Що робити, коли е-лікарняний не відображається в кабінеті роботодавця або працівника

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Алгоритм дій від ПФУ

Що робити, коли е-лікарняний не відображається в кабінеті роботодавця або працівника

Якщо е-лікарняний не відображається в особистому кабінеті страхувальника, застрахована особа може перевірити чи створено листок непрацездатності.

Як працювати з е-лікарняними

Працівник як застрахована особа, яка зареєстрована на вебпорталі ПФУ, можливість з пункту меню «Мої листки непрацездатності» особистого переглянути, зокрема:

  • номер листка непрацездатності;
  • дату відкриття листка непрацездатності;
  • дату закриття листка непрацездатності;
  • статус листка непрацездатності;
  • причину непрацездатності;
  • ЄДРПОУ страхувальника;
  • найменування страхувальника (за основним місцем роботи).

Якщо працівник встановить, що листок непрацездатності сформовано не для того страхувальника, йому необхідно звернутися до роботодавця за основним місцем роботи або до Головного управління ПФУ за місцем реєстрації роботодавця. ПФУ перевірить інформацію роботодавця про працевлаштування та трудові відносини з працівником. Якщо у фонді некоректні або відсутні дані — необхідно виправити звітність страхувальнику.

Якщо листок непрацездатності не відображається в особистому кабінеті застрахованої особи, це свідчить про помилку у процесі обробки медвисновку про тимчасову непрацездатність.

З’ясувати причину такої помилки працівник може у Контакт-центрі ПФУ за телефоном 0-800-503-753. Консультанти попросять надати інформацію про дату звернення до лікуючого лікаря та номер(и) медичного (их) висновку (ів) про тимчасову втрату працездатності. Після чого розшукають медвисновок в Електронному реєстрі листків непрацездатності (далі — Реєстр) та поінформують працівника про результат його обробки або про те, що він не надходив до Реєстру.

Якщо медвисновок про тимчасову непрацездатність не надходив на обробку до Реєстру, працівнику необхідно звернутися до лікаря та направити такий висновок до Реєстру.

Якщо результат обробки медичного висновку про тимчасову непрацездатність «Непрацездатну особу не знайдено в Реєстрі застрахованих осіб», працівнику необхідно:

  • звернутися до лікуючого лікаря та перевірити свій реєстраційний номер облікової картки платника податків/паспортні дані, ПІБ. Якщо є виправлення — направити медвисновок про тимчасову непрацездатність до Реєстру;
  • звернутися до роботодавця за основним місцем роботи та перевірити надану інформацію про працевлаштування та трудові відносини у разі, якщо працівник працює недавно й відсутні відомості у звіті за останній закритий квартал. Роботодавець надасть довідковий звіт за формою «Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску». Після чого — звернутися до лікуючого лікаря та відправити медвисновок до Реєстру.

Якщо результат обробки медичного висновку про тимчасову непрацездатність «Помилка однозначного пошуку в Реєстрі застрахованих осіб/За направленими персональними даними знайдено більше однієї особи/Перевірте ПІБ та документ особи» — працівнику необхідно перевірити в особистому кабінеті застрахованої особи на вебпорталі ПФУ свої ПІБ та реєстраційний номер облікової картки платника податків.

Якщо працівник виявить помилку у своїй обліковій картці: прізвище, ім’я, по батькові на поточний момент; реєстраційний номер облікової картки платника податків; дата народження, місце народження; стать; громадянство; серія та номер паспорта; номер телефону (за згодою); адреса місця проживання, — він може подати анкету застрахованої особи на вебпорталі ПФУ для внесення/зміни/уточнення даних у Реєстр(і) застрахованих осіб.

Якщо дані в Реєстрі застрахованих осіб коректні — звернутися до лікуючого лікаря та перевірити реєстраційний номер облікової картки платника податків/паспортних даних та ПІБ у медичному висновку. Лікар знову направить медвисновок до Реєстру, якщо виправлятиме дані.

Якщо результат обробки медвисновку «Відсутня інформація про трудові відносини на дату початку періоду непрацездатності» й особа офіційно працевлаштована:

  • в кабінеті застрахованої особи на вебпорталі ПФУ перевірити дані про трудові відносини: нараховану заробітну плату по страхувальнику, в якого особа працює. Для цього у пункті «Моя заробітна плата» перейти до «Заробітна плата/дохід (по страхувальниках)»;
  • звернутися до роботодавця та перевірити в особистому кабінеті страхувальника на дані про трудові відносини.

Якщо дані про трудові відносини відсутні або недостовірні, страхувальнику необхідно надати:

  • звіт за формою «Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску”;
  • уточнюючий звіт з достовірними даними.

Коли в особистому кабінеті застрахованої особи та/або страхувальника на вебпорталі ПФУ з’являться правильні дані про трудові відносини, працівник має звернутись до лікаря з проханням направити медичний висновок про тимчасову непрацездатність повторно до Реєстру.

Чи можуть роботодавці переглянути е-лікарняні своїх працівників, у т. ч. сумісників?

Отримати відомості про е-лікарняні, розмір зарплати для проведення розрахунків виплат за листками непрацездатності, роботодавці можуть через кабінет страхувальника (роботодавця) вебпорталу ПФУ.

Після переходу за кнопкою «Дані з Електронного реєстру листків непрацездатності» в розділі «Страхувальникам» в особистому кабінеті роботодавці можуть переглянути усі записи про тимчасову непрацездатність своїх працівників, які сформовані в Реєстрі на підставі медичних висновків про тимчасову непрацездатність.

Наразі роботи, які дозволять відображати листки непрацездатності в особистих кабінетах усіх страхувальників, з якими застрахована особа перебуває у трудових відносинах, ще тривають.

Олена Петровська,

експерт Експертус Кадри

За матеріалами ПФУ

Зміни до Закону Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану

Статті за темою

Усі статті за темою

Що входить до страхового стажу?

Страховий стаж — це один із ключових факторів, який впливає на право людини на пенсійне забезпечення, соціальні виплати та інші пільги. Тому перед роботодавцями та працівниками постає низка питань щодо його врегулювання. Що входить до страхового стажу для пенсії? Як зараховується стаж та чи зараховується навчання в трудовий стаж? Відповіді на ці та інші питання про трудовий стаж для виходу на пенсію — у статті.
66431

Роль кадровика в командній роботі

Успіх будь-якої організації безпосередньо залежить від її найціннішого ресурсу — людей. Командна робота, як форма організації праці, дозволяє досягати синергії, де загальний результат значно перевищує суму індивідуальних зусиль. Проте для створення дієвої команди недостатньо просто зібрати фахівців у межах одного проєкту чи підрозділу. Саме тому досить важлива роль кадровика в командній роботі— HR-фахівця, чия місія полягає у створенні сприятливого середовища для командної взаємодії та розвитку колективу.
208

Психологія конфлікту: чому ми сваримось на роботі

Конфлікт — це зіткнення протилежних інтересів, цінностей, поглядів або потреб. Конфлікти на робочому місці виникають через взаємодію різних особистостей, посадових функцій та очікувань. У цій статті ви знайдете секрети вирішення трудових конфліктів, все про роль кадровика у врегулюванні спорів, а також кадрові політики і уникнення конфліктів у трудовому просторі.
316

Кадрова безпека підприємства

У сучасних умовах глобальної конкуренції та постійних змін на ринку праці, кадрова безпека підприємства набуває все більшого значення для стабільного функціонування будь-якого підприємства. Як кадровику запобігти внутрішнім загрозам та стабільно підтримувати кадрову безпеку на підприємстві — читайте у статті.
345

Калькулятор кількості кадровиків

Управління персоналом є критично важливою складовою ефективної роботи будь-якого підприємства. Відділ кадрів (HR-відділ) не лише веде документацію, а й відповідає за залучення, адаптацію, розвиток і утримання персоналу. Але яка кількість кадровиків потрібна для якісного виконання цих функцій? Допомогти в цьому може калькулятор кількості кадровиків — спеціальний інструмент для розрахунку оптимального складу HR-команди.
15415

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді