Немає сховища на роботі: що робити?

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Надаємо пояснення від фахових юристів

Немає сховища на роботі: що робити?Кодекс законів про працю України (ч. 2 ст. 153) та Закон України «Про охорону праці» (ч. 1 ст. 13) передбачають, що роботодавець повинен забезпечити безпечні та нешкідливі умови праці та додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці. Проте під час роботи може виникнути запитання, як ці вимоги законодавства співвідносяться з небезпекою через бойові дії. Зокрема, чи зобов'язаний роботодавець облаштувати укриття для працівників. 

Чи оголошувати простій на час повітряної тривоги

Своє пояснення надали в Національній академії адвокатури України. Так, адвокат Ірина Шапошнікова пояснила, що в законодавстві безпосередньо не прописаний обов'язок роботодавця мати у власності чи користуванні сховище. І, якщо таким обов'язком роботодавець не наділений, його й не можна притягти до відповідальності через відсутність сховища для працівників.

Проте роботодавцям все одно слід потурбуватися про безпеку працівників під час повітряної тривоги: 

  • провести відповідний інструктаж;
  • розробити внутрішні інструкції з роз'ясненням порядку дій у разі повітряної тривоги.

Так, працівників можна зобов'язати припинити роботу та пройти у найближчі сховища, сказавши попередньо, де вони розташовані.

Проте юристи наголошують: до закладів освіти висувають зовсім інші вимоги. Так, Міністерство освіти дозволяє проводити очні заняття у закладі лише за наявності споруд цивільного захисту для учнів.

При цьому для запровадження очної форми важливо розрахувати місткість укриттів: якщо у сховищі не можуть розміститись усі присутні учні, навчальний час слід поділити по змінах — так, щоб усі присутні на кожній зміні учні могли перебувати в укритті.

За матеріалами Вищої школи адвокатури НААУ

додаток

Емоційний інтелект кадровика: як будувати відносини з керівником та колективом

Статті за темою

Усі статті за темою

Працівники за кордоном і Резерв+: облік та нюанси

Масовий виїзд працівників за межі України створив нові виклики для роботодавців, особливо у сфері військового обліку. Навіть якщо співробітник працює дистанційно або тимчасово перебуває за кордоном, обов’язки підприємства вести військовий облік працівників за кордоном залишаються незмінними. Запровадження електронної системи «Резерв+» суттєво змінило підхід до обліку військовозобов’язаних, і кадровикам необхідно розуміти, як вести облік військовозобов’язаних за кордоном, щоб уникнути порушень
623

Робота під час повітряної тривоги

Праця під час повітряної тривоги — новий виклик воєнного стану як для працівників, так і для роботодавців. Цей досвід потребує адаптації, гнучкості та розуміння нових реалій. Яка оплата праці під час повітряної тривоги? Як діяти, якщо звучить сигнал повітряна тривога до початку робочого часу? Чи законною є вимога роботодавця працювати під час повітряної тривоги? Відповіді — у статті.
10508

Як перевірити актуальність даних у Резерв+ перед звітністю

Система «Резерв+» — це ключовий інструмент для ведення військового обліку на підприємстві. Вона дозволяє кадровикам своєчасно подавати інформацію про працівників до територіальних центрів комплектування. Саме тому перевірка даних у Резерв+ перед звітністю є критично важливою. Як відбувається перевірка актуальності військового обліку, оновлення даних у Резерв+ та контроль даних у системі Резерв+ — читайте у статті
355

Що таке «Резерв+» і як кадровику працювати з цією системою

В умовах воєнного стану та підвищеної уваги до військового обліку держава запровадила новий цифровий інструмент — систему «Резерв+». Вона покликана спростити ведення обліку військовозобов’язаних на підприємствах, зробити його більш прозорим і автоматизованим. Для кадровиків ця система стає ключовим інструментом, адже від коректного ведення обліку залежить як внутрішній порядок у компанії, так і відсутність штрафних санкцій під час перевірок. Як кадровику користуватися Резерв+ та які можливості Резерв+ для підприємств — у статті
3574

Взаємодія підприємства з ТЦК: типові запити та як правильно відповідати

У зв’язку із воєнним станом, взаємодія підприємства з ТЦК стала обов’язковою частиною кадрової роботи. Територіальні центри комплектування дедалі частіше надсилають роботодавцям запити щодо військового обліку працівників. Для підприємства це не формальність: неправильні або несвоєчасні відповіді можуть призвести до адміністративної та фінансової відповідальності. У чому полягає взаємодія підприємства з ТЦК та на які типові запити ТЦК слід звернути особливу увагу — у статті
5827

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді