Чи оголошувати простій на час повітряної тривоги
Кодекс законів про працю України дає таке визначення простою:
Простій — це зупинення роботи, викликане відсутністю організаційних або технічних умов, необхідних для виконання роботи, невідворотною силою або іншими обставинами (ст. 34 КЗпП).
Оголошення простою може стосуватися не лише всього підприємства, а й конкретних працівників чи підрозділів. Водночас законодавство передбачає, що простій може виникнути або з вини роботодавця, або з вини працівника, або ж незалежно від діяльності або бездіяльності.
Відмова оплачувати працівникові час простою в ситуації відключення світла є порушенням законодавства та може призвести до такої відповідальності:
- дисциплінарної;
- матеріальної;
- адміністративної;
- фінансової;
- кримінальної.
Для оформлення факту простою необхідно скласти відповідний акт (зафіксувавши в ньому причини, які призвели до зупинки роботи) та наказ про простій. В наказі слід вказати не лише причину, а ще дату та тривалість простою, його охоплення (все підприємство чи один підрозділ), рішення про відсутність чи наявність людей на робочих місцях під час простою, а також порядок оплати.
Відповідаємо на запитання:
Зауважимо, час простою не з вини працівника оплачується з розрахунку не нижче від двох третин тарифної ставки встановленого працівникові розряду (ч. 1 ст. 113 КЗпП). При цьому колективний договір може передбачати збільшену оплату.
За матеріалами Федерації професійних спілок України
Успіх будь-якої організації безпосередньо залежить від її найціннішого ресурсу — людей. Командна робота, як форма організації праці, дозволяє досягати синергії, де загальний результат значно перевищує суму індивідуальних зусиль. Проте для створення дієвої команди недостатньо просто зібрати фахівців у межах одного проєкту чи підрозділу. Саме тому досить важлива роль кадровика в командній роботі— HR-фахівця, чия місія полягає у створенні сприятливого середовища для командної взаємодії та розвитку колективу.
Конфлікт — це зіткнення протилежних інтересів, цінностей, поглядів або потреб. Конфлікти на робочому місці виникають через взаємодію різних особистостей, посадових функцій та очікувань. У цій статті ви знайдете секрети вирішення трудових конфліктів, все про роль кадровика у врегулюванні спорів, а також кадрові політики і уникнення конфліктів у трудовому просторі.
У сучасних умовах глобальної конкуренції та постійних змін на ринку праці, кадрова безпека підприємства набуває все більшого значення для стабільного функціонування будь-якого підприємства. Як кадровику запобігти внутрішнім загрозам та стабільно підтримувати кадрову безпеку на підприємстві — читайте у статті.
Управління персоналом є критично важливою складовою ефективної роботи будь-якого підприємства. Відділ кадрів (HR-відділ) не лише веде документацію, а й відповідає за залучення, адаптацію, розвиток і утримання персоналу. Але яка кількість кадровиків потрібна для якісного виконання цих функцій? Допомогти в цьому може калькулятор кількості кадровиків — спеціальний інструмент для розрахунку оптимального складу HR-команди.
У наш час важко уявити будь-яке підприємство чи установу без людини, яка б підбирала кваліфікованих, здібних працівників та ще й допомагала в адаптації персоналу. Саме зі знайомства з представником кадрової служби починається трудовий шлях кожного працівника. Тому у цій статті ви знайдете все про День кадровика в Україні.