Розкажемо, чи можна внести зміни на нинішньому місці роботи
Порядок заповнення трудових книжок визначає Інструкція про порядок ведення трудових книжок працівників, затверджена наказом Мінпраці, Мін’юсту, Мінсоцзахисту України від 29.07.1993 № 58.
Вносимо зміни та виправляємо помилки в трудових книжках
Відповідно до цього документа, прізвище, ім’я та по батькові працівника у трудовій книжці мають відповідати ПІБ за паспортом. Якщо ж наявні якісь розбіжності (навіть незначні помилки на кшталт пропущеного апострофа), до трудової слід внести зміни.
Порядок виправлення такий:
- на першій сторінці трудової книжки — однією рискою закреслюють ім’я, що внесено з помилкою, і записують правильне;
- на внутрішньому боці обкладинки — зазначають документи, що є підставою для внесення зміни (завіряються підписом уповноваженої особи, печаткою підприємства або відділу кадрів).
Виправлення може зробити уповноважена особа за останнім місцем роботи (слід зазначити також номер та дату видачі, на підставі якого вносять зміни).
Зауважте: для підтвердження стажу особи до 1 січня 2004 року трудова книжка є основним документом.
За інформацією Пенсійного фонду України
Буде помилкою вказати у трудовій, що працівницю прийняли за строковим трудовим договором на час відпустки з вагітності та пологів. Як тоді зробити правильний запис?
Запис про звільнення за власним бажанням в трудовій книжці повинен відображати точне формулювання законодавчої норми про звільнення з цієї причини. Які варіанти запису про звільнення за власним бажанням можуть бути та зразки таких записів, — у статті.
Під час війни трудове законодавство зазнає чималих змін. У результаті перед роботодавцями та працівниками постає питання: як зараховується стаж і як він впливає на нарахування пенсії?
Згода на обробку персональних даних для передання сканкопіїї трудової книжки на перший погляд є важливим кроком у процесі забезпечення відповідності законодавству та захисту особистої інформації. Однак чи потрібна згода на обробку персональних даних для сканкопіїї трудової сьогодні та яку форму вона має, — читайте у статті.
Аудит трудових книжок слід проводити, зокрема, коли на роботу оформився новий кадровик та перед тим як подавати скановані копії трудових книжок для оцифрування до Пенсійного фонду. Детально про випадки проведення аудиту трудових книжок та про дії роботодавця і працівника у разі втрати трудової книжки читайте у статті.