Чи оголошувати простій на час повітряної тривоги
Кодекс законів про працю України дає таке визначення простою:
Простій — це зупинення роботи, викликане відсутністю організаційних або технічних умов, необхідних для виконання роботи, невідворотною силою або іншими обставинами (ст. 34 КЗпП).
Оголошення простою може стосуватися не лише всього підприємства, а й конкретних працівників чи підрозділів. Водночас законодавство передбачає, що простій може виникнути або з вини роботодавця, або з вини працівника, або ж незалежно від діяльності або бездіяльності.
Відмова оплачувати працівникові час простою в ситуації відключення світла є порушенням законодавства та може призвести до такої відповідальності:
- дисциплінарної;
- матеріальної;
- адміністративної;
- фінансової;
- кримінальної.
Для оформлення факту простою необхідно скласти відповідний акт (зафіксувавши в ньому причини, які призвели до зупинки роботи) та наказ про простій. В наказі слід вказати не лише причину, а ще дату та тривалість простою, його охоплення (все підприємство чи один підрозділ), рішення про відсутність чи наявність людей на робочих місцях під час простою, а також порядок оплати.
Відповідаємо на запитання:
Зауважимо, час простою не з вини працівника оплачується з розрахунку не нижче від двох третин тарифної ставки встановленого працівникові розряду (ч. 1 ст. 113 КЗпП). При цьому колективний договір може передбачати збільшену оплату.
За матеріалами Федерації професійних спілок України
Страховий стаж — це один із ключових факторів, який впливає на право людини на пенсійне забезпечення, соціальні виплати та інші пільги. Тому перед роботодавцями та працівниками постає низка питань щодо його врегулювання. Що входить до страхового стажу для пенсії? Як зараховується стаж та чи зараховується навчання в трудовий стаж? Відповіді на ці та інші питання про трудовий стаж для виходу на пенсію — у статті.
Успіх будь-якої організації безпосередньо залежить від її найціннішого ресурсу — людей. Командна робота, як форма організації праці, дозволяє досягати синергії, де загальний результат значно перевищує суму індивідуальних зусиль. Проте для створення дієвої команди недостатньо просто зібрати фахівців у межах одного проєкту чи підрозділу. Саме тому досить важлива роль кадровика в командній роботі— HR-фахівця, чия місія полягає у створенні сприятливого середовища для командної взаємодії та розвитку колективу.
Конфлікт — це зіткнення протилежних інтересів, цінностей, поглядів або потреб. Конфлікти на робочому місці виникають через взаємодію різних особистостей, посадових функцій та очікувань. У цій статті ви знайдете секрети вирішення трудових конфліктів, все про роль кадровика у врегулюванні спорів, а також кадрові політики і уникнення конфліктів у трудовому просторі.
У сучасних умовах глобальної конкуренції та постійних змін на ринку праці, кадрова безпека підприємства набуває все більшого значення для стабільного функціонування будь-якого підприємства. Як кадровику запобігти внутрішнім загрозам та стабільно підтримувати кадрову безпеку на підприємстві — читайте у статті.
Управління персоналом є критично важливою складовою ефективної роботи будь-якого підприємства. Відділ кадрів (HR-відділ) не лише веде документацію, а й відповідає за залучення, адаптацію, розвиток і утримання персоналу. Але яка кількість кадровиків потрібна для якісного виконання цих функцій? Допомогти в цьому може калькулятор кількості кадровиків — спеціальний інструмент для розрахунку оптимального складу HR-команди.