ФОП сплатить понад 100 тис. грн штрафу за підміну трудового договору цивільно-правовим. ВСУ підтримав позицію Держпраці

Ні за яких умов не підміняйте трудовий договір договором підряду або надання послуг (цивільно-правовими договорами). Це порушення законодавства про працю. Уважно вивчіть, чому ВСУ визнав договір ЦПХ неправомірним. Перевірте, чи не помилилися ви у виборі договору при прийнятті працівників. Навіть якщо ваші дії не були умисними, відповідальності не уникнути, коли порушення першим виявить Держпраці.

ФОП сплатить понад 100 тис. грн штрафу за підміну трудового договору цивільно-правовим. ВСУ підтримав позицію Держпраці

ГУ Держпраці у Харківській області інформує, що у 2018 році фахівцями Управління Держпраці було проведено інспекційне відвідування фізичної особи — підприємця (ФОП). За результатами заходу було встановлено, що одного працівника допущено до роботи без належного оформлення трудових відносин. Отже, за порушення ФОП-роботодавцем частини 3 статті 24 КЗпП Держпраці наклала штраф у розмірі 111 690 грн.

Підприємець не погодився з постановою про винесення штрафу, і справа дійшла аж до Верховного Суду.

Обставини справи

Фізична особа — підприємець уклала договір про надання послуг. Предмет договору становлять послуги, що полягають в проведенні організації процедур лікувального масажу у приміщенні фітнес центра замовника.

Висновки Верховного суду

ВСУ зауважив, що жодним пунктом договору не встановлено обсяг виконуваної роботи у вигляді конкретних фізичних величин, які підлягають вимірюванню. Не містяться у договорі і відомості щодо того, який саме конкретний результат роботи повинні передати виконавці замовникові, її видів, кількісних і якісних характеристик, не визначено переліку завдань роботи.

Трудовий договір і цивільно-правовий договір: принципові відмінності

Верховний суд навів ознаки трудових відносин, які стали підставою вважати, що договір ЦПХ підприємцем було укладено з метою приховування фактично існуючих трудових відносин, а саме:

  • періодичність (два і більше разів) надання особі винагороди у грошовій або натуральній формі за роботу, виконувану (послуги, надані) в інтересах іншої особи, тобто оплата здійснювалася не одноразово при отриманні кінцевого індивідуально-визначеного результату, а носила системний характер за послуги (роботи) наданні в процесі виконання конкретної трудової функції;
  • особисте виконання особою роботи (надання послуг) за конкретною кваліфікацією, професією, посадою за дорученням та під контролем особи, в інтересах якої виконуються роботи (надаються послуги), або уповноваженої нею особи;
  • особа виконує роботи (надає послуги) подібні до роботи, що виконуються штатними працівниками роботодавця;
  • робота виконується (послуги надаються) на визначеному особою, в інтересах якої виконуються роботи (надаються послуги), або уповноваженою нею особою, робочому місці.

Верховний суд визнав постанову Держпраці про накладення штрафу правомірною. Тож ФОП-роботодавцю доведеться сплатити штраф у 111 690 грн.

Пам’ятайте, що з 1 вересня цього року розпочались перевірки Держпраці, які мають нефіксований термін. Інспектор з праці не зобов'язаний повідомляти про контрольний захід, тож може прийти до вас будь-коли.

Ретельно підготувавшись, ви пройдете перевірку без штрафів.

Дізнайтеся також 10 заборон під час перевірки для інспектора праці й тримайте напохваті перелік прав роботодавця.



Відновлення бронювання у Дії

Статті за темою

Усі статті за темою

Перевірки Держпраці скасовано: чи правда?

Набрала законної сили постанова Шостого апеляційного адміністративного суду м. Києва. Від 14.05.2019 втратили чинність Порядок здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю та Порядок здійснення державного нагляду за додержанням законодавства про працю. Чи можливі тепер перевірки Держпраці: роз'яснення з посиланням на нормативно-правові акти.
8087

Судова реформа 2016: яких змін очікувати

Нині в Україні триває судова реформа , яка передбачає оновлення законодавства. Зокрема, прогнозується повне реформування системи судоустрою; імплементація оновлених конституційних засад правосуддя на законодавчому рівні для забезпечення незалежності (деполітизації) судової влади; посилення відповідальності судової влади перед суспільством; запровадження нових механізмів формування та кадрового оновлення суддівського корпусу
2723

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді