Працівник має право відстежувати набуття ним страхового стажу та, відповідно, перевіряти, наскільки відповідально роботодавець сплачує внески. Ба більше — Держпраці рекомендує регулярно проводити такий моніторинг.
Як спростити передавання сканкопій трудових книжок на вебпортал ПФУ
У відомстві запропонували алгоритм, який дозволить комфортно перевіряти інформацію про сплату страхових внесків. Так, вам потрібно:
- зайти на портал електронних послуг Пенсійного фонду України (також можна завантажити мобільний додаток «Пенсійний фонд»);
- авторизуватися в особистому кабінеті, обравши найбільш зручний спосіб:
- кваліфікований електронний підпис — КЕП (його можна отримати в ДПС, акредитованому центрі сертифікації ключів, у банківських установах);
- ідентифікація за Gov ID (включає ідентифікацію за ЕЦП, за мобільним телефоном — Mobile ID, або за наявності рахунку в одному з банків України — Bank ID);
- логін і пароль (їх можна отримати в територіальних органах ПФУ, надавши паспорт та РНОКПП — ідентифікаційний код).
- Обрати розділ «Дані з реєстру застрахованих осіб» та перевірити актуальність інформації.
Також можна активувати безкоштовне інформування у вигляді SMS чи електронного листа.
В Пенсійному фонді зауважили, що відомості про нарахування заробітної плати (або іншого доходу чи грошового забезпечення) подають протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного кварталу (окремо за кожний квартал із розбивкою по місяцях звітного кварталу).
Якщо ж ви виявили, що інформація на порталі не відповідає дійсності (або застаріла), можна ініціювати зміну даних. Проте для цього знадобиться надати скан-копії документів, які підтверджують зміни та подати відповідну анкету (це роблять у розділі «Комунікації з Пенсійним фондом України: Анкета для зміни даних у Реєстрі застрахованих осіб»).
За матеріалами Західного міжрегіонального управління Державної служби України з питань праці