Що потрібно знати про спеціальну перевірку, — роз’яснює НАЗК

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Кадровик-01. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Ми вже відібрали головне для вас
Автор
експерт з трудового законодавства Експертус Кадри Цифрового видавництва Експертус, Київ
Розповіли, як і кого перевіряють, хто ініціює та проводить спецперевірку

Як проводити спеціальну та люстраційну перевірки в ОМС

Спеціальну перевірку (далі — спецперевірка) кандидатів на посади публічної служби регламентує Закон України «Про запобігання корупції» від 14.10.2014 № 1700-VII (далі — Закон № 1700) . Вона надає можливість роботодавцю отримати додаткові відомості, щоб визначити відповідність особи вимогам для зайняття найбільш відповідальних посад, пов’язаних з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, а також врахувати корупційні ризики, коли призначатимуть особу на таку посаду.

Спецперевірку проводять стосовно кандидатів на посади:

  • що передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального становища. Перелік таких посад наведено у примітці до статті 56 Закону № 1700. Це, зокрема, посади держслужби категорій «А» і «Б», суддів, прокурорів, слідчих і дізнавачів;
  • з підвищеним корупційним ризиком, перелік яких визначає НАЗК. Це посади керівників та заступників керівників державних підприємств, установ, організацій, яких призначають держоргани та деякі посади держслужби категорії «В».

Ініціатором спецперевірки є орган, на посаду в якому претендує особа. Організовує спецперевірку кандидата на посаду керівник або заступник керівника органу, де людина має працювати, або окремий структурний підрозділ за дорученням керівника.

Перелік держорганів, які відповідають за проведення спецперевірки та коло питань, які досліджують під час спецперевірки, наводить частина 4 статті 57 Закону № 1700.

Етапи спецперевірки:

  • ініціатор отримує згоду претендента на посаду, надсилає запити органам, уповноваженим проводити спецперевірку,
  • органи опрацьовують запити та надають інформацію ініціатору спецперевірки;
  • особа, стосовно якої здійснюють спецперевірку, надає пояснення;
  • інформацію узагальнюють та готують довідку про результати спецперевірки.

Посадовець або орган, що призначає чи обирає на посаду, відмовляє кандидату, якщо під час спецперевірки виявили інформацію про нього, яка свідчить про невідповідність кандидата вимогам законодавства для цієї посади.

Строки зберігання документів щодо спеціальної перевірки

За інформацією НАЗК

Щорічні додаткові відпустки за шкідливі умови та за особливий характер: кому, скільки та як надавати

Статті за темою

Усі статті за темою

Що входить до страхового стажу?

Страховий стаж — це один із ключових факторів, який впливає на право людини на пенсійне забезпечення, соціальні виплати та інші пільги. Тому перед роботодавцями та працівниками постає низка питань щодо його врегулювання. Що входить до страхового стажу для пенсії? Як зараховується стаж та чи зараховується навчання в трудовий стаж? Відповіді на ці та інші питання про трудовий стаж для виходу на пенсію — у статті.
67122

Роль кадровика в командній роботі

Успіх будь-якої організації безпосередньо залежить від її найціннішого ресурсу — людей. Командна робота, як форма організації праці, дозволяє досягати синергії, де загальний результат значно перевищує суму індивідуальних зусиль. Проте для створення дієвої команди недостатньо просто зібрати фахівців у межах одного проєкту чи підрозділу. Саме тому досить важлива роль кадровика в командній роботі— HR-фахівця, чия місія полягає у створенні сприятливого середовища для командної взаємодії та розвитку колективу.
244

Психологія конфлікту: чому ми сваримось на роботі

Конфлікт — це зіткнення протилежних інтересів, цінностей, поглядів або потреб. Конфлікти на робочому місці виникають через взаємодію різних особистостей, посадових функцій та очікувань. У цій статті ви знайдете секрети вирішення трудових конфліктів, все про роль кадровика у врегулюванні спорів, а також кадрові політики і уникнення конфліктів у трудовому просторі.
407

Кадрова безпека підприємства

У сучасних умовах глобальної конкуренції та постійних змін на ринку праці, кадрова безпека підприємства набуває все більшого значення для стабільного функціонування будь-якого підприємства. Як кадровику запобігти внутрішнім загрозам та стабільно підтримувати кадрову безпеку на підприємстві — читайте у статті.
419

Калькулятор кількості кадровиків

Управління персоналом є критично важливою складовою ефективної роботи будь-якого підприємства. Відділ кадрів (HR-відділ) не лише веде документацію, а й відповідає за залучення, адаптацію, розвиток і утримання персоналу. Але яка кількість кадровиків потрібна для якісного виконання цих функцій? Допомогти в цьому може калькулятор кількості кадровиків — спеціальний інструмент для розрахунку оптимального складу HR-команди.
15689

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді