НАДС наказом від 25.11.2022 № 123-22 виклало у новій редакції Порядок розроблення посадових інструкцій державних службовців категорій «Б» та «В», затверджений наказом НАДС від 11.09.2019 № 172-19 (далі — Порядок). Документ почне діяти через три місяці з дня, як його офіційно опублікують.
Посадову інструкцію розробляють для кожної посади держслужби категорій «Б» та «В» у штатному розписі та ураховують завдання і функції держоргану або структурного підрозділу у складі його апарату.
Положення посадових інструкцій використовують:
- коли розробляють умови проведення конкурсу;
- коли суб’єкт призначення або керівник державної служби приймає рішення про переведення держслужбовця на відповідну посаду у випадках передбачених Законом України «Про державну службу»;
- коли визначають завдання і ключові показники результативності, ефективності та якості службової діяльності;
- коли розробляють індивідуальну програму підвищення рівня професійної компетентності/індивідуальну програму професійного розвитку;
- в інших випадках, передбачених законодавством про державну службу.
Розробляють, затверджують та переглядають посадові інструкції:
- керівник держслужби або суб’єкт призначення;
- служба управління персоналом;
- керівник самостійного структурного підрозділу (за наявності);
- безпосередній керівник.
Служба управління персоналом:
- організовує розроблення посадових інструкцій;
- розробляє проєкти посадових інструкцій у випадках, передбачених цим Порядком;
- надає консультативну допомогу з розроблення затвердження та перегляду посадових інструкцій;
- переглядає разом із безпосереднім керівником посадові інструкції, щоб виявити потребу внести до них зміни.
Посадову інструкцію розробляють та затверджують упродовж 15 робочих днів з дня, коли прийняли наказ про внесення змін до штатного розпису або про затвердження нового штатного розпису держоргану, який утворив нову посаду держслужби.
Посадову інструкцію затверджують перед тим, як прийняти рішення оголосити конкурс або перевести державного службовця на відповідну посаду державної служби у визначеному законодавством порядку.
Якщо у держоргані немає працівників служби управління персоналом, проєкт посадової інструкції розробляє суб’єкт призначення або керівник держслужби або інший працівник, якому керівник доручив цю роботу.
Проєкт посадової інструкції готують в електронній формі.
Переглядають посадові інструкції не рідше одного разу на три роки, а також у випадках:
- зміни у завданнях і функціях структурного підрозділу, які пов’язані з посадовими обов’язками держслужбовця;
- зміни обсягу та змісту посадових обов’язків та/або прав держслужбовця;
- зміни у спеціальних умовах служби;
- запровадження нових методів, стандартів моделей, технологій тощо, які впливають на виконання посадових обов’язків;
- зміни інших відомостей, які зазначаються у посадовій інструкції.
Оновлену форму посадової інструкції державних службовців категорій «Б» та «В» наведено у додатку до Порядку.
Олена Петровська