ПФУ планує посилити контроль за тим, як роботодавці використовують страхові кошти

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Автор
провідний експерт із трудового законодавства Експертус Кадри Цифрового видавництва Експертус, Київ
Страхувальника включатимуть до графіка перевірок за одним із встановлених критеріїв

ПФУ оприлюднив проєкт постанови, який регламентує Порядок перевірки правильності використання роботодавцями коштів загальнообов’язкового державного соціального страхування та застосування фінансових санкцій за порушення встановленого порядку їх використання (далі — Проєкт, Порядок). Наразі такі перевірки регламентує постанова правління Фонду соцстраху № 23 від 02.10.2020. Проєкт передбачає новий механізм перевірок, щоб забезпечити цільове використання страхових коштів, за рахунок яких фінансують страхові виплати, зокрема:

Контактна інформація:

  • тимчасову втрату працездатності:
    • допомогу по тимчасовій непрацездатності, зокрема догляд за хворою дитиною, догляд за дитиною віком до 14 років або дитиною з інвалідністю віком до 18 років на весь період, коли надають реабілітаційну допомогу. При цьому має бути наявний медичний висновок про необхідність стороннього догляду за дитиною;

    • допомогу по вагітності та пологах;

    • допомогу на поховання, крім поховання пенсіонерів, безробітних та осіб, які померли від нещасного випадку на виробництві;

  • нещасний випадок: 
    • виплати за тимчасову непрацездатність, яка настала через нещасний випадок на виробництві чи профзахворювання;

    • компенсація при тимчасовому переведенні потерпілого на легшу, нижчеоплачувану роботу;

    • вартість витрат на поховання потерпілого та пов’язаних із цим ритуальних послуг.

Порядок встановить процедуру перевірки та вимоги, як документувати перевірку та ухвалювати рішення щодо фінансових санкцій.

Проєкт містить критерії за наявності одного з яких підприємства включатимуть до графіку перевірок. Підприємства ризикують потрапити до графіку перевірок, якщо:

  • зросла кількість оплачених лікарняних у звітному періоді порявняно з аналогічним періодом минулого року;
  • здійснювали страхові виплати у межах максимального розміру з розрахунку на один день;
  • мають декілька порушень або ризиків неправомірного використання страхових коштів за результатами камеральної перевірки;
  • не сплатили єдиний внесок, проте мають страхові виплати ПФУ;
  • не проводилась документальна перевірка більше ніж три роки, а страхові кошти витрачали.

Встановлять тривалість перевірок:

  • планові — не більше десяти робочих днів, для субʼєктів мікро-, малого підприємництва — пʼяти робочих днів;
  • позапланові — не більше десяти робочих днів, для субʼєктів мікро-, малого підприємництва — двох робочих днів.

Про планову перевірку ПФУ має попередити підприємство не пізніше ніж за десять календарних днів до дня початку перевірки письмовим повідомленням. Про позапланові перевірки можуть не попереджати. Їх проводять якщо наявні підстави, такі як порушення або підозри про зловживання коштами.

За інформацією ПФУ

Військовозобов’язані в кадрах: приймаємо, увільняємо, звільняємо правильно

Статті за темою

Усі статті за темою

Роль кадровика в командній роботі

Успіх будь-якої організації безпосередньо залежить від її найціннішого ресурсу — людей. Командна робота, як форма організації праці, дозволяє досягати синергії, де загальний результат значно перевищує суму індивідуальних зусиль. Проте для створення дієвої команди недостатньо просто зібрати фахівців у межах одного проєкту чи підрозділу. Саме тому досить важлива роль кадровика в командній роботі— HR-фахівця, чия місія полягає у створенні сприятливого середовища для командної взаємодії та розвитку колективу.
46

Психологія конфлікту: чому ми сваримось на роботі

Конфлікт — це зіткнення протилежних інтересів, цінностей, поглядів або потреб. Конфлікти на робочому місці виникають через взаємодію різних особистостей, посадових функцій та очікувань. У цій статті ви знайдете секрети вирішення трудових конфліктів, все про роль кадровика у врегулюванні спорів, а також кадрові політики і уникнення конфліктів у трудовому просторі.
166

Кадрова безпека підприємства

У сучасних умовах глобальної конкуренції та постійних змін на ринку праці, кадрова безпека підприємства набуває все більшого значення для стабільного функціонування будь-якого підприємства. Як кадровику запобігти внутрішнім загрозам та стабільно підтримувати кадрову безпеку на підприємстві — читайте у статті.
214

Калькулятор кількості кадровиків

Управління персоналом є критично важливою складовою ефективної роботи будь-якого підприємства. Відділ кадрів (HR-відділ) не лише веде документацію, а й відповідає за залучення, адаптацію, розвиток і утримання персоналу. Але яка кількість кадровиків потрібна для якісного виконання цих функцій? Допомогти в цьому може калькулятор кількості кадровиків — спеціальний інструмент для розрахунку оптимального складу HR-команди.
14874

День кадровика в Україні

У наш час важко уявити будь-яке підприємство чи установу без людини, яка б підбирала кваліфікованих, здібних працівників та ще й допомагала в адаптації персоналу. Саме зі знайомства з представником кадрової служби починається трудовий шлях кожного працівника. Тому у цій статті ви знайдете все про День кадровика в Україні.
9881

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді