Фонду соцзахисту осіб з інвалідністю отримуватиме інформацію щоквартально в електронному вигляді
Чи подавати звіт 10-ПОІ про зайнятість і працевлаштування осіб з інвалідністю у 2023 році
ПФУ постановою правління пропонує затвердити:
- порядок, за яким ПФУ надаватиме Фонду соцзахисту осіб з інвалідністю інформацію з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування (далі — Порядок, Фонд, Реєстр);
- форму, за якою ПФУ надаватиме Фонду інформацію з Реєстру.
Порядок передбачає, що ПФУ надаватиме Фонду інформацію з Реєстру в електронному вигляді до 25 числа другого місяця, наступного за звітним кварталом, наростаючим підсумком в розрізі місяців.
У такий спосіб Фонд отримає інформацію про те, скільки осіб з інвалідністю працевлаштували підприємства, установи, організації та ФОП. Після чого обрахує норматив, встановлений частиною першою статті 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» від 21.03.1991 № 875-XII та розрахує адміністративно-господарські санкції.
Нагадаємо, що починаючи зі звіту за 2022 рік не потрібно складати й подавати у Фонд форму № 10-ПОІ (річна) «Звіт про зайнятість і працевлаштування осіб з інвалідністю», затверджену наказом Мінсоцполітики від 27.08.2020 № 591. Але сам норматив робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю у розмірі 4% середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, або у кількості одного робочого місця, якщо працює від 8 до 25 осіб, — роботодавці мають виконувати й надалі.
Олена Петровська
За матеріалами ПФУ
Особа з інвалідністю — особа зі стійким розладом функцій організму, що при взаємодії із зовнішнім середовищем може призводити до обмеження її життєдіяльності, внаслідок чого держава зобов’язана створити умови для реалізації нею прав нарівні з іншими громадянами та забезпечити її соціальний захист.
Протягом року кадрові служби пильнують, аби на підприємстві працювали особи з інвалідністю у кількості, що відповідає нормативу робочих місць. Однак дуже часто з’ясовується, що норматив не виконано. Одна з причин — оскільки у розрахунку беруть участь усереднені показники, після заокруглень фактична чисельність осіб з інвалідністю виявляється меншою, аніж планували. Як уникнути такої проблеми?
Медико-соціальну експертну комісію (МСЕК) працівник повинен пройти для встановлення інвалідності. Для цього необхідна виробнича характеристика, шаблон якої розробили експерти Системи.
Держава захищає права працівників з інвалідністю та гарантує їм право на роботу. Як приймати на роботу таких працівників і дотримати вимог законодавства? Як оформити наказ про прийняття на роботу інваліда? Вберегтися від помилок під час працевлаштування осіб з інвалідністю допоможе консультація нашого експерта
Звіт про працевлаштування інвалідів — один із найскладніших в кадровій практиці. Чимала кількість рядків для заповнення вимагає високої концентрації та уважності до деталей, а помилка тягне за собою накладання штрафу. Хто, як і в які терміни має подати звіт 10-ПОІ, роз’яснюємо у статті