У які документи внести зміни після реорганізації підприємства чи філії
29 листопада 2022 року у Верховній Раді зареєстрували проєкт Закону України «Про внесення змін до Кодексу законів про працю України щодо правонаступництва у трудових відносинах» № 8244 (далі — Законопроєкт № 8244).
Законопроєкт № 8244 приводить законодавства про працю у відповідність до положень Директиви Ради № 2001/23/ЄС від 12.03.2001 та удосконалює правовий захист працівників у разі зміни власника підприємства.
Правонаступництвом у трудових відносинах вважають перехід прав і обов’язків від одного роботодавця до іншого. У зв’язку із цим Законопроєкт № 8244 уводить до КЗпП нову статтю 36-1, яка визначає, що правонаступництвом у трудових відносинах вважатимуть продовження трудових відносин із працівниками у разі зміни власника підприємства, установи, організації, їх реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), зміни власника майна або його частин, що використовує роботодавець — фізична особа у підприємницькій діяльності.
У разі правонаступництва трудові відносини працівників продовжуються із правонаступником. Права і обов’язки за трудовими договорами між працівниками і роботодавцем, що існували, переходитимуть до правонаступника.
Роботодавець зобов’язаний не пізніше ніж за 10 робочих днів до здійснення правонаступництва поінформувати в паперовій або електронній формі профспілки, а в разі їх відсутності — працівників:
- про дату та причини правонаступництва;
- про правові, економічні (технологічні, структурні) та соціальні наслідки правонаступництва або наслідки аналогічного характеру, а також дії, які впливатимуть на трудові права працівників.
Правонаступник зобов’язаний у паперовій або електронній формі надати профспілці, а в разі її відсутності — працівникам таку ж інформацію не пізніше ніж за 10 робочих днів до початку дій, які впливатимуть на трудові права та інтереси працівників.
Олена Петровська
За матеріалами ВРУ