Українська мова у сфері обслуговування — роз'яснення експертів
З 16.01.2021 працівники сфери обслуговування зобов’язані обслуговувати клієнтів державною мовою (згідно з ст. 30 Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної» від 25.04.2019 № 2704-VІІІ). За невиконання ж закону передбачена відповідальність. Поради роботодавцям з цього питання надали експертка з кадрових питань Ірина Житкова та керівниця групи експертів з кадрових питань Ольга Догадіна.
Як зобов’язати працівників обслуговувати клієнтів державною мовою, щоби не платити штрафів
Конкретний перелік посадових обов’язків для керівників, професіоналів, фахівців, технічних службовців, як і конкретний перелік робочих обов’язків для робітників, визначають, відповідно, посадові та робочі інструкції. Тож зобов’язання щодо використання української мови під час роботи з клієнтами можна закріпити в робочих та посадових інструкціях. Зміни та доповнення до них вносять на підставі наказу роботодавця за згодою працівника. Наші фахівці у своїй консультації підготували для вас детальний алгоритм внесення змін до інструкцій. Дізнатися більше про це ви можете за посиланням.
Важливо пам'ятати, що, вносячи зміни до посадової та робочої інструкції, слід керуватися процедурою зміни істотних умов праці. Як дотримання всіх вимог та не припуститися помилок — підкажуть наші фахівці.
Викликом для роботодавця можуть стати найрізноманітніші ситуації. Наприклад, коли працівники не володіють українською мовою на належному рівні, проте бажають опанувати мову. Підкажемо: для таких осіб варто організувати навчання.
Втім, може скластися так, що працівник відмовляється використовувати українську під час роботи з клієнтами, припускається помилок під час спілкування або ж взагалі не володіє мовою. Що робити в таких ситуаціях, які повноваження має роботодавець та що загрожує у разі порушення — також розповідають наші експерти.