Пояснення надали головний спеціаліст відділу організації військового обліку людських мобілізаційних ресурсів мобілізаційного управління Головного управління персоналу Генштабу ЗСУ Андрій Бобков та аналітик Експертус Кадри, юрист із трудового права, сертифікований експерт із військового обліку Юлія Видиборець
Окремі справи формують до кожної групи списків персонального військового обліку. У них зберігають копії військово-облікових документів призовників, військовозобов’язаних та резервістів (п. 37 Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затвердженого постановою КМУ від 30.12.2022 № 1487; далі — Порядок).
Чи можна об’єднати справи з копіями військово-облікових документів призовників, військовозобов’язаних і резервістів та осіб, виключених з військового обліку
Максимальна кількість таких справ — чотири, як і самих Списків. Такий поділ на справи ґрунтується на їх практичному використанні. Наприклад, під час звіряння Списків з обліковими документами відповідних районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, підрозділів Служби зовнішньої розвідки, в яких працівники перебувають на військовому обліку. Військовий облік призовників, офіцерів, рядового, сержантського та старшинського складу ведуть різні відділи, які перевірятимуть повноту і достовірність Списків. Вони послуговуватимуться наданою справою та обліковими документами ТЦК.
В окремій справі зберігають копії військово-облікових документів громадян, які не досягли граничного віку перебування в запасі та були виключені з військового обліку ТЦК, органами СБУ, підрозділами Служби зовнішньої розвідки (п. 38 Порядку).
На підприємстві немає офіцерів — лише військовозобов’язані рядового, сержантського та старшинського складу. Скільки справ вести?
В умовах воєнного стану в Україні актуальність належного ведення військового обліку значно зросла. Відповідальність за цей напрям роботи на підприємстві або в установі несе спеціально призначена особа — інспектор з військового обліку. Саме для такої посадової одиниці має бути розроблена чітка посадова інструкція, яка регламентує її обов’язки, права та відповідальність. Посадова інструкція відповідального за військовий облік на підприємстві — у статті, залишилось тільки скачати.
Державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації незалежно від форми власності та підпорядкування зобов’язані вести військовий облік працівників. Порушення правил військового обліку — досить поширена проблема на сьогодні. Розглянемо, яка відповідальність за порушення у сфері військового обліку передбачена законодавством та які особливості притягнення до відповідальності за порушення ведення військового обліку.
Робота з військового обліку є важливим аспектом діяльності будь-якого підприємства, особливо в умовах мобілізаційної готовності. Створення детального плану допоможе систематизувати всі процеси, забезпечити точність даних та своєчасне виконання всіх необхідних заходів. Як скласти план роботи з військового обліку на 2025 рік зразок — у статті.
Ведення військового обліку — обов'язкова умова діяльності підприємства будь-якої форми власності. Порядок військового обліку до цього часу викликає низку питань у зв’язку з динамічністю законодавства у цій сфері. Матеріал стане вашим путівником під час організації військового обліку на підприємстві з нуля, адже містить усі головні, як законодавчі, так і практичні положення про військовий облік для ведення обліку військовозобов'язаних
У матеріалі дізнаєтесь коли потрібно повідомити про зміну облікових даних, який строк та форма повідомлення про зміну облікових даних 2025, а зразки від експертів допоможуть скласти повідомлення та супровідний лист.