Складаємо характеристику на працівника для атестації: підказки
Як скласти характеристику на працівника для атестації
На кожного працівника, який підлягає атестації, безпосередній керівник складає характеристику, яку подають атестаційній комісії.
У які терміни подавати характеристику на працівника
Не допустимо оцінювати професійний рівень та кваліфікацію працівника за ознаками, що безпосередньо не пов’язані з виконуваною роботою (п. 9 ст. 11 Закону № 4312). Тож характеристика для атестації має містити відомості:
- про освіту/кваліфікацію;
- стаж роботи за спеціальністю/професією;
- стаж роботи на посаді на підприємстві;
- показники, що характеризують якість виконання посадових обов’язків/виробничих завдань, — продуктивність праці, виконавська дисципліна тощо;
- заохочення за виробничі здобутки;
- дисциплінарні стягнення за невиконання/неякісне, несвоєчасне виконання обов’язків;
- виконання обов’язків, покладених на працівника трудовим договором;
- підвищення кваліфікації, навчання, перенавчання новим/суміжним професіям, передовим методам праці і технологій, зокрема інформаційним;
- винаходи, раціоналізаторські пропозиції, публікації у професійних виданнях, наукові й почесні звання, пов’язані з діяльністю на підприємстві тощо.
Що не потрібно включати включати до характеристики для атестації
Розробіть трафаретну форму характеристики для атестації та закріпіть її в локальному акті, приміром у Положенні про атестацію чи Інструкції з діловодства.