Звільнення працівника, який відмовився обслуговувати клієнтів державною мовою

З 16.01.2021 працівники сфери обслуговування зобов’язані обслуговувати клієнтів державною мовою. Утім, Закон про мову не надає роботодавцю права звільнити працівника, який не володіє державною мовою. Відсутня така підстава для звільнення і в КЗпП. А штраф на підприємство від 5100 до 6800 грн. Що ж робити?

Чекліст кадровика Скачати документи відділу кадрів

Ви змінили істотні умови праці на підприємстві, щоб працювати відповідно до нових норм, але не всі працівники погодилися із цим. Як звільнити працівників, що відмовилися працювати в нових умовах?

Колишні істотні умови праці не можна зберегти. Якщо працівник не згоден працювати у нових умовах, трудовий договір припиняють на підставі пункту 6 ст. 36 КЗпП (ч. 4 ст. 32 КЗпП).

Підготуйте накази про звільнення працівників, які не погодилися працювати за новими правилами. Але будьте уважні та обережні: не звільняйте працівників, поки не сплине двомісячний строк попередження, інакше порушите ст. 32 КЗпП.

Із працівників, яких звільняєте за пунктом 6 ст. 36 КЗпП, не утримуйте коштів за наперед використану щорічну відпустку (п. 2 ч. 2 ст. 127 КЗпП).

Ознайомте працівників з наказами під підпис. Відповідальні за табельний облік подають бухгалтеру табелі обліку використання робочого часу на працівників, яких звільняють.

Закон про державну мову: що має знати кадровик

У день звільнення внесіть запис про звільнення до трудової книжки та вручіть її працівнику. Працівник ставить підпис, що отримав трудову книжку в

Бухгалтер у день звільнення виплачує працівнику належні кошти.

Відновлення бронювання у Дії

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді