ФОП: ведення кадрового обліку

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
ФОП-роботодавець має вести облік персоналу та оформлювати документи, передбачені законодавством про працю та зайнятість населення

Держпраці роз’яснила, як вести кадровий облік ФОП

Держпраці розповіла, чи повинен ФОП-роботодавець видавати накази при прийомі на роботу працівників та вести облік кадрових документів.

Кадрові документи, що мають бути у ФОП-роботодавця

Фізична особа — підприємець (ФОП) набуває статусу роботодавця, коли приймає працівників на роботу (пп. 14.1.22 Податкового кодексу України, ч. 1 ст. 1 Закону України «Про організації роботодавців» від 22.06.2012 № 5026-VI).

ФОП повинен вести кадрову документацію, якщо застосовує найману працю. Норми трудового законодавства поширюють на осіб, які працюють за трудовим договором з фізичною особою, а отже й на трудові відносини між працівником та ФОП (ч. 1 ст. 3 КЗпП).

Кадрове діловодство у ФОП

Прес-служба ГУ Держпраці роз’яснила основні моменти кадрового діловодства у ФОП.

Експерти системи «Експертус Кадри» підготували докладну консультацію зі зразками кадрових документів, які мають бути у ФОП-роботодавця:

  • організаційних — ПВТР, штатний розпис, графік відпусток, письмові трудові договори, посадові (робочі) інструкції працівників;
  • розпорядчих — накази з кадрових питань тривалого та тимчасового зберігання;
  • звітних — звіт про працевлаштування осіб з інвалідністю (якщо ФОП має 8 і більше працівників), звіт про наявність вакансій, повідомлення ДПС про прийняття працівника на роботу;
  • з обліку персоналу — особові картки (типова форма № П-2), журнал обліку працівників, які не досягли 18 років (якщо є неповнолітні працівники);
  • з обліку документів та справ — журнали реєстрації: трудових договорів, наказів з кадрових питань тривалого та тимчасового зберігання, журнал обліку особових карток або журнал прийняття працівників;
  • з обліку робочого часу — табелі обліку використання робочого часу, графікі змінності (якщо є робота змінами);
  • із заробітної плати — Положення про оплату праці, документи про нарахування та виплату заробітної плати (зокрема, при звільненні), оплату тимчасової непрацездатності;
  • із соціального страхування — документи про створення та діяльність комісії (уповноваженого) із соціального страхування, протоколи засідань комісії із соціального страхування/рішення уповноваженого.

Із консультації дізнаєтеся й чого не робить ФОП. Зокрема — чи веде ФОП військовий облік, складає номенклатуру справ, подає звіти 1-ПВ та виконує квоту для працевлаштування громадян, що мають додаткові гарантії зайнятості.

Що робити з кадровими документами, якщо ФОП змінив прізвище

Експерти також роз’яснили, що робити з кадровими документами, якщо ФОП змінив прізвище та чи вносити зміни до кадрових документів, якщо ФОП змінив місце проживання.

Олена Петровська,

експерт Експертус Кадри

За матеріалами Держпраці

Військовозобов’язані в кадрах: приймаємо, увільняємо, звільняємо правильно

Статті за темою

Усі статті за темою

Роль кадровика в командній роботі

Успіх будь-якої організації безпосередньо залежить від її найціннішого ресурсу — людей. Командна робота, як форма організації праці, дозволяє досягати синергії, де загальний результат значно перевищує суму індивідуальних зусиль. Проте для створення дієвої команди недостатньо просто зібрати фахівців у межах одного проєкту чи підрозділу. Саме тому досить важлива роль кадровика в командній роботі— HR-фахівця, чия місія полягає у створенні сприятливого середовища для командної взаємодії та розвитку колективу.
137

Психологія конфлікту: чому ми сваримось на роботі

Конфлікт — це зіткнення протилежних інтересів, цінностей, поглядів або потреб. Конфлікти на робочому місці виникають через взаємодію різних особистостей, посадових функцій та очікувань. У цій статті ви знайдете секрети вирішення трудових конфліктів, все про роль кадровика у врегулюванні спорів, а також кадрові політики і уникнення конфліктів у трудовому просторі.
243

Кадрова безпека підприємства

У сучасних умовах глобальної конкуренції та постійних змін на ринку праці, кадрова безпека підприємства набуває все більшого значення для стабільного функціонування будь-якого підприємства. Як кадровику запобігти внутрішнім загрозам та стабільно підтримувати кадрову безпеку на підприємстві — читайте у статті.
266

Калькулятор кількості кадровиків

Управління персоналом є критично важливою складовою ефективної роботи будь-якого підприємства. Відділ кадрів (HR-відділ) не лише веде документацію, а й відповідає за залучення, адаптацію, розвиток і утримання персоналу. Але яка кількість кадровиків потрібна для якісного виконання цих функцій? Допомогти в цьому може калькулятор кількості кадровиків — спеціальний інструмент для розрахунку оптимального складу HR-команди.
15108

День кадровика в Україні

У наш час важко уявити будь-яке підприємство чи установу без людини, яка б підбирала кваліфікованих, здібних працівників та ще й допомагала в адаптації персоналу. Саме зі знайомства з представником кадрової служби починається трудовий шлях кожного працівника. Тому у цій статті ви знайдете все про День кадровика в Україні.
10371

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді