ФОП: ведення кадрового обліку

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
ФОП-роботодавець має вести облік персоналу та оформлювати документи, передбачені законодавством про працю та зайнятість населення

Держпраці роз’яснила, як вести кадровий облік ФОП

Держпраці розповіла, чи повинен ФОП-роботодавець видавати накази при прийомі на роботу працівників та вести облік кадрових документів.

Кадрові документи, що мають бути у ФОП-роботодавця

Фізична особа — підприємець (ФОП) набуває статусу роботодавця, коли приймає працівників на роботу (пп. 14.1.22 Податкового кодексу України, ч. 1 ст. 1 Закону України «Про організації роботодавців» від 22.06.2012 № 5026-VI).

ФОП повинен вести кадрову документацію, якщо застосовує найману працю. Норми трудового законодавства поширюють на осіб, які працюють за трудовим договором з фізичною особою, а отже й на трудові відносини між працівником та ФОП (ч. 1 ст. 3 КЗпП).

Кадрове діловодство у ФОП

Прес-служба ГУ Держпраці роз’яснила основні моменти кадрового діловодства у ФОП.

Експерти системи «Експертус Кадри» підготували докладну консультацію зі зразками кадрових документів, які мають бути у ФОП-роботодавця:

  • організаційних — ПВТР, штатний розпис, графік відпусток, письмові трудові договори, посадові (робочі) інструкції працівників;
  • розпорядчих — накази з кадрових питань тривалого та тимчасового зберігання;
  • звітних — звіт про працевлаштування осіб з інвалідністю (якщо ФОП має 8 і більше працівників), звіт про наявність вакансій, повідомлення ДПС про прийняття працівника на роботу;
  • з обліку персоналу — особові картки (типова форма № П-2), журнал обліку працівників, які не досягли 18 років (якщо є неповнолітні працівники);
  • з обліку документів та справ — журнали реєстрації: трудових договорів, наказів з кадрових питань тривалого та тимчасового зберігання, журнал обліку особових карток або журнал прийняття працівників;
  • з обліку робочого часу — табелі обліку використання робочого часу, графікі змінності (якщо є робота змінами);
  • із заробітної плати — Положення про оплату праці, документи про нарахування та виплату заробітної плати (зокрема, при звільненні), оплату тимчасової непрацездатності;
  • із соціального страхування — документи про створення та діяльність комісії (уповноваженого) із соціального страхування, протоколи засідань комісії із соціального страхування/рішення уповноваженого.

Із консультації дізнаєтеся й чого не робить ФОП. Зокрема — чи веде ФОП військовий облік, складає номенклатуру справ, подає звіти 1-ПВ та виконує квоту для працевлаштування громадян, що мають додаткові гарантії зайнятості.

Що робити з кадровими документами, якщо ФОП змінив прізвище

Експерти також роз’яснили, що робити з кадровими документами, якщо ФОП змінив прізвище та чи вносити зміни до кадрових документів, якщо ФОП змінив місце проживання.

Олена Петровська,

експерт Експертус Кадри

За матеріалами Держпраці

Головні зміни у трудовому законодавстві за І півріччя 2025 року

Статті за темою

Усі статті за темою

Калькулятор днів відпустки

Виникли проблеми з тим, як розрахувати кількість відпускних днів? Шукаєте розрахунок днів невикористаної відпустки при звільненні онлайн? Переймаєтесь як розрахувати кількість днів відпустки за фактично відпрацьований час та як порахувати кількість днів невикористаної відпустки? Рішення усіх питань — наш калькулятор відпусток онлайн.
537893

Що входить до страхового стажу?

Страховий стаж — це один із ключових факторів, який впливає на право людини на пенсійне забезпечення, соціальні виплати та інші пільги. Тому перед роботодавцями та працівниками постає низка питань щодо його врегулювання. Що входить до страхового стажу для пенсії? Як зараховується стаж та чи зараховується навчання в трудовий стаж? Відповіді на ці та інші питання про трудовий стаж для виходу на пенсію — у статті.
67631

Роль кадровика в командній роботі

Успіх будь-якої організації безпосередньо залежить від її найціннішого ресурсу — людей. Командна робота, як форма організації праці, дозволяє досягати синергії, де загальний результат значно перевищує суму індивідуальних зусиль. Проте для створення дієвої команди недостатньо просто зібрати фахівців у межах одного проєкту чи підрозділу. Саме тому досить важлива роль кадровика в командній роботі— HR-фахівця, чия місія полягає у створенні сприятливого середовища для командної взаємодії та розвитку колективу.
289

Психологія конфлікту: чому ми сваримось на роботі

Конфлікт — це зіткнення протилежних інтересів, цінностей, поглядів або потреб. Конфлікти на робочому місці виникають через взаємодію різних особистостей, посадових функцій та очікувань. У цій статті ви знайдете секрети вирішення трудових конфліктів, все про роль кадровика у врегулюванні спорів, а також кадрові політики і уникнення конфліктів у трудовому просторі.
490

Кадрова безпека підприємства

У сучасних умовах глобальної конкуренції та постійних змін на ринку праці, кадрова безпека підприємства набуває все більшого значення для стабільного функціонування будь-якого підприємства. Як кадровику запобігти внутрішнім загрозам та стабільно підтримувати кадрову безпеку на підприємстві — читайте у статті.
467

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді