Як працювати з трудовими книжками під час воєнного стану
Кадрова головкрутка:
Працівник подав документи для призначення пенсії, але ПФУ не врахував певний його трудовий стаж через виправлення записів про роботу, які не було виправлено в трудовій.
Йдеться про період роботи в 90-х роках. Окремі цифри в датах наказів виправлені ручкою. Змінювалась назва посади, яку обіймав працівник. Заклад декілька разів змінював назву. Проводилась його реорганізація, проте записи про зміну назви, реорганізацію до трудової книжки не внесені. Працівник не працює в цьому закладі багато років.
Заклад видав певну довідку про невиправлені записи, але ПФ не врахував її при розрахунку пенсії.
Як внести виправлення до трудової працівника за таких умов?
Виправлення виявлених помилок має зробити відповідна посадова особа того підприємства, де було зроблено неправильний чи неточний запис. Це загальне правило встановлено п. 2.6. Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої спільним наказом Мін'юсту, Мінпраці та Міністерства соцзахисту населення від 29.07. 1993 р. № 58 (далі – Інструкція № 58).
Якщо підприємство, на якому було здійснено неправильний запис, ліквідовано, відповідні зміни до трудової книжки працівника вносить правонаступник цього підприємства; коли немає правонаступника — вища організація, якій було підпорядковане підприємство; а в разі і її відсутності — обласний чи державний архів.
Виправлені відомості мають повністю збігатися з оригіналом відповідного наказу чи розпорядження роботодавця.
Якщо ці документи втрачені, або не відповідають їх фактично виконуваній роботі, виправлення відомостей про роботу здійснюється на підставі інших документів, що підтверджують виконання робіт, не зазначених у трудовій книжці (особові картки, трудові договори, розрахункові відомості тощо).
Показання свідків не можуть бути підставою для виправлення занесених раніше записів до трудової книжки (п. 2.9. Інструкції № 58).
Порядок, за яким виправляются помилки в усіх розділах трудової книжки (п. 2.10. Інструкції № 58):
- у графі № 1 трудової книжки записується порядковий номер запису, а у графі № 2 – дата його внесення);
- у графі № 3 трудової книжки спочатку робиться запис про недійсність відповідного запису із зазначенням його номера (тобто незалежно від того, якою саме була помилка, записується фраза «Запис за № таким-то недійсний»), а потім зазначається правильне формулювання;
- у графі № 4 трудової книжки повторюється дата і номер наказу (розпорядження), запис з якого було неправильно внесено до трудової книжки.
Закреслювати, витирати, заклеювати у трудових книжках чи вкладишах внесені до них раніше неточні або неправильні записи заборонено.
За матеріалами ГУ Держпраці в Одеській області