Мобінг на роботі: який буває та як запобігти?

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Будьте пильними, щоб не допустити цькування у колективі

Мобінг на роботі: який буває та як запобігти?Законодавство захищає працівників від мобінгу та дає таке визначення цього ганебного явища:

Мобінг — це систематичні (повторювані) тривалі умисні дії або бездіяльність роботодавця, окремих працівників або групи працівників трудового колективу, спрямовані на приниження честі та гідності працівника, його ділової репутації, у тому числі з метою набуття, зміни або припинення ним трудових прав та обов’язків, що проявляються у формі психологічного та/або економічного тиску, зокрема із застосуванням засобів електронних комунікацій, створення стосовно працівника напруженої, ворожої, образливої атмосфери, у тому числі такої, що змушує його недооцінювати свою професійну придатність.

Мобінг (або ж цькування) може мати такі форми: 

  • створення напруженої, ворожої, образливої атмосфери (шляхом погроз, висміювання, наклепу); 
  • безпідставне негативне виокремлення з колективу, ізоляція працівника (незапрошення на зустрічі, наради, перенесення робочого місця в непристосовані місця); 
  • нерівність можливостей для навчання та кар’єрного росту;
  • нерівна оплата за працю рівної цінності, яка виконується працівниками однакової кваліфікації;
  • безпідставне позбавлення частини виплат (премії, бонуси тощо);
  • необґрунтований нерівномірний розподіл навантаження і завдань між працівниками.

Потерпілий працівник може подати до суду або ж поскаржитися до державної служби з питань праці.

Якщо суд підтвердить факт мобінгу, працівник може звільнитися з виплатою вихідної допомоги у щонайменше три середньомісячні заробітні плати (також компенсують моральнуі фізичну шкоду). 

Щоб уникнути цькування на робочому місці, керівникам слід:

створити умови для зростання продуктивності праці;

  • забезпечити трудову і виробничу дисципліну;
  • дотримуватися законодавства про працю і правил охорони праці;
  • вживати заходів для запобігання та протидії мобінгу (цькуванню);
  • уважно ставитися до потреб і запитів працівників;
  • поліпшувати умови праці та побуту підлеглих.

За матеріалами Східного та Північно-Східного міжрегіонального управлінь Державної служби України з питань праці

Військовозобов’язані в кадрах: приймаємо, увільняємо, звільняємо правильно

Статті за темою

Усі статті за темою

Що входить до страхового стажу?

Страховий стаж — це один із ключових факторів, який впливає на право людини на пенсійне забезпечення, соціальні виплати та інші пільги. Тому перед роботодавцями та працівниками постає низка питань щодо його врегулювання. Що входить до страхового стажу для пенсії? Як зараховується стаж та чи зараховується навчання в трудовий стаж? Відповіді на ці та інші питання про трудовий стаж для виходу на пенсію — у статті.
66005

Роль кадровика в командній роботі

Успіх будь-якої організації безпосередньо залежить від її найціннішого ресурсу — людей. Командна робота, як форма організації праці, дозволяє досягати синергії, де загальний результат значно перевищує суму індивідуальних зусиль. Проте для створення дієвої команди недостатньо просто зібрати фахівців у межах одного проєкту чи підрозділу. Саме тому досить важлива роль кадровика в командній роботі— HR-фахівця, чия місія полягає у створенні сприятливого середовища для командної взаємодії та розвитку колективу.
177

Психологія конфлікту: чому ми сваримось на роботі

Конфлікт — це зіткнення протилежних інтересів, цінностей, поглядів або потреб. Конфлікти на робочому місці виникають через взаємодію різних особистостей, посадових функцій та очікувань. У цій статті ви знайдете секрети вирішення трудових конфліктів, все про роль кадровика у врегулюванні спорів, а також кадрові політики і уникнення конфліктів у трудовому просторі.
282

Кадрова безпека підприємства

У сучасних умовах глобальної конкуренції та постійних змін на ринку праці, кадрова безпека підприємства набуває все більшого значення для стабільного функціонування будь-якого підприємства. Як кадровику запобігти внутрішнім загрозам та стабільно підтримувати кадрову безпеку на підприємстві — читайте у статті.
299

Калькулятор кількості кадровиків

Управління персоналом є критично важливою складовою ефективної роботи будь-якого підприємства. Відділ кадрів (HR-відділ) не лише веде документацію, а й відповідає за залучення, адаптацію, розвиток і утримання персоналу. Але яка кількість кадровиків потрібна для якісного виконання цих функцій? Допомогти в цьому може калькулятор кількості кадровиків — спеціальний інструмент для розрахунку оптимального складу HR-команди.
15289

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді