Як зменшити витрати на персонал: 4 антикризових кейси
Мінекономіки наказом від 06.04.2020 № 624 затвердило Порядок надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітним підприємницької діяльності (далі — Порядок).
Порядок визначає:
- процедуру, умови надання допомоги по безробіттю, у т. ч. одноразової її виплати для організації безробітним підприємницької діяльності;
- механізм обчислення регіональними та базовими центрами зайнятості, а також філіями регіональних центрів зайнятості державної служби зайнятості (далі — центри зайнятості) страхового стажу.
Центри зайнятості призначають допомогу по безробіттю з восьмого дня після реєстрації безробітного за його особистою заявою.
У період проведення заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), а також локалізацію та ліквідацію її спалахів та епідемій допомогу по безробіттю призначають з першого дня після надання статусу безробітного.
Скорочуємо без наслідків: 5 найчастіших запитань кадровиків
Розмір допомоги по безробіттю визначають на підставі відомостей реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування (далі — Реєстр) залежно від страхового стажу, заробітної плати (доходу). Якщо відомості в Реєстрі відсутні, стаж визначають на підставі довідок про заробітну плату (грошове забезпечення, винагороду за цивільно-правовим договором), виданих особі роботодавцем, військовим комісаріатом, де така особа перебувала на обліку, військовою частиною, органом, де особа проходила службу (далі довідка про зарплату).
Порядок не змінює розмір допомоги по безробіттю у порівнянні з попереднім Порядком.
Порядок унормовує, як рахувати страховий стаж для визначення розміру допомоги по безробіттю:
- до 01.01.2011;
- з 01.01.2011 до 01.01.2016;
- з 01.01.2016.
Також в Порядку визначено, в яких випадках:
- відкладають та скорочують допомогу по безробіттю;
- припиняють та поновлюють допомогу по безробіттю.
Допомогу по безробіттю виплачують не рідше ніж два рази на місяць, а за згодою безробітного — один раз на місяць.
У трудовій книжці посадова особа центру зайнятості робитиме запис про початок, поновлення, скорочення та припинення виплати допомоги по безробіттю в порядку, передбаченому підпунктом «е» пункту 2.19 глави 2 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої наказом Мінпраці, Мін’юсту, Мінсоцзахисту від 29.07.1993 № 58.
У разі припинення виплати допомоги по безробіттю усі записи, унесені до трудової книжки особи, засвідчуються особистим підписом посадової особи та печаткою центру зайнятості.
провідний експерт Експертус: Кадри
Чи не кожному підприємству у період карантину доводиться оптимізувати витрати: зменшувати зарплати, запроваджувати неповний робочий час і навіть скорочувати штат. Тематична добірка допоможе обрати саме ваш раціональний спосіб, як встояти під час кризи з найменшими втратами.