Як правильно оформити трудові відносини при роботі за сумісництвом

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Коли працівник здійснює свою трудову діяльність на тому самому підприємстві — це класифікують як внутрішнє сумісництво, а коли на іншому — як зовнішнє

Роз’яснення ГУ Держпраці у Дніпропетровській області щодо оформлення трудових відносин при роботі за сумісництвом

Робота за сумісництвом: враховуємо всі нюанси

Відповідно до ч. 2 ст. 21 КЗпП працівник має право реалізувати свої здібності до продуктивної та творчої праці шляхом укладення трудового договору на одному чи одночасно на декількох підприємствах, в установах, організаціях, якщо інше не передбачено законодавством, колективним договором або угодою сторін.

Внутрішнє сумісництво: 13 важливих правил

У разі працевлаштування зовнішнім сумісником згоди адміністрації за місцем основної роботи не потрібно. Загальна тривалість роботи за сумісництвом працівників державних підприємств, установ і організацій, протягом місяця не має перевищувати половини місячної норми робочого часу відповідно п.2 до Постанови № 245 від від 3 квітня 1993 р. «Про роботу за сумісництвом працівників державних підприємств, установ і організацій» (далі — Постанова № 245). На підприємствах інших форм власності працювати за сумісництвом можна більше, ніж установлено п. 2 Постанови № 245.

Трудова книжка працівника зберігається за основним місцем його роботи, тому запис до неї на роботі за сумісництвом не вносять. Проте, відповідно до п. 2.14 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої наказом Мінпраці, Мін’юсту, Мінсоцзахисту від 29.07.1993 р. № 58, за бажанням працівника, запис відомостей про роботу за сумісництвом провадять за основним місцем роботи окремим рядком на підставі витягів із наказів про роботу за сумісництвом.

У разі внутрішнього сумісництва трудові відносини за основною посадою та за посадою за сумісництвом оформлюють окремо. За кожною посадою визначають:

  • тривалість робочого часу,
  • окремий порядок оплати праці,
  • надання відпусток й інші істотні положення договору.

Табель обліку використання робочого часу як зовнішніх, так і внутрішніх працівників-сумісників ведуть окремо від табеля робочого часу за основним місцем роботи.

Якщо працівник лишається працювати на тій самій посаді в межах підприємства, то переведення в розумінні ст. 32 КЗпП не може бути застосовано. У цьому разі працівників спочатку потрібно звільняти з посади за сумісництвом, а потім приймати за основним місцем роботи.

За матеріалами ГУ Держпраці у Дніпропетровській області.

додаток

Робота неповнолітніх: правові норми, обмеження та практичні аспекти оформлення

Статті за темою

Усі статті за темою

Аналіз судової практики у трудових спорах

У сфері трудових правовідносин судова практика відіграє важливу роль для формування стабільного правозастосування, захисту прав працівників і роботодавців, а також для тлумачення норм трудового законодавства. В умовах постійного оновлення правової бази України актуальним є ґрунтовний аналіз судової практики у трудових спорах. Яка практика розгляду судами трудових спорів — читайте у статті.
162

Калькулятор днів відпустки

Виникли проблеми з тим, як розрахувати кількість відпускних днів? Шукаєте розрахунок днів невикористаної відпустки при звільненні онлайн? Переймаєтесь як розрахувати кількість днів відпустки за фактично відпрацьований час та як порахувати кількість днів невикористаної відпустки? Рішення усіх питань — наш калькулятор відпусток онлайн.
539686

Що входить до страхового стажу?

Страховий стаж — це один із ключових факторів, який впливає на право людини на пенсійне забезпечення, соціальні виплати та інші пільги. Тому перед роботодавцями та працівниками постає низка питань щодо його врегулювання. Що входить до страхового стажу для пенсії? Як зараховується стаж та чи зараховується навчання в трудовий стаж? Відповіді на ці та інші питання про трудовий стаж для виходу на пенсію — у статті.
68305

Роль кадровика в командній роботі

Успіх будь-якої організації безпосередньо залежить від її найціннішого ресурсу — людей. Командна робота, як форма організації праці, дозволяє досягати синергії, де загальний результат значно перевищує суму індивідуальних зусиль. Проте для створення дієвої команди недостатньо просто зібрати фахівців у межах одного проєкту чи підрозділу. Саме тому досить важлива роль кадровика в командній роботі— HR-фахівця, чия місія полягає у створенні сприятливого середовища для командної взаємодії та розвитку колективу.
330

Психологія конфлікту: чому ми сваримось на роботі

Конфлікт — це зіткнення протилежних інтересів, цінностей, поглядів або потреб. Конфлікти на робочому місці виникають через взаємодію різних особистостей, посадових функцій та очікувань. У цій статті ви знайдете секрети вирішення трудових конфліктів, все про роль кадровика у врегулюванні спорів, а також кадрові політики і уникнення конфліктів у трудовому просторі.
561

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді