Мінекономіки скасує форму трудового договору між працівником і ФОП

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Автор
провідний експерт із трудового законодавства Експертус Кадри Цифрового видавництва Експертус, Київ
Центр зайнятості зобов’яжуть зняти з реєстрації ті трудові договори, які ще не зняті

Трудовий договір між працівником і ФОП (на прикладі продавця)

Мінекономіки оприлюднило проєкт наказу «Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Міністерства праці та соціальної політики України від 08.06.2001 № 260» та проєкт постанови КМУ «Про визнання такою, що втратила чинність, постанови Кабінету Міністрів України від 29 жовтня 2009 р. № 1168».

Форма трудового договору між працівником і фізичною особою, яка використовує найману працю та Порядок реєстрації такого трудового договору затверджені наказом Мінпраці від 08.06.2001 № 260. Постанова КМУ «Деякі питання застосування законодавства про працю фізичною особою, яка використовує найману працю» від 29.10.2009 № 1168 уточнює умови реєстрації та зняття з реєстрації трудових договорів у центрі зайнятості без присутності працівника.

Мінекономіки пояснило, чому ці нормативні акти слід визнати такими, що втратили чинність:

  • працівника не можна допустити до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням роботодавця та повідомлення ДПС (ч. 3 ст. 24 КЗпП);
  • трудову діяльність працівника обліковують в електронній формі в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування у порядку, що визначає Закон України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 № 2464-VI (ч. 1 ст. 48 КЗпП; далі — Закон № 2464);
  • роботодавці подають до ПФУ персоніфіковані відомості про зарплату (дохід, грошове забезпечення, допомогу, компенсацію) застрахованих осіб, на яку нараховано і з якої сплачено страхові внески, та інші відомості ( абз.1 ч. 2 ст. 20 Закону № 2464);
  • страхувальник подає відомості про працівника щодо переведення на іншу роботу (посаду), звільнення, поновлення на роботі, призупинення/поновлення дії трудового договору, а також про присвоєння, зміну або позбавлення рангу, розряду, класу, звання, категорії, складення присяги, належності або неналежності осіб, які працюють, зокрема підприємців, або забезпечують себе роботою самостійно, до професійних спілок та/або до осіб, які підлягають обов’язковим медичним оглядам (абз. 4 ч. 2 ст. 20 Закону № 2464).

Ірина Матійко

За інформацією Мінекономіки

Інтеграція ветерана в колектив: як налагодити комунікацію та співпрацю

Статті за темою

Усі статті за темою

Що входить до страхового стажу?

Страховий стаж — це один із ключових факторів, який впливає на право людини на пенсійне забезпечення, соціальні виплати та інші пільги. Тому перед роботодавцями та працівниками постає низка питань щодо його врегулювання. Що входить до страхового стажу для пенсії? Як зараховується стаж та чи зараховується навчання в трудовий стаж? Відповіді на ці та інші питання про трудовий стаж для виходу на пенсію — у статті.
67025

Роль кадровика в командній роботі

Успіх будь-якої організації безпосередньо залежить від її найціннішого ресурсу — людей. Командна робота, як форма організації праці, дозволяє досягати синергії, де загальний результат значно перевищує суму індивідуальних зусиль. Проте для створення дієвої команди недостатньо просто зібрати фахівців у межах одного проєкту чи підрозділу. Саме тому досить важлива роль кадровика в командній роботі— HR-фахівця, чия місія полягає у створенні сприятливого середовища для командної взаємодії та розвитку колективу.
241

Психологія конфлікту: чому ми сваримось на роботі

Конфлікт — це зіткнення протилежних інтересів, цінностей, поглядів або потреб. Конфлікти на робочому місці виникають через взаємодію різних особистостей, посадових функцій та очікувань. У цій статті ви знайдете секрети вирішення трудових конфліктів, все про роль кадровика у врегулюванні спорів, а також кадрові політики і уникнення конфліктів у трудовому просторі.
392

Кадрова безпека підприємства

У сучасних умовах глобальної конкуренції та постійних змін на ринку праці, кадрова безпека підприємства набуває все більшого значення для стабільного функціонування будь-якого підприємства. Як кадровику запобігти внутрішнім загрозам та стабільно підтримувати кадрову безпеку на підприємстві — читайте у статті.
411

Калькулятор кількості кадровиків

Управління персоналом є критично важливою складовою ефективної роботи будь-якого підприємства. Відділ кадрів (HR-відділ) не лише веде документацію, а й відповідає за залучення, адаптацію, розвиток і утримання персоналу. Але яка кількість кадровиків потрібна для якісного виконання цих функцій? Допомогти в цьому може калькулятор кількості кадровиків — спеціальний інструмент для розрахунку оптимального складу HR-команди.
15649

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді