Чи надавати податківцям посвідчення особи під час перевірки?

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
У ДПС пояснили, які документи можуть знадобитися їх співробітникам

Чи надавати податківцям посвідчення особи під час перевірки?Податковий кодекс України зобов’язує платника податків надавати посадовим особам органів контролю всі документи, які належать або пов’язані з предметом перевірки (ст. 85 ПКУ). Документи надаються у повному обсязі. 

Які документи подають при прийнятті на роботу

Предметом перевірки є дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).

При цьому слід розрізняти типи перевірок:

  • документальна перевірка — проводиться на підставі податкових декларацій, фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків;
  • фактична перевірка — проводиться за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об’єктів права власності такого платника. 
Читайте також:

Наприклад, під час фактичних перевірок можуть вимагати надати документи для посвідчення чи ідентифікації особи (посадове посвідчення, посвідчення водія, санітарна книжка тощо). Це потрібно, щоб з’ясувати, чи належним чином оформлено трудові відносини з працівниками.

За матеріалами Головного управління ДПС у м. Києві

додаток

Правила розрахунку нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю у 2026 році

Статті за темою

Усі статті за темою

Завершуємо діловодний 2025-й та розпочинаємо 2026-й: шість невідкладних справ

Завершення календарного року — це час не лише підбиття підсумків, а й упорядкування ведення діловодства на підприємстві. Завершення діловодного року потребує системного підходу, адже від того, наскільки правильно організовано ведення кадрового діловодства, залежить збереження інформації. Які правила організації діловодства та архівного зберігання діють сьогодні? Як має бути здійснена організація кадрового діловодства у 2026 році? Де знайти реєстраційні форми діловода? Відповіді на ці та інші питання про правила ведення діловодства — у статті
11504

Як реєструвати документи

У сучасному документообігу правильна реєстрація вхідних документів відіграє важливу роль для ефективної роботи будь-якої установи чи підприємства. Невірна або несвоєчасна реєстрація може призвести до втрати важливих документів або затримок у роботі. У цій статті розглянемо, як реєструвати документи правильно, щоб забезпечити чіткість і порядок у роботі з кореспонденцією, як уникнути подвійної і тотальної реєстрації та позбутися «багатоповерхових» номерів.
69997

Доповідна записка: види, зразок та порядок оформлення

Доповідна записка може готуватися як за власною ініціативою автора, так і вказівкою керівництва. Як оформити різні види доповідних записок, одержати зразок доповідної записки ― детально у цій статті
199432

Довідка про заробітну плату: бланк і реєстрація

Працівник має право вимагати довідку про роботу на підприємстві. Роботодавець зобов’язаний її видати. Як готувати довідки та який структурний підрозділ відповідає за це — у статті
36306

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді