Чи може інспектор відділу кадрів унести до трудової книжки новоприйнятого працівника, який працевлаштовується вперше, запис про проходження ним практики у 2012 році на іншому підприємстві? Як доказ працівника надає наказ про проходження практики.
Відповідь
Якщо до вступу на навчання особа не мала трудової книжки, роботодавець за першим місцем роботи оформлює працівникові трудову книжку і до занесення відомостей про прийняття на роботу вносить запис про навчання та про виробничу практику (п. 2.19 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої наказом Мінпраці, Мін’юсту, Мінсоцзахисту вiд 29.07.1993 № 58).
Якщо на момент прийняття на роботу особа продовжує навчатися, роботодавець вносить до трудової книжки тільки запис про прийняття на роботу. Запис про навчання та про виробничу практику внесе наступний роботодавець до занесення відомостей про роботу.
Записи про навчання у вищих навчальних закладах та виробничу практику вносять на підставі:
диплому (з додатком) про здобуття відповідного рівня освіти;
копій (витягів) наказів про зарахування на навчання і відрахування, засвідчених навчальними закладами;
довідок навчальних закладів, що містять інформацію про дати зарахування особи на навчання і відрахування з посиланням на дати і номери відповідних наказів.
Страховий стаж — це один із ключових факторів, який впливає на право людини на пенсійне забезпечення, соціальні виплати та інші пільги. Тому перед роботодавцями та працівниками постає низка питань щодо його врегулювання. Що входить до страхового стажу для пенсії? Як зараховується стаж та чи зараховується навчання в трудовий стаж? Відповіді на ці та інші питання про трудовий стаж для виходу на пенсію — у статті.
Оформлення працівника на роботу фізичною особою-підприємцем (ФОП) в Україні має відбуватися відповідно до вимог трудового законодавства. Як ФОП прийняти працівника на роботу законно та швидко — у статті.
Фіксувати в трудовій книжці нагородження і заохочення зобов’язує пункт 2.2 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої наказом Мінпраці, Мін’юсту, Мінсоцзахисту від 29.07.1993 № 58 (далі — Інструкція № 58). Що і як писати — визначає підрозділ «г» розділу 2 Інструкції № 58.
Під час оформлення на роботу всі працівники зобов’язані подавати на підприємство трудову книжку (у разі наявності) або відомості про трудову діяльність з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування (витяг з електронної трудової книжки).
Коли фізична особа — підприємець починає використовувати найману працю, він автоматично стає роботодавцем. Саме з цього моменту виникає безліч запитань. Чи має ФОП заповнювати трудові книжки працівників у 2025 році? Що робити, якщо підприємець не має печатки? Чи оформлює ФОП трудову книжку особі, яка працевлаштовується вперше?