Чи можуть освітяни долучатися до викладацької чи гурткової роботи у закладі освіти

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
МОН надало роз’яснення через зміни у законодавстві

image27
Зміни у законодавстві щодо роботи за сумісництвом працівників державних підприємств після 25.11.2022

Через зміни у законодавстві щодо роботи за сумісництвом працівників державних підприємств, на підставі постанови КМУ від 22.11.2022 № 1306 з 25.11.2022 втратила чинність постанова КМУ «Про роботу за сумісництвом працівників державних підприємств, установ і організацій» від 03.04.1993 № 245 (далі — Постанова № 245). Також, за розпорядженням КМУ від 22.11.2022 № 1047-р втратив чинність наказ Мінпраці, Мін’юсту, Мінфіну «Про затвердження Положення про умови роботи за сумісництвом працівників державних підприємств, установ і організацій» від 28.06.1993 № 43 (далі — Положення № 43).

МОН надало необхідні роз’яснення у листі «Про право працівників закладів освіти займатися викладацькою діяльністю в своєму закладі освіти» від 27.01.2023 № 1/1274-23.

Чи мають право працівники освіти вести викладацьку роботу чи заняття з гуртками у своєму закладі освіти

Керівні та інші працівники закладів освіти у цьому ж закладі освіти в межах свого робочого часу за основною посадою мають право вести викладацьку роботу чи заняття з гуртками. Така робота не є сумісництвом.

Інструкція про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, затверджена наказом Міносвіти від 15.04.1993 № 102 (далі — Інструкція № 102) на сьогодні чинна і застосовується з 01 вересня 2005 року в частині, що не суперечить умовам оплати праці, визначеним наказом МОН від 26.09.2005 № 557.

Згідно з пунктом 91 Інструкції № 102, керівні працівники закладів освіти мають право вести викладацьку роботу чи заняття з гуртками в цьому закладі, але не більше 9 годин та тиждень (360 годин на рік), якщо вони за основною посадою отримують повний посадовий оклад (ставку).

Інші працівники закладів освіти мають право вести викладацьку роботу чи заняття з гуртками в цьому закладі, але в середньому не більше 12 годин на тиждень (480 годин на рік), якщо вони за основною посадою отримують повний посадовий оклад (ставку).

За норму годин, визначену у пункті 91 Інструкції № 102 проводять оплату понад основний посадовий оклад (ставку) у порядку, передбаченому відповідно для вчителів, викладачів та керівників гуртків (за тарифікацією).

За години викладацької роботи чи занять з гуртками, виконані, як виняток, у зв'язку з виробничою необхідністю понад норму, зазначену в цьому пункті, погодинно оплачують фактичну кількість годин, але не більше 240 годин на рік.

З огляду на зазначене, втрата чинності Постановою № 245 та  Положенням № 43, не обмежує працівників закладів освіти  у виконанні робіт, передбачених пунктом 91 Інструкції № 102.

Чи можна залучити працівників інших закладів до педагогічної (викладацької) роботи

Працівники інших закладів, установ, підприємств та організацій втратили право на педагогічну (викладацьку) роботу у закладі освіти в робочий час з дозволу керівника без утримання заробітної плати.

Педагогічну роботу з погодинною оплатою праці в обсязі не більше 240 годин на рік вважали сумісництвом працівників держпідприємств відповідно до пункту 3 Переліку робіт, що не є сумісництвом (додаток до Положення № 43). Через те, що Положення № 43 втратило чинність, залучати працівників інших закладів для викладацької (педагогічної) діяльності в межах їх основного робочого часу не можна.

Щоб такі працівники мали можливість працювати за затвердженим у закладах освіти розкладом, МОН рекомендує відкоригувати їх графіки роботи за основним місцем роботи та встановити їм гнучкий режим робочого часу (ст. 60 КЗпП).

Олена Петровська

Військовозобов’язані в кадрах: приймаємо, увільняємо, звільняємо правильно

Статті за темою

Усі статті за темою

Роль кадровика в командній роботі

Успіх будь-якої організації безпосередньо залежить від її найціннішого ресурсу — людей. Командна робота, як форма організації праці, дозволяє досягати синергії, де загальний результат значно перевищує суму індивідуальних зусиль. Проте для створення дієвої команди недостатньо просто зібрати фахівців у межах одного проєкту чи підрозділу. Саме тому досить важлива роль кадровика в командній роботі— HR-фахівця, чия місія полягає у створенні сприятливого середовища для командної взаємодії та розвитку колективу.
66

Психологія конфлікту: чому ми сваримось на роботі

Конфлікт — це зіткнення протилежних інтересів, цінностей, поглядів або потреб. Конфлікти на робочому місці виникають через взаємодію різних особистостей, посадових функцій та очікувань. У цій статті ви знайдете секрети вирішення трудових конфліктів, все про роль кадровика у врегулюванні спорів, а також кадрові політики і уникнення конфліктів у трудовому просторі.
175

Кадрова безпека підприємства

У сучасних умовах глобальної конкуренції та постійних змін на ринку праці, кадрова безпека підприємства набуває все більшого значення для стабільного функціонування будь-якого підприємства. Як кадровику запобігти внутрішнім загрозам та стабільно підтримувати кадрову безпеку на підприємстві — читайте у статті.
224

Калькулятор кількості кадровиків

Управління персоналом є критично важливою складовою ефективної роботи будь-якого підприємства. Відділ кадрів (HR-відділ) не лише веде документацію, а й відповідає за залучення, адаптацію, розвиток і утримання персоналу. Але яка кількість кадровиків потрібна для якісного виконання цих функцій? Допомогти в цьому може калькулятор кількості кадровиків — спеціальний інструмент для розрахунку оптимального складу HR-команди.
14915

День кадровика в Україні

У наш час важко уявити будь-яке підприємство чи установу без людини, яка б підбирала кваліфікованих, здібних працівників та ще й допомагала в адаптації персоналу. Саме зі знайомства з представником кадрової служби починається трудовий шлях кожного працівника. Тому у цій статті ви знайдете все про День кадровика в Україні.
9918

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді