Мінінфраструктури змінило Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів

Дію Положення не поширюватимуть на перевезення пасажирів й вантажів закладами охорони здоров’я

Мінінфраструктури змінило Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів

Зміни до наказу Міністерства транспорту та зв’язку України від 07 червня 2010 року № 340 затверджені наказом Мінінфраструктури від 24.06.2021 № 337 (далі — наказ № 337).

Як обліковувати час тривалого перебування водія у пунктах навантаження та розвантаження вантажів

Наказ № 337 вносить такі зміни до Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів (ТЗ), затвердженого наказом Мінінфраструктури від 07.06.2010 № 340 (далі — Положення № 340):

  • Положення № 340 не поширюватимуть на перевезення пасажирів й вантажів ТЗ МВС, у т. ч. Нацгвардії, Міноборони, Офісу Генерального прокурора, СБУ, ДСНС, Нацполіції та Держприкордонслужби та транспортними засобами, орендованими ними без водія, коли такі перевезення здійснюють з метою виконання завдань, покладених на ці держоргани, та під їх контролем; закладами охорони здоров’я незалежно від форми власності;
  • терміни «змінна перерва», «робоча зміна», «тахограф», «щоденний відпочинок» та «щотижневий відпочинок» вживатимуть у новій редакції;
  • до робочого часу водія включатимуть час простоїв не з вини водія, у т. ч. коли водій не зобов’язаний перебувати на робочому місці, але має бути на зв’язку і готовим відповісти на будь-який виклик, почати чи відновити рух або виконувати іншу роботу;
  • у разі підсумованого обліку робочого часу водія нормальна тривалість робочого дня (зміни) без урахування часу перерви не може перевищувати 10 годин. Тривалість періоду керування не може перевищувати 56 годин на тиждень та 90 годин протягом двох тижнів;
  • якщо нормальна тривалість робочого дня охоплює тривалі простої, очікування у ТЗ чи на робочому місці або якщо водію необхідно дати змогу доїхати до відповідного місця відпочинку, тривалість робочого дня (зміни) може бути збільшена до 12 годин за умови, що час керування протягом дня (зміни) не перевищуватиме 10 годин, але не частіше ніж двічі на тиждень, та 9 годин в інші дні;
  • при підсумованому обліку робочого часу праця водіїв регулюватиметься графіками змінності, які складатимуть на весь обліковий період і якими визначатимуть тривалість щоденної роботи (зміни), робочих днів (зміни) та вихідних днів. При цьому необхідно забезпечити щонайменше один вихідний день протягом тижня;
  • час охорони ТЗ з вантажем або без нього не зараховуватимуть водію в розмірі 1/3 робочого часу;
  • для водіїв автобусів, які здійснюватимуть регулярні пасажирські перевезення, за їх згодою встановлюватимуть робочий день з розподілом зміни на дві частини за умови, що тривалість цих частин не перевищує 4 годин 30 хвилин з урахуванням часу, необхідного для повернення на місце стоянки;
  • для водіїв всіх типів ТЗ змінний період керування, включаючи надурочні роботи, не повинен перевищувати10 годин не частіше ніж двічі на тиждень та 9 годин в інші дні;

Оформлюємо залучення працівників до надурочних робіт

  • фактичний змінний період керування водія може бути збільшений понад норми в разі виникнення непередбачуваних обставин — технічної несправності ТЗ, зупинення руху ТЗ в рейсі або на маршруті, несприятливих погодних умов, перешкоди руху, відсутності місця стоянки.

Водії зберігатимуть записи про режим праці та відпочинку протягом робочої зміни та 28 днів з дня її закінчення.

Запроваджуємо змінний графік роботи: крок за кроком

Водії, що керують ТЗ без тахографа, вестимуть індивідуальну контрольну книжку водія або зобов’язані мати копію графіка змінності водіїв.

У разі хвороби або відпустки водія, у випадку, якщо водій не здійснював перевезення пасажирів й вантажів, Перевізник може заповнювати бланк підтвердження діяльності (додаток 4 до Положення № 340). Водії зберігатимуть бланк підтвердження діяльності протягом робочої зміни та 28 днів з дня її закінчення, перевізники — протягом 12 місяців.

Наказ № 337 почне діяти через 3 місяці з дня, коли його офіційно опублікують.

Олена Петровська,

експерт Експертус Кадри

Зміни у бронюванні

Статті за темою

Усі статті за темою

Словник кадровика

Словник кадровика — це збірка спеціалізованих термінів і понять, які використовуються в галузі управління персоналом і кадрового обліку. Докладніше про словник кадровика та використання абревіатур в HR-сфері — у статті.
160

Заява про відстрочку через інвалідність військовозобов’язаного

У статті знайдете зразок заяви на відстрочку від армії для особи з інвалідністю, адже його часто запитують у працівників кадрової служби та HR. Поділіться з персоналом шаблоном заяви та юридичними підказками щодо того, як її складати
27172

Заява на відстрочку у зв’язку із навчанням

У статті знайдете зразок заяви на відстрочку від мобілізації у зв’язку із навчанням, адже його часто запитують у працівників кадрової служби та HR. Поділіться з персоналом шаблоном заяви та юридичними підказками щодо того, як її складати
50878

Заява на відстрочку від мобілізації у зв’язку з утриманням трьох дітей

У статті знайдете зразок заяви на відстрочку від мобілізації у зв’язку з утриманням трьох дітей, адже його часто запитують у працівників кадрової служби та HR. Поділіться з персоналом шаблоном заяви та юридичними підказками щодо того, як її складати
35075

Заява на відстрочку від мобілізації через інвалідність члена сім’ї

У статті знайдете зразок заяви на відстрочку від мобілізації через інвалідність члена сім'ї. Його доволі часто запитують у працівників кадрової служби та HR. Поділіться з персоналом шаблоном заяви та юридичними підказками щодо того, як її складати
24090

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді