Нові обмеження на відстрочку для студентів і педагогів: у ВРУ зареєстрували законопроєкт

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Автор
провідний експерт із трудового законодавства Експертус Кадри, Київ
Чоловікам стане складніше уникнути мобілізації через навчання у ЗВО. Зміни стосуватимуться і педагогів

Як працівнику отримати відстрочку від призову в ТЦК

21 квітня 2025 р. ВРУ оприлюднила проєкт Закону України «Про внесення змін до статті 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» щодо прав педагогічних працівників та здобувачів освіти» від 18.04.2025 № 13193 (далі — Законопроєкт № 13193).

Мета Законопроєкту № 13193 — забезпечити захист національних інтересів України та уникнути ситуацій, коли чоловіки призовного віку навмисно вступають у навчальні заклади, щоб ухилитися від мобілізації — зокрема, якщо мова йде про чоловіків віком від 25 років та старше. Документ усуне прогалини у законодавстві, які створюють умови для чоловіків призовного віку ухилятися від мобілізації, а також забезпечить стабільність освітнього процесу.

Законопроєкт № 13193 уточнює критерії, за якими особи, залучені до освітнього процесу, можуть отримати законну відстрочку. Депутати пропонують, зокрема залишити право на відстрочку лише для учнів закладів професійної освіти і здобувачів фахової передвищої освіти, які розпочали навчання не пізніше року, в який досягли граничного віку направлення на базову військову службу — 25 років відповідно до статті 15 Закону «Про військовий обов’язок і військову службу» від 25.03.1992 № 2232-ХІ.

Для здобувачів вищої освіти відстрочку надаватимуть лише в межах розрахункового строку виконання освітньої програми.

Також пропонують уточнити категорії педагогічних і наукових працівників, яким надають відстрочку від мобілізації. Відстрочку зможуть отримати педагоги закладів позашкільної освіти державної та комунальної власності, які:

  • станом на 01.01.2025 працювали та продовжують працювати за основним місцем роботи у цих закладах;
  • організовують роботу за еколого-натуралістичним, науково-технічним, дослідницько-експериментальним, військово-патріотичним напрямами;
  • мають навантаження не менше ніж 0,75 ставки.

Докладно про зміни у новині — Уряд схвалив зміни у правилах відстрочки для студентів і педагогів.

За інформацією ВРУ

додаток

Емоційний інтелект кадровика: як будувати відносини з керівником та колективом

Статті за темою

Усі статті за темою

Працівники за кордоном і Резерв+: облік та нюанси

Масовий виїзд працівників за межі України створив нові виклики для роботодавців, особливо у сфері військового обліку. Навіть якщо співробітник працює дистанційно або тимчасово перебуває за кордоном, обов’язки підприємства вести військовий облік працівників за кордоном залишаються незмінними. Запровадження електронної системи «Резерв+» суттєво змінило підхід до обліку військовозобов’язаних, і кадровикам необхідно розуміти, як вести облік військовозобов’язаних за кордоном, щоб уникнути порушень
644

Робота під час повітряної тривоги

Праця під час повітряної тривоги — новий виклик воєнного стану як для працівників, так і для роботодавців. Цей досвід потребує адаптації, гнучкості та розуміння нових реалій. Яка оплата праці під час повітряної тривоги? Як діяти, якщо звучить сигнал повітряна тривога до початку робочого часу? Чи законною є вимога роботодавця працювати під час повітряної тривоги? Відповіді — у статті.
10519

Як перевірити актуальність даних у Резерв+ перед звітністю

Система «Резерв+» — це ключовий інструмент для ведення військового обліку на підприємстві. Вона дозволяє кадровикам своєчасно подавати інформацію про працівників до територіальних центрів комплектування. Саме тому перевірка даних у Резерв+ перед звітністю є критично важливою. Як відбувається перевірка актуальності військового обліку, оновлення даних у Резерв+ та контроль даних у системі Резерв+ — читайте у статті
365

Що таке «Резерв+» і як кадровику працювати з цією системою

В умовах воєнного стану та підвищеної уваги до військового обліку держава запровадила новий цифровий інструмент — систему «Резерв+». Вона покликана спростити ведення обліку військовозобов’язаних на підприємствах, зробити його більш прозорим і автоматизованим. Для кадровиків ця система стає ключовим інструментом, адже від коректного ведення обліку залежить як внутрішній порядок у компанії, так і відсутність штрафних санкцій під час перевірок. Як кадровику користуватися Резерв+ та які можливості Резерв+ для підприємств — у статті
3597

Взаємодія підприємства з ТЦК: типові запити та як правильно відповідати

У зв’язку із воєнним станом, взаємодія підприємства з ТЦК стала обов’язковою частиною кадрової роботи. Територіальні центри комплектування дедалі частіше надсилають роботодавцям запити щодо військового обліку працівників. Для підприємства це не формальність: неправильні або несвоєчасні відповіді можуть призвести до адміністративної та фінансової відповідальності. У чому полягає взаємодія підприємства з ТЦК та на які типові запити ТЦК слід звернути особливу увагу — у статті
5840

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді