спиртовмісними антисептиками з концентрацією активно діючої речовини понад 60 % для ізопропілових спиртів та понад 70 % для етилових спиртів. Доцільно розмістити яскравий вказівник про необхідність дезінфекції рук (банер, наклейка тощо).

У закладі громадського харчування:

  • біля місць потенційного скупчення людей повинно бути нанесено маркування для перебування в черзі з дотриманням дистанції між клієнтами не менше 1.5 м;
  • треба забезпечити дотримання відстані не менше 1,5 м між сусідніми столами та розміщення не більш як чотирьох клієнтів за одним столом (без урахування дітей віком до 14 років), якщо столи не відокремлені один від одного суцільною перегородкою;
  • дозволяється відокремлення частини стола перегородкою, що унеможливлює контакт між відвідувачами, розміщеними по обидві її сторони;
  • меню розміщуються для безконтактного ознайомлення біля входу або місця прийняття замовлення, у кількості, достатній, щоб уникнути скупчення людей, або на столах з матеріалу, що дозволяє проведення обробки дезінфекційним засобом. Дозволяється видача одноразових паперових меню з їх подальшою утилізацією;
  • видача замовлень в багаторазовому посуді здійснюється виключно за наявності умов для його миття при високих температурах у посудомийній машині з використанням миючих засобів;
  • дозволяється користуватись одноразовим посудом з картону або паперу. Прибори й кондименти до напоїв (цукор, мішалки, трубочки тощо) мають бути в індивідуальній упаковці;
  • забезпечується можливість безготівкового (безконтактного) розрахунку.

Увага! ПФУ просить надсилати сканкопії трудових книжок у червні

У закладах, що здійснюють обслуговування на виніс та/або на відкритих (літніх) майданчиках:

  • прийом замовлень відбувається дистанційно (телефоном, з використанням засобів телекомунікацій), через спеціально облаштоване вікно (вхідні двері) закладу або безпосередньо через працівників закладу, які здійснюють обслуговування клієнтів на відкритих (літніх) майданчиках (офіціантів);
  • забороняється очікування черги (в тому числі для користування санвузлами) в приміщенні закладу;
  • видача замовлень клієнтам або офіціантам та розрахунок здійснюється через спеціально облаштоване вікно або через вхідні двері закладу;
  • видача замовлень на виніс здійснюється виключно в закритій тарі/упаковці;
  • персонал, що здійснює обслуговування на відкритих (літніх) майданчиках, отримує замовлення та здійснює розрахунок без входу до приміщення.

У закладах, що здійснюють обслуговування в приміщенні:

  • забороняється самостійний вхід відвідувачів до закладу без супроводу працівника закладу;
  • забороняється функціонування дитячих кімнат;
  • забороняється проведення свят, банкетів, майстер-класів, публічних подій тощо, в яких беруть участь більше 10 осіб;
  • забороняється приготування їжі на відкритих кухнях (окрім тих, що відгороджені від відвідувачів перегородкою);
  • забороняється функціонування буфетів (окремих зон) самообслуговування, в тому числі для самостійного наливу напоїв клієнтами;
  • у закладах швидкого харчування страви, напої, таці та столові прибори повинні видаватися персоналом на прохання відвідувача.

Адміністрація/персонал самостійно забезпечує та контролює виконання умов з недопущення черг та скупчень відвідувачів.

З 5 червня діють нові вимоги до роботи закладів громадського харчування Дізнайтеся, як дотримати соціальної дистанції в офісі та організувати обов’язковий температурний скринінг

Працівники закладів громадського харчування, в тому числі ті, які видають замовлення та здійснюють розрахунок, повинні бути одягнені в медичну маску або респіратор, окуляри (або захисний екран між працівником та відвідувачем при видачі замовлень на виніс) та одноразові рукавички (ЗІЗ).

Після кожного зняття ЗІЗ та одяганням чистої маски/респіратора, одноразових рукавичок працівник повинен ретельно помити руки з милом або обробити їх антисептичним засобом.

Адміністрація закладу громадського харчування повинна провести навчання серед працівників щодо правил використання ЗІЗ, їх утилізації та забезпечити контроль за дотриманням зазначених правил.

Суб'єкт господарської діяльності повинен забезпечити:

  • постійну наявність рідкого мила, антисептиків та паперових рушників в санвузлах / пеленальних кімнатах. Використання багаторазових рушників заборонено;
  • інформування клієнтів щодо встановлених обмежень та умов обслуговування в закладі та на офіційних сторінках в мережі Інтернет та соціальних мережах;
  • вологе прибирання виробничих приміщень та поверхонь на літніх майданчиках, місць контакту рук працівників і клієнтів (ручки дверей, місця сидіння, раковини, столи тощо з використанням миючих та дезінфекційних (в кінці зміни) засобів не рідше ніж кожні 2 години, перед відкриттям та після закінчення робочого дня/зміни;
  • централізований збір використаних ЗІЗ, паперових серветок в окремі контейнери (урни) з кришками та одноразовими поліетиленовими пакетами з подальшою утилізацією;
  • тимчасове відсторонення від роботи осіб з груп ризику, визначених відповідно до Стандартів медичної допомоги «Коронавірусна хвороба (COVID-19)», затверджених наказом МОЗ України від 28.03.2020 р. N 722.

Працівники повинні:

  • регулярно мити руки з милом або обробляти їх спиртовмісними антисептиками не рідше ніж раз на 3 години, та після відвідування громадських місць, використання туалету, прибирання, обслуговування тощо;
  • утримуватись від дотиків обличчя руками;
  • утримуватись від контактів з особами, що мають симптоми респіраторних захворювань — кашель, лихоманка, ломота в тілі тощо;
  • самоізолюватись у разі виникнення симптомів респіраторних захворювань.

Відвідувачі повинні:

  • обробити руки антисептичним засобом перед входом на територію закладу громадського харчування;
  • дотримуватись соціальної дистанції в 1,5 м;
  • заходити до закладу та пересуватись по ньому вдягненими в захисну маску, що прикриває ніс та рота (крім часу сидіння за столом з метою приймання їжі та/або напоїв).

Ірина Іванченко,

шеф-редактор журналу «Кадровик-01», експертно-правової системи Експертус Кадри

image36

Особливості трудових договорів із сумісниками

Статті за темою

Усі статті за темою

Словник кадровика

Словник кадровика — це збірка спеціалізованих термінів і понять, які використовуються в галузі управління персоналом і кадрового обліку. Докладніше про словник кадровика та використання абревіатур в HR-сфері — у статті.
34

Заява про відстрочку через інвалідність військовозобов’язаного

У статті знайдете зразок заяви на відстрочку від армії для особи з інвалідністю, адже його часто запитують у працівників кадрової служби та HR. Поділіться з персоналом шаблоном заяви та юридичними підказками щодо того, як її складати
25669

Заява на відстрочку у зв’язку із навчанням

У статті знайдете зразок заяви на відстрочку від мобілізації у зв’язку із навчанням, адже його часто запитують у працівників кадрової служби та HR. Поділіться з персоналом шаблоном заяви та юридичними підказками щодо того, як її складати
45374

Заява на відстрочку від мобілізації у зв’язку з утриманням трьох дітей

У статті знайдете зразок заяви на відстрочку від мобілізації у зв’язку з утриманням трьох дітей, адже його часто запитують у працівників кадрової служби та HR. Поділіться з персоналом шаблоном заяви та юридичними підказками щодо того, як її складати
33552

Заява на відстрочку від мобілізації через інвалідність члена сім’ї

У статті знайдете зразок заяви на відстрочку від мобілізації через інвалідність члена сім'ї. Його доволі часто запитують у працівників кадрової служби та HR. Поділіться з персоналом шаблоном заяви та юридичними підказками щодо того, як її складати
22413

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді