Як переконатись, що витяг про встановлення інвалідності — справжній?
Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води
З кінця 2024-го року припинено повноваження медико-соціальних експертних комісій з проведення медико-соціальної експертизи. Саме МСЕК займалися встановленням інвалідності повнолітнім особам. Наприкінці минулого року Кабмін ухвалив Постанову № 1338 «Деякі питання запровадження оцінювання повсякденного функціонування особи», яка регулює порядок встановлення інвалідності з 1 січня 2025-го року.
Оцінювання повсякденного функціонування особи
Так, передбачено, що експертизу щодо встановлення інвалідності тепер проводять:
- експертні команди з оцінювання повсякденного функціонування особи;
- Центр оцінювання функціонального стану осіб.
До оцінювання повсякденного функціонування долучають кластерні та надкластерні заклади охорони здоров’я. Якщо необхідно, оцінювання може бути проведене у закладах охорони здоров’я державної (визначає МОЗ) та комунальної (визначають голови ОВА, КМДА за погодженням з МОЗ) форми власності — наприклад, коли немає спроможної мережі закладів охорони здоров’я на території регіону.
Зауважте: ті особи, яким було призначено повторний огляд з 1 січня 2025 року і які не пройшли його своєчасно, отримали продовження строку до дати прийняття рішення за результатами проведення оцінювання повсякденного функціонування (максимум до 1 липня 2025 року).
Новий порядок передбачає, що після оцінювання та ухвалення рішення експертною командою особі, яка проходила оцінювання, надсилають відповідний витяг щодо встановлення інвалідності та рекомендації (частина індивідуальної програми реабілітації). Документи надходять або на електронну пошту, або ж їх пересилають рекомендованим листом із повідомленням про вручення на адресу задекларованого місця проживання. Електронний документ засвідчується електронною печаткою МОЗ, яка автоматично накладається системою.
Витяг є повноцінним підтвердженням встановлення працівнику інвалідності (до 2025 року — копія довідки до акта огляду МСЕК).
Перевірити, чи дійсний документ, можна через сервіси:
У Державній податковій службі уточнюють, що передачі витягу у PDF-форматі для роботодавця цілком достатньо. Втім, за потреби можна роздрукувати документ або ж надати протокол перевірки як додаткове підтвердження підпису МОЗ.
За інформацією Головного управління ДПС у Вінницькій області