Чи зменшить ВСУ штраф за порушення законодавства про працю після внесення змін до КЗпП?

Верховний суд підтвердив штраф на роботодавця у 96 000 гривень. Не погодившись з таким рішенням, суб’єкт господарювання подав заяву про перегляд постанови у зв’язку з нововиявленими обставинами, а саме внесення змін до статті 265 КЗпП та зменшення розміру штрафів за порушення трудового законодавства. Яке остаточне рішення суду?

Чи зменшить ВСУ штраф за порушення законодавства про працю після внесення змін до КЗпП?

☝️ Як пройти перевірку з праці під час карантину без стресу та штрафів

Верховного суду України (ВСУ) не задовольнив позов одного з суб’єктів господарювання, який намагався оскаржити постанову Управління Держпраці про накладення штрафів за використання праці неоформленого працівника.

За інформацією Управління Держпраці в Івано-Франківській області, під час проведення перевірки підприємства державні інспектори праці встановили факт використання праці працівника без належного оформлення трудових відносин.

За результатами контрольного заходу посадові особи Управління Держпраці винесли постанову про накладення штрафу в 30 МЗП, встановленої законодавством на момент виявлення порушення в сумі 96 000 гривень.

10 заборон для інспектора праці

Не погодившись з таким рішення, суб’єкт господарювання оскаржував постанову про накладення штрафу у судових інстанціях.

За результатами розгляду справи постановою ВСУ від 20.06.2018 року відмовлено у задоволенні позову про визнання протиправною та скасування постанови про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами.

Знову не погодившись з рішенням, відповідно до статті 361 Кодексу адміністративного судочинства України суб’єкт господарювання подав заяву про перегляд постанови ВСУ у зв’язку з нововиявленими обставинами, а саме внесення змін до статті 265 КЗпП, зокрема зменшенням розміру штрафів за порушення трудового законодавства.

Ухвалою Верховного суду від 30.09.2020 року заяву суб’єкта господарювання про перегляд за нововиявленими обставинами постанову Верховного суду від 20.06.2018 року залишено без задоволення.

ВСУ в Ухвалі наголосив, що колегія суддів відхиляє посилання заявника на пом’якшення відповідальності як фізичних, так і юридичних осіб, у вигляді штрафу на підставі абзацу 2 частини 2 статті 265 КЗпП тому, що спірні правовідносини та винесення оскаржуваної постанови відбулося до внесення змін у статтю 265 КЗпП.

За інформацією Управління Держпраці в Івано-Франківській області

Відновлення бронювання у Дії

Статті за темою

Усі статті за темою

Відповідальність за порушення законодавства про відпустки

Порушення законодавства про відпустки може мати серйозні наслідки для роботодавця. Інспектори праці перевіряють, чи надаються працівникам відпустки, чи є на підприємстві графік відпусток, чи виплачується компенсація за невикористану відпустку. Яку відповідальність за порушення законодавства про відпустки передбачає законодавство, читайте у статті.
27688

Відповідальність за порушення військового обліку на підприємстві

Державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації незалежно від форми власності та підпорядкування зобов’язані вести військовий облік працівників. Розглянемо, відповідальність за порушення у сфері військового обліку передбачена законодавством.
10620

Відповідальність за неведення особової картки П-2

Особова картка П-2 є документом, який містить важливу особисту інформацію про фізичну особу-працівника. Законодавством не передбачено прямих норм про відповідальність за неведення особової картки. Однак, чи є все-таки обов’язковим ведення особової картки — читайте у статті.
27470

Штрафи на роботодавців у 2023 році

За порушення у 2023 році так само будуть карати грошима. Роботодавець сплачує штраф (ст. 265 КЗпП). Винну посадову особу суд притягує до адміністративної відповідальності (ст. 41 КпАП)
31090

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді