Фізособу-підприємця, яка використовує найману працю, не можна одночасно притягнути до відповідальності за статтею265 КЗпП та статтею 41 КпАП за допуск працівника до роботи без оформленого трудового договору

Кадрове діловодство у ФОП
Таку позицію зайняв Верховний Суд у постанові від 22.12.2020 у справі № 260/1743/19 (адміністративне провадження № К/9901/18177/20).
У своєму позові ФОП звертав увагу суду на те, щодо притягувати його двічі до юридичної відповідальності за допуск працівника до роботи без оформленого трудового договору забороняє частина перша статті 61 Конституції.
Суд знайшов підстави відступити від висновку, викладеного у постанові Верховного Суду від 21.12.2018 у справі № 814/2156/16 та сформував власний правовий висновок — штрафи, передбаченні статтею 265 КЗпП, це заходи фінансової відповідальності. Підстав відносити їх до заходів адміністративної відповідальності немає.
Штрафи на роботодавця з 01.01.2021
Ключова відмінність статті 265 КЗпП та частини третьої статті 41 КпАП — суб`єктний склад правопорушення. Завдяки цьому одночасно до відповідальності може бути притягнута юридична особа як роботодавець (ст. 265 КЗпП) і посадова особа цієї юридичної особи (ст. 41 КпАП) за фактичний допуск працівника до роботи без оформлених трудових відносин. Тобто, коли притягують до відповідальності фізособу-підприємця за таке правопорушення, суб`єкт відповідальності та вид порушення повністю збігаються. Юридичну відповідальність покладають на єдиний суб`єкт права — фізичну особу, яка отримує додатковий правовий статус підприємця для господарської діяльності.
У своєму висновку суд зазначив, що у такому випадку штрафні санкції не взаємодоповнюють одна другу, а обтяжують одну і ту ж особу двома штрафними каральними заходами. Це непропорційне та надмірне обтяження ставить у нерівне правове становище юридичну особу та фізичну особу-підприємця, що вчинили аналогічні правопорушення.
Отже, фізособу-підприємця не можна одночасно притягнути до фінансової та адміністративної відповідальності за допуск працівника до роботи без оформленого трудового договору.
Олена Петровська,
експерт Експертус Кадри
За матеріалами Реєстру судових рішень
Успіх будь-якої організації безпосередньо залежить від її найціннішого ресурсу — людей. Командна робота, як форма організації праці, дозволяє досягати синергії, де загальний результат значно перевищує суму індивідуальних зусиль. Проте для створення дієвої команди недостатньо просто зібрати фахівців у межах одного проєкту чи підрозділу. Саме тому досить важлива роль кадровика в командній роботі— HR-фахівця, чия місія полягає у створенні сприятливого середовища для командної взаємодії та розвитку колективу.
Конфлікт — це зіткнення протилежних інтересів, цінностей, поглядів або потреб. Конфлікти на робочому місці виникають через взаємодію різних особистостей, посадових функцій та очікувань. У цій статті ви знайдете секрети вирішення трудових конфліктів, все про роль кадровика у врегулюванні спорів, а також кадрові політики і уникнення конфліктів у трудовому просторі.
У сучасних умовах глобальної конкуренції та постійних змін на ринку праці, кадрова безпека підприємства набуває все більшого значення для стабільного функціонування будь-якого підприємства. Як кадровику запобігти внутрішнім загрозам та стабільно підтримувати кадрову безпеку на підприємстві — читайте у статті.
Управління персоналом є критично важливою складовою ефективної роботи будь-якого підприємства. Відділ кадрів (HR-відділ) не лише веде документацію, а й відповідає за залучення, адаптацію, розвиток і утримання персоналу. Але яка кількість кадровиків потрібна для якісного виконання цих функцій? Допомогти в цьому може калькулятор кількості кадровиків — спеціальний інструмент для розрахунку оптимального складу HR-команди.
У наш час важко уявити будь-яке підприємство чи установу без людини, яка б підбирала кваліфікованих, здібних працівників та ще й допомагала в адаптації персоналу. Саме зі знайомства з представником кадрової служби починається трудовий шлях кожного працівника. Тому у цій статті ви знайдете все про День кадровика в Україні.