Українська мова у сфері обслуговування — роз'яснення експертів

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Автор
продуктовий директор Експертус Кадри Цифрового видавництва Експертус, експерт з трудового права, Київ
Допоможемо вийти зі складних ситуацій та уникнути штрафів

Українська мова у сфері обслуговування — роз'яснення експертівЗ 16.01.2021 працівники сфери обслуговування зобов’язані обслуговувати клієнтів державною мовою (згідно з ст. 30 Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної» від 25.04.2019 № 2704-VІІІ). За невиконання ж закону передбачена відповідальність. Поради роботодавцям з цього питання надали експертка з кадрових питань Ірина Житкова та керівниця групи експертів з кадрових питань Ольга Догадіна. 

Як зобов’язати працівників обслуговувати клієнтів державною мовою, щоби не платити штрафів

Конкретний перелік посадових обов’язків для керівників, професіоналів, фахівців, технічних службовців, як і конкретний перелік робочих обов’язків для робітників, визначають, відповідно, посадові та робочі інструкції. Тож зобов’язання щодо використання української мови під час роботи з клієнтами можна закріпити в робочих та посадових інструкціях. Зміни та доповнення до них вносять на підставі наказу роботодавця за згодою працівника. Наші фахівці у своїй консультації підготували для вас детальний алгоритм внесення змін до інструкцій. Дізнатися більше про це ви можете за посиланням

Важливо пам'ятати, що, вносячи зміни до посадової та робочої інструкції, слід керуватися процедурою зміни істотних умов праці. Як дотримання всіх вимог та не припуститися помилок — підкажуть наші фахівці

Викликом для роботодавця можуть стати найрізноманітніші ситуації. Наприклад, коли працівники не володіють українською мовою на належному рівні, проте бажають опанувати мову. Підкажемо: для таких осіб варто організувати навчання. 

Втім, може скластися так, що працівник відмовляється використовувати українську під час роботи з клієнтами, припускається помилок під час спілкування або ж взагалі не володіє мовою. Що робити в таких ситуаціях, які повноваження має роботодавець та що загрожує у разі порушення — також розповідають наші експерти.

додаток

Зміни впродовж літа в бронюванні та отриманні критичності

Статті за темою

Усі статті за темою

План роботи відділу кадрів 2026

Ефективна діяльність кадрової служби залежить від чіткого планування. Саме тому план роботи відділу кадрів на 2026 рік є обов’язковим документом, який допомагає систематизувати всі напрямки роботи, своєчасно виконувати завдання та уникати хаотичності у веденні кадрових процесів
21

Аналіз судової практики у трудових спорах

У сфері трудових правовідносин судова практика відіграє важливу роль для формування стабільного правозастосування, захисту прав працівників і роботодавців, а також для тлумачення норм трудового законодавства. В умовах постійного оновлення правової бази України актуальним є ґрунтовний аналіз судової практики у трудових спорах. Яка практика розгляду судами трудових спорів — читайте у статті.
226

Калькулятор днів відпустки

Виникли проблеми з тим, як розрахувати кількість відпускних днів? Шукаєте розрахунок днів невикористаної відпустки при звільненні онлайн? Переймаєтесь як розрахувати кількість днів відпустки за фактично відпрацьований час та як порахувати кількість днів невикористаної відпустки? Рішення усіх питань — наш калькулятор відпусток онлайн.
541314

Що входить до страхового стажу?

Страховий стаж — це один із ключових факторів, який впливає на право людини на пенсійне забезпечення, соціальні виплати та інші пільги. Тому перед роботодавцями та працівниками постає низка питань щодо його врегулювання. Що входить до страхового стажу для пенсії? Як зараховується стаж та чи зараховується навчання в трудовий стаж? Відповіді на ці та інші питання про трудовий стаж для виходу на пенсію — у статті.
69092

Роль кадровика в командній роботі

Успіх будь-якої організації безпосередньо залежить від її найціннішого ресурсу — людей. Командна робота, як форма організації праці, дозволяє досягати синергії, де загальний результат значно перевищує суму індивідуальних зусиль. Проте для створення дієвої команди недостатньо просто зібрати фахівців у межах одного проєкту чи підрозділу. Саме тому досить важлива роль кадровика в командній роботі— HR-фахівця, чия місія полягає у створенні сприятливого середовища для командної взаємодії та розвитку колективу.
402

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді