Експерт роз’яснив, чи потрібен наказ про перехід на е-лікарняні

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Роботодавці зобов’язані слідкувати за змінами та дотримувати норм законодавства про працю та соціальне страхування

Експерт роз’яснив, чи потрібен наказ про перехід на е-лікарняні

Немає необхідності видавати наказ про перехід підприємства на роботу з електронними листками непрацездатності. Проте доцільно внести зміни до локальних актів підприємства. Так роз’яснення надала для експертно-правової системи Експертус:Кадри Ольга Догадіна, провідний експерт Експертус: Кадри.

Як працювати з е-лікарняними

Е-лікарняні на вебпорталі ПФУ формуються з 04.06.2021. З 01.10.2021 маємо повністю перейти на роботу з Електронним реєстром листків непрацездатності. Однак, ці зміни не впливають на порядок та строки призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності, з вагітності та пологів.

Роботодавець, як і раніше, має 10 днів, щоби призначити допомогу з тимчасової непрацездатності. Комісія (уповноважений) із соціального страхування і надалі керується Положенням про комісію (уповноваженого) із страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, затвердженим постановою ФСС від 19.07.2018 № 13, коли розглядає листки непрацездатності.

До того ж законодавство не зобов’язує наказами по підприємству вводити в дію законодавчі або нормативно-правові зміни. Роботодавці зобов’язані слідкувати за змінами та дотримувати норм законодавства про працю, про соціальне страхування тощо.

Утім, якщо необхідно зафіксувати певні діловодні та дисциплінарні процеси на підприємстві:

  • обов’язок працівників повідомляти про сформований медичний висновок, на підставі якого формується е-лікарняний, — внесіть зміни до ПВТР;
  • порядок передавання кадровою службою інформації про страховий стаж для оплати ЛН, період тимчасової непрацездатності, що підлягає оплаті — внесіть зміни до інструкції з діловодства.

Нагадаємо, що трудовий розпорядок на підприємствах, в установах, організаціях визначають ПВТР (ч. 1 ст. 142 КЗпП). Працівники зобов’язані працювати чесно і сумлінно, своєчасно і точно виконувати розпорядження роботодавця, додержувати трудової і технологічної дисципліни, вимог нормативних актів про охорону праці, дбайливо ставитися до майна власника, з яким укладено трудовий договір (ст. 139 КЗпП).

Підприємства організовують діловодство відповідно до затвердженої інструкції з діловодства установи (п. 7 Загальних положень Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затверджених наказом Мін’юсту від 18.06.2015 № 1000/5).


⚡ ТОП-5 консультацій ⚡


Військовозобов’язані в кадрах: приймаємо, увільняємо, звільняємо правильно

Статті за темою

Усі статті за темою

Роль кадровика в командній роботі

Успіх будь-якої організації безпосередньо залежить від її найціннішого ресурсу — людей. Командна робота, як форма організації праці, дозволяє досягати синергії, де загальний результат значно перевищує суму індивідуальних зусиль. Проте для створення дієвої команди недостатньо просто зібрати фахівців у межах одного проєкту чи підрозділу. Саме тому досить важлива роль кадровика в командній роботі— HR-фахівця, чия місія полягає у створенні сприятливого середовища для командної взаємодії та розвитку колективу.
82

Психологія конфлікту: чому ми сваримось на роботі

Конфлікт — це зіткнення протилежних інтересів, цінностей, поглядів або потреб. Конфлікти на робочому місці виникають через взаємодію різних особистостей, посадових функцій та очікувань. У цій статті ви знайдете секрети вирішення трудових конфліктів, все про роль кадровика у врегулюванні спорів, а також кадрові політики і уникнення конфліктів у трудовому просторі.
193

Кадрова безпека підприємства

У сучасних умовах глобальної конкуренції та постійних змін на ринку праці, кадрова безпека підприємства набуває все більшого значення для стабільного функціонування будь-якого підприємства. Як кадровику запобігти внутрішнім загрозам та стабільно підтримувати кадрову безпеку на підприємстві — читайте у статті.
231

Калькулятор кількості кадровиків

Управління персоналом є критично важливою складовою ефективної роботи будь-якого підприємства. Відділ кадрів (HR-відділ) не лише веде документацію, а й відповідає за залучення, адаптацію, розвиток і утримання персоналу. Але яка кількість кадровиків потрібна для якісного виконання цих функцій? Допомогти в цьому може калькулятор кількості кадровиків — спеціальний інструмент для розрахунку оптимального складу HR-команди.
14948

День кадровика в Україні

У наш час важко уявити будь-яке підприємство чи установу без людини, яка б підбирала кваліфікованих, здібних працівників та ще й допомагала в адаптації персоналу. Саме зі знайомства з представником кадрової служби починається трудовий шлях кожного працівника. Тому у цій статті ви знайдете все про День кадровика в Україні.
9954

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді