Громадяни України, які перебувають на військовому обліку, зобов’язані уточнити дані з 18 травня 2024 р. по 17 липня 2024 р.

Як працівникам уточнити дані у зв’язку з «мобілізаційним» законом і що зробити роботодавцю
Працівники, які перебувають на території України, можуть уточнити дані одним зі способів:
- самостійно прибути до територіального центру комплектування та соціальної підтримки (далі — ТЦК) за місцем перебування на військовому обліку чи за своїм місцем проживання;
- самостійно прибути до територіального центру надання адміністративних послуг (ЦНАП);
- онлайн через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста (далі — електронний кабінет), який реєструють добровільно.
Законодавство не згадує застосунок «Резерв+» як електронний кабінет. Але Міноборони презентувало його роботу й наводить різну статистику на прикладі ТЦК, ЦНАП та застосунку «Резерв+». Тому вважаємо, що працівник виконає свій обов’язок щодо уточнення даних, якщо зробить це через застосунок «Резерв+».

Юлія Видиборець
Ведення військового обліку — обов'язкова умова діяльності підприємства будь-якої форми власності. Порядок військового обліку до цього часу викликає низку питань у зв’язку з динамічністю законодавства у цій сфері. Матеріал стане вашим путівником під час організації військового обліку на підприємстві з нуля, адже містить усі головні, як законодавчі, так і практичні положення про військовий облік для ведення обліку військовозобов'язаних
Військовий облік працівників — це одна з обов’язкових функцій роботодавця. Кадровики відповідають за те, щоб усі призовники, військовозобов’язані та резервісти були належним чином поставлені на облік, а дані про них — своєчасно оновлювалися. Як вести військовий облік працівників онлайн? Чи повністю електронна форма військового обліку замінила паперовий військовий облік? Усе про облік військовозобов’язаних в електронному вигляді — у статті
В умовах воєнного стану питання військового обліку набуває особливої актуальності. Кожне підприємство, установа чи організація зобов’язані забезпечувати належне ведення військово-облікових документів та взаємодіяти з територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки (ТЦК та СП). Саме тому план роботи з військового обліку на 2026 рік є обов’язковим для кадрової служби. Він дозволяє систематизувати всі заходи, контролювати своєчасність виконання завдань і бути готовими до перевірок
В умовах воєнного стану в Україні актуальність належного ведення військового обліку значно зросла. Відповідальність за цей напрям роботи на підприємстві або в установі несе спеціально призначена особа — інспектор з військового обліку. Саме для такої посадової одиниці має бути розроблена чітка посадова інструкція, яка регламентує її обов’язки, права та відповідальність. Посадова інструкція відповідального за військовий облік на підприємстві — у статті, залишилось тільки скачати.
Державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації незалежно від форми власності та підпорядкування зобов’язані вести військовий облік працівників. Порушення правил військового обліку — досить поширена проблема на сьогодні. Розглянемо, яка відповідальність за порушення у сфері військового обліку передбачена законодавством та які особливості притягнення до відповідальності за порушення ведення військового обліку.