Що потрібно знати публічним службовцям про суміщення та сумісництво
Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води
Щоб запобігти конфлікту інтересів та забезпечити прозорість у діяльності осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування Закон України «Про запобігання корупції» від 14.10.2014 № 1700-VII (далі — Закон № 1700) обмежує публічних службовців займатись іншими видами оплачуваної діяльності.
Публічним службовцям заборонено:
- займатись підприємницькою чи іншою оплачуваною діяльністю;
- входити до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержувати прибуток.
Якщо особу вперше чи після перерви обирають / призначають на посади, пов’язані з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, вона зобов’язана не пізніше 15 робочих днів після цього припинити підприємницьку діяльність та повноваження у складі правління, інших виконавчих чи контрольних органів, наглядової ради підприємства або організації.
Правопорушення, пов’язані з корупцією, можуть призвести до дисциплінарної чи адміністративної відповідальності.
Якщо посадовець входить до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержувати прибуток, це є правопорушенням незалежно від того, чи він отримує / не отримує оплату за те, що перебуває у його складі.
Публічний службовець, який входить до складу засновників / учасників господарського товариства, не підпадає під дію обмеження, якщо дотримує вимог статті 36 Закону № 1700. Він зобов’язаний протягом 60 днів після того, як його призначили / обрали на посаду, передати в управління іншій особі належні йому підприємства та корпоративні права.
НАЗК зазначає, що факт реєстрації публічного службовця фізичною особою-підприємцем, адвокатом, приватним виконавцем, іншою особою, що надає публічні послуги, не свідчить про те, що він фактично здійснює цю діяльність та, відповідно, вчиняє адмінправопорушення за статтею 172-4 КУпАП.
Обмеження не поширюються на депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутатів місцевих рад крім тих, які здійснюють свої повноваження у відповідній раді на постійній основі, присяжних, помічників-консультантів народних депутатів України, працівників секретаріатів Голови ВРУ, Першого заступника та заступника Голови ВРУ, працівників секретаріатів депутатських фракцій, депутатських груп у ВРУ, працівників патронатних служб у держорганах та деяких інших публічних службовців.
Як застосовувати зазначені обмеження, НАЗК роз’яснює у розділах 9 та 10 Методичних рекомендацій щодо застосування окремих положень Закону України «Про запобігання корупції» стосовно запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, дотримання обмежень щодо запобігання корупції.
За інформацією НАЗК