Робота з дому під час простою: чи правомірна така діяльність?

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Чи вважати виконання посадових обов'язків порушенням режиму простою?

image63

Простій під час воєнного стану

Держпраці нагадала, як має бути організовано простій на підприємстві та роз'яснила, чи можливе продовження виконання роботи у цей період.

Так, ст. 34 Кодексу законів про працю України дає таке визначення:

Простій — це зупинення роботи, викликане відсутністю організаційних або технічних умов, необхідних для виконання роботи, невідворотною силою або іншими обставинами.

Під час простою працівник не виконує трудові обов’язки, визначені трудовим договором. А час простою не з вини працівника оплачується з розрахунку не менш ніж дві третини тарифної ставки встановленого окладу.

 

Дистанційний формат може суттєво спростити виконання роботи і для працівника, і для роботодавця — особливо в нестабільних умовах під час воєнного стану. Тож як правильно організувати цей процес?

 

 

При цьому законодавство не визначає місце перебування працівника під час цілоденного простою, це робить роботодавець, видаючи відповідний розпорядчий документ (наказ або розпорядження). Втім, навіть якщо роботодавець визначив, що під час простою працівники мають перебувати на робочому місці, вони все не одно не виконуватимуть свої посадові обов’язки.

check.pngСкачайте наказ про оголошення простою через відключення світла

Проте працівники за їхньої згоди можуть бути на весь час простою переведені на іншу роботу на тому ж підприємстві або на іншому (в тій же місцевості на строк до одного місяця) з урахуванням спеціальності та кваліфікації.

 

 

 

А от якщо працівник під час простою продовжить виконувати свої трудові обов’язки навіть й за межами адмінбудівлі роботодавця, це вже вважатиметься дистанційною або надомною роботою. Така діяльність має бути оплачена відповідно до встановлених умов.

За матеріалами Управління Держпраці у Хмельницькій області

Щорічні додаткові відпустки за шкідливі умови та за особливий характер: кому, скільки та як надавати

Статті за темою

Усі статті за темою

Що входить до страхового стажу?

Страховий стаж — це один із ключових факторів, який впливає на право людини на пенсійне забезпечення, соціальні виплати та інші пільги. Тому перед роботодавцями та працівниками постає низка питань щодо його врегулювання. Що входить до страхового стажу для пенсії? Як зараховується стаж та чи зараховується навчання в трудовий стаж? Відповіді на ці та інші питання про трудовий стаж для виходу на пенсію — у статті.
67256

Роль кадровика в командній роботі

Успіх будь-якої організації безпосередньо залежить від її найціннішого ресурсу — людей. Командна робота, як форма організації праці, дозволяє досягати синергії, де загальний результат значно перевищує суму індивідуальних зусиль. Проте для створення дієвої команди недостатньо просто зібрати фахівців у межах одного проєкту чи підрозділу. Саме тому досить важлива роль кадровика в командній роботі— HR-фахівця, чия місія полягає у створенні сприятливого середовища для командної взаємодії та розвитку колективу.
251

Психологія конфлікту: чому ми сваримось на роботі

Конфлікт — це зіткнення протилежних інтересів, цінностей, поглядів або потреб. Конфлікти на робочому місці виникають через взаємодію різних особистостей, посадових функцій та очікувань. У цій статті ви знайдете секрети вирішення трудових конфліктів, все про роль кадровика у врегулюванні спорів, а також кадрові політики і уникнення конфліктів у трудовому просторі.
428

Кадрова безпека підприємства

У сучасних умовах глобальної конкуренції та постійних змін на ринку праці, кадрова безпека підприємства набуває все більшого значення для стабільного функціонування будь-якого підприємства. Як кадровику запобігти внутрішнім загрозам та стабільно підтримувати кадрову безпеку на підприємстві — читайте у статті.
426

Калькулятор кількості кадровиків

Управління персоналом є критично важливою складовою ефективної роботи будь-якого підприємства. Відділ кадрів (HR-відділ) не лише веде документацію, а й відповідає за залучення, адаптацію, розвиток і утримання персоналу. Але яка кількість кадровиків потрібна для якісного виконання цих функцій? Допомогти в цьому може калькулятор кількості кадровиків — спеціальний інструмент для розрахунку оптимального складу HR-команди.
15779

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді