Немає необхідності видавати наказ про перехід підприємства на роботу з електронними листками непрацездатності. Проте доцільно внести зміни до локальних актів підприємства. Так роз’яснення надала для експертно-правової системи Експертус:Кадри Ольга Догадіна, провідний експерт Експертус: Кадри.
Е-лікарняні на вебпорталі ПФУ формуються з 04.06.2021. З 01.10.2021 маємо повністю перейти на роботу з Електронним реєстром листків непрацездатності. Однак, ці зміни не впливають на порядок та строки призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності, з вагітності та пологів.
Роботодавець, як і раніше, має 10 днів, щоби призначити допомогу з тимчасової непрацездатності. Комісія (уповноважений) із соціального страхування і надалі керується Положенням про комісію (уповноваженого) із страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, затвердженим постановою ФСС від 19.07.2018 № 13, коли розглядає листки непрацездатності.
До того ж законодавство не зобов’язує наказами по підприємству вводити в дію законодавчі або нормативно-правові зміни. Роботодавці зобов’язані слідкувати за змінами та дотримувати норм законодавства про працю, про соціальне страхування тощо.
Утім, якщо необхідно зафіксувати певні діловодні та дисциплінарні процеси на підприємстві:
- обов’язок працівників повідомляти про сформований медичний висновок, на підставі якого формується е-лікарняний, — внесіть зміни до ПВТР;
- порядок передавання кадровою службою інформації про страховий стаж для оплати ЛН, період тимчасової непрацездатності, що підлягає оплаті — внесіть зміни до інструкції з діловодства.
Нагадаємо, що трудовий розпорядок на підприємствах, в установах, організаціях визначають ПВТР (ч. 1 ст. 142 КЗпП). Працівники зобов’язані працювати чесно і сумлінно, своєчасно і точно виконувати розпорядження роботодавця, додержувати трудової і технологічної дисципліни, вимог нормативних актів про охорону праці, дбайливо ставитися до майна власника, з яким укладено трудовий договір (ст. 139 КЗпП).
Підприємства організовують діловодство відповідно до затвердженої інструкції з діловодства установи (п. 7 Загальних положень Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затверджених наказом Мін’юсту від 18.06.2015 № 1000/5).
Курс допоможе підготуватися до роботи з Реєстром лікарняних. Правильно табелювати працівника, якому відкрили е-лікарняний. На Гарячій лінії швидко знайти відповідь на термінове запитання
⚡ ТОП-5 консультацій ⚡
- Класифікатор професій
- Відсторонення невакцинованого працівника
- Зразок оформлення наказу за ДСТУ 4163:2020
- Звіт про квоту 2022
- Трудовий договір