Мінекономіки затвердило новий порядок звернення громадян до Держпраці
Як проходять перевірки з праці під час воєнного стану
Мінекономіки наказом від 21.06.2024 № 15188 затвердило новий Порядок розгляду звернень та організації особистого прийому громадян у Державній службі України з питань праці та її територіальних органах (далі — Наказ № 15188, Порядок, Держпраці).
Порядок унормовує процедуру приймання, реєстрації, розгляду звернень громадян, здійснення контролю за дотриманням строків їх розгляду, основні вимоги до організації і проведення особистого прийому громадян та загальні засади ведення діловодства за зверненнями громадян у Держпраці.
Зокрема визначили, що всі звернення громадян, що надходять до Держпраці, підлягають обов’язковій класифікації за видами, установленими статтею 3 Закону України «Про звернення громадян» від 02.10.1996 № 393/96-ВР, а саме: пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) та скарги.
Додали ще один канал для подання письмових звернень. Отже, заявники зможуть подавати звернення такими способами:
- надіслати поштою, в тому числі електронною. Зазначили конкретну електронну поштову адресу — [email protected], на яку можна надіслати електронне звернення;
- заповнити та надіслати електронну форму, розміщену на офіційних вебсайтах Держпраці;
- через скриньку «Для звернень громадян», що розмістять за місцезнаходженням Держпраці у доступному для громадян місці. Кореспонденцію зі скриньки вилучатимуть щодня.
В електронному зверненні заявник зазначатиме електронну поштову адресу, на яку йому надсилатимуть відповідь, або інформацію про інші засоби зв'язку з ним. Застосовувати кваліфікований електронний підпис в разі надсилання електронного звернення не потрібно.
Звернення громадян у Держпраці реєструватимуть з використанням системи електронного документообігу. Це дозволить контролювати дотримання строків розгляду звернень. Також з метою своєчасного та належного виконання звернень громадян визначили порядок моніторингу та контролю за їх розглядом.
Реєстраційний індекс та дату реєстрації на зверненнях проставлятимуть як за допомогою реєстраційного штампа, так і шляхом нанесення штрих-коду, який містить найменування органу, що здійснив реєстрацію.
Визначили також, що на обґрунтовану письмову вимогу громадянина строк розгляду звернення може бути скорочено.
Відповідь на звернення громадянина повинні оформлювати державною мовою відповідно до Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної» від 25.04.2019 № 2704-VIII, якщо інше не встановлено законом.
Наказ № 15188 набере чинності з дня, коли його офіційного опублікують.
Людмила Герега