Як призупинити дію трудового договору

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Дія законодавства в умовах воєнного стану

Роботодавець може призупинити дію трудового договору з працівником, якщо не може забезпечити працівника роботою, а працівник не може виконувати свою роботу.

Як призупинити трудові договори на воєнний час

Такі обставини можуть виникнути, якщо необхідні для виконання роботи працівником виробничі, організаційні, технічні можливості знищені, а переведення працівника на іншу роботу неможливе. 

Призупинення дії трудового договору може здійснюватися на строк не більше ніж період дії воєнного стану. Якщо роботодавець вирішить відновити дію договору, він повинен за 10 календарних днів до відновлення повідомити працівника про необхідність стати до роботи.

Призупинення дії трудового договору оформлюється наказом роботодавця, в якому зазначається інформація про причини призупинення, спосіб обміну інформацією, строк призупинення дії трудового договору, кількість працівників, їх категорії,  прізвища, ім’я, по батькові, реєстраційний номер облікової картки платника податків, умови відновлення дії трудового договору.

Призупинення дії трудового договору не тягне за собою припинення трудових відносин.

За інформацією

Південно-Східного міжрегіонального управління Держпраці

додаток

Перевірки 2025: Держпраці + ТЦК, мобінг

Статті за темою

Усі статті за темою

Робота під час повітряної тривоги

Праця під час повітряної тривоги — новий виклик воєнного стану як для працівників, так і для роботодавців. Цей досвід потребує адаптації, гнучкості та розуміння нових реалій. Яка оплата праці під час повітряної тривоги? Як діяти, якщо звучить сигнал повітряна тривога до початку робочого часу? Чи законною є вимога роботодавця працювати під час повітряної тривоги? Відповіді — у статті.
10261

Як перевірити актуальність даних у Резерв+ перед звітністю

Система «Резерв+» — це ключовий інструмент для ведення військового обліку на підприємстві. Вона дозволяє кадровикам своєчасно подавати інформацію про працівників до територіальних центрів комплектування. Саме тому перевірка даних у Резерв+ перед звітністю є критично важливою. Як відбувається перевірка актуальності військового обліку, оновлення даних у Резерв+ та контроль даних у системі Резерв+ — читайте у статті
233

Що таке «Резерв+» і як кадровику працювати з цією системою

В умовах воєнного стану та підвищеної уваги до військового обліку держава запровадила новий цифровий інструмент — систему «Резерв+». Вона покликана спростити ведення обліку військовозобов’язаних на підприємствах, зробити його більш прозорим і автоматизованим. Для кадровиків ця система стає ключовим інструментом, адже від коректного ведення обліку залежить як внутрішній порядок у компанії, так і відсутність штрафних санкцій під час перевірок. Як кадровику користуватися Резерв+ та які можливості Резерв+ для підприємств — у статті
3375

Взаємодія підприємства з ТЦК: типові запити та як правильно відповідати

У зв’язку із воєнним станом, взаємодія підприємства з ТЦК стала обов’язковою частиною кадрової роботи. Територіальні центри комплектування дедалі частіше надсилають роботодавцям запити щодо військового обліку працівників. Для підприємства це не формальність: неправильні або несвоєчасні відповіді можуть призвести до адміністративної та фінансової відповідальності. У чому полягає взаємодія підприємства з ТЦК та на які типові запити ТЦК слід звернути особливу увагу — у статті
5616

Відпустка заброньованого працівника за кордоном

Питання виїзду за кордон у період воєнного стану в Україні залишається актуальним, особливо для тих, хто підлягає бронюванню. Відпустка заброньованого за кордоном — це складна і багатогранна тема, яка вимагає уважного аналізу законодавчих змін та практичних механізмів реалізації такого виїзду
12350

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді