Мінекономіки затвердило новий порядок звернення громадян до Держпраці

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Автор
експерт із трудового законодавства, Київ
Зазначили електронну поштову адресу, на яку можна надсилати звернення

Мінекономіки затвердило новий порядок звернення громадян до Держпраці

Як проходять перевірки з праці під час воєнного стану

Мінекономіки наказом від 21.06.2024 № 15188 затвердило новий Порядок розгляду звернень та організації особистого прийому громадян у Державній службі України з питань праці та її територіальних органах (далі — Наказ № 15188, Порядок, Держпраці).

Порядок унормовує процедуру приймання, реєстрації, розгляду звернень громадян, здійснення контролю за дотриманням строків їх розгляду, основні вимоги до організації і проведення особистого прийому громадян та загальні засади ведення діловодства за зверненнями громадян у Держпраці.

Зокрема визначили, що всі звернення громадян, що надходять до Держпраці, підлягають обов’язковій класифікації за видами, установленими статтею 3 Закону України «Про звернення громадян» від 02.10.1996 № 393/96-ВР, а саме: пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) та скарги.

Додали ще один канал для подання письмових звернень. Отже, заявники зможуть подавати звернення такими способами:

  • надіслати поштою, в тому числі електронною. Зазначили конкретну електронну поштову адресу — [email protected], на яку можна надіслати електронне звернення;
  • заповнити та надіслати електронну форму, розміщену на офіційних вебсайтах Держпраці;
  • через скриньку «Для звернень громадян», що розмістять за місцезнаходженням Держпраці у доступному для громадян місці. Кореспонденцію зі скриньки вилучатимуть щодня.

В електронному зверненні заявник зазначатиме електронну поштову адресу, на яку йому надсилатимуть відповідь, або інформацію про інші засоби зв'язку з ним. Застосовувати кваліфікований електронний підпис в разі надсилання електронного звернення не потрібно.

Звернення громадян у Держпраці реєструватимуть з використанням системи електронного документообігу. Це дозволить контролювати дотримання строків розгляду звернень. Також з метою своєчасного та належного виконання звернень громадян визначили порядок моніторингу та контролю за їх розглядом.

Реєстраційний індекс та дату реєстрації на зверненнях проставлятимуть як за допомогою реєстраційного штампа, так і шляхом нанесення штрих-коду, який містить найменування органу, що здійснив реєстрацію.

Визначили також, що на обґрунтовану письмову вимогу громадянина строк розгляду звернення може бути скорочено.

Відповідь на звернення громадянина повинні оформлювати державною мовою відповідно до Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної» від 25.04.2019 № 2704-VIII, якщо інше не встановлено законом.

Наказ № 15188 набере чинності з дня, коли його офіційного опублікують.

Людмила Герега

Зміни до Закону Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану

Статті за темою

Усі статті за темою

Що входить до страхового стажу?

Страховий стаж — це один із ключових факторів, який впливає на право людини на пенсійне забезпечення, соціальні виплати та інші пільги. Тому перед роботодавцями та працівниками постає низка питань щодо його врегулювання. Що входить до страхового стажу для пенсії? Як зараховується стаж та чи зараховується навчання в трудовий стаж? Відповіді на ці та інші питання про трудовий стаж для виходу на пенсію — у статті.
66679

Роль кадровика в командній роботі

Успіх будь-якої організації безпосередньо залежить від її найціннішого ресурсу — людей. Командна робота, як форма організації праці, дозволяє досягати синергії, де загальний результат значно перевищує суму індивідуальних зусиль. Проте для створення дієвої команди недостатньо просто зібрати фахівців у межах одного проєкту чи підрозділу. Саме тому досить важлива роль кадровика в командній роботі— HR-фахівця, чия місія полягає у створенні сприятливого середовища для командної взаємодії та розвитку колективу.
222

Психологія конфлікту: чому ми сваримось на роботі

Конфлікт — це зіткнення протилежних інтересів, цінностей, поглядів або потреб. Конфлікти на робочому місці виникають через взаємодію різних особистостей, посадових функцій та очікувань. У цій статті ви знайдете секрети вирішення трудових конфліктів, все про роль кадровика у врегулюванні спорів, а також кадрові політики і уникнення конфліктів у трудовому просторі.
343

Кадрова безпека підприємства

У сучасних умовах глобальної конкуренції та постійних змін на ринку праці, кадрова безпека підприємства набуває все більшого значення для стабільного функціонування будь-якого підприємства. Як кадровику запобігти внутрішнім загрозам та стабільно підтримувати кадрову безпеку на підприємстві — читайте у статті.
377

Калькулятор кількості кадровиків

Управління персоналом є критично важливою складовою ефективної роботи будь-якого підприємства. Відділ кадрів (HR-відділ) не лише веде документацію, а й відповідає за залучення, адаптацію, розвиток і утримання персоналу. Але яка кількість кадровиків потрібна для якісного виконання цих функцій? Допомогти в цьому може калькулятор кількості кадровиків — спеціальний інструмент для розрахунку оптимального складу HR-команди.
15505

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді