Чи вважати виконання посадових обов'язків порушенням режиму простою?
Простій під час воєнного стану
Держпраці нагадала, як має бути організовано простій на підприємстві та роз'яснила, чи можливе продовження виконання роботи у цей період.
Так, ст. 34 Кодексу законів про працю України дає таке визначення:
Простій — це зупинення роботи, викликане відсутністю організаційних або технічних умов, необхідних для виконання роботи, невідворотною силою або іншими обставинами.
Під час простою працівник не виконує трудові обов’язки, визначені трудовим договором. А час простою не з вини працівника оплачується з розрахунку не менш ніж дві третини тарифної ставки встановленого окладу.
Дистанційний формат може суттєво спростити виконання роботи і для працівника, і для роботодавця — особливо в нестабільних умовах під час воєнного стану. Тож як правильно організувати цей процес?
При цьому законодавство не визначає місце перебування працівника під час цілоденного простою, це робить роботодавець, видаючи відповідний розпорядчий документ (наказ або розпорядження). Втім, навіть якщо роботодавець визначив, що під час простою працівники мають перебувати на робочому місці, вони все не одно не виконуватимуть свої посадові обов’язки.
Скачайте наказ про оголошення простою через відключення світла
Проте працівники за їхньої згоди можуть бути на весь час простою переведені на іншу роботу на тому ж підприємстві або на іншому (в тій же місцевості на строк до одного місяця) з урахуванням спеціальності та кваліфікації.
А от якщо працівник під час простою продовжить виконувати свої трудові обов’язки навіть й за межами адмінбудівлі роботодавця, це вже вважатиметься дистанційною або надомною роботою. Така діяльність має бути оплачена відповідно до встановлених умов.
За матеріалами Управління Держпраці у Хмельницькій області
Успіх будь-якої організації безпосередньо залежить від її найціннішого ресурсу — людей. Командна робота, як форма організації праці, дозволяє досягати синергії, де загальний результат значно перевищує суму індивідуальних зусиль. Проте для створення дієвої команди недостатньо просто зібрати фахівців у межах одного проєкту чи підрозділу. Саме тому досить важлива роль кадровика в командній роботі— HR-фахівця, чия місія полягає у створенні сприятливого середовища для командної взаємодії та розвитку колективу.
Конфлікт — це зіткнення протилежних інтересів, цінностей, поглядів або потреб. Конфлікти на робочому місці виникають через взаємодію різних особистостей, посадових функцій та очікувань. У цій статті ви знайдете секрети вирішення трудових конфліктів, все про роль кадровика у врегулюванні спорів, а також кадрові політики і уникнення конфліктів у трудовому просторі.
У сучасних умовах глобальної конкуренції та постійних змін на ринку праці, кадрова безпека підприємства набуває все більшого значення для стабільного функціонування будь-якого підприємства. Як кадровику запобігти внутрішнім загрозам та стабільно підтримувати кадрову безпеку на підприємстві — читайте у статті.
Управління персоналом є критично важливою складовою ефективної роботи будь-якого підприємства. Відділ кадрів (HR-відділ) не лише веде документацію, а й відповідає за залучення, адаптацію, розвиток і утримання персоналу. Але яка кількість кадровиків потрібна для якісного виконання цих функцій? Допомогти в цьому може калькулятор кількості кадровиків — спеціальний інструмент для розрахунку оптимального складу HR-команди.
У наш час важко уявити будь-яке підприємство чи установу без людини, яка б підбирала кваліфікованих, здібних працівників та ще й допомагала в адаптації персоналу. Саме зі знайомства з представником кадрової служби починається трудовий шлях кожного працівника. Тому у цій статті ви знайдете все про День кадровика в Україні.