СПО об’єднань профспілок України розмістило на своєму сайті проєкт постанови КМУ «Питання ведення трудових книжок» та проєкт розпорядження КМУ «Про скасування наказу Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства соціального захисту населення України від 29 липня 1993 р. № 58». Розробник проєктів — Мінекономіки.
Як зберігати та видавати трудові книжки
Порядок ведення трудових книжок працівників унормували ще у 1993 році у постанові КМУ «Про трудові книжки працівників» від 27.04.1993 № 301 та в Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженій наказом Мінпраці, Мін’юсту і Мінсоцзахисту від 29.07.1993 № 58. Хоча до цих нормативно-правових актів неодноразово вносили зміни, значна частина їх положень застаріла та не враховує запровадженого у 2021 році переходу на електронні трудові книжки.
Відтак, Мінекономіки пропонує затвердити нові:
- зразки бланків трудової книжки і вкладиша до них;
- порядок ведення трудових книжок працівників.
Проєкт постанови КМУ «Питання ведення трудових книжок» передбачає також, що відповідальність за організацію ведення обліку, зберігання і видачу трудових книжок покладають на керівника підприємства, установи, організації, представництва іноземного суб’єкта господарювання, міжнародних організацій, представництв міжнародних організацій в Україні, іноземних дипломатичних представництв та консульських установ, виконавців (юридичних осіб - нерезидентів) проектів міжнародної технічної допомоги.
За порушення встановленого порядку посадові особи нестимуть дисциплінарну та іншу відповідальність.
Раніше оформленні трудові книжки зможемо використовувати до заповнення в них усіх сторінок відповідних розділів.
Олена Петровська,
експерт із кадрових питань
За матеріалами СПО об’єднань профспілок України