З ким погоджувати посадову інструкцію за відсутності юриста на підприємстві

13115

Запитання

Відповідь

Посадова інструкція — це організаційно-правовий документ, у якому визначено основні завдання, права, обов’язки та відповідальність, порядок взаємодії працівника з іншими працівниками при виконанні ним роботи на певній посаді.

При складанні посадових інструкцій за основу беруться кваліфікаційні характеристики, вміщені у випусках Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників (далі — ДКХП), який є обов’язковим для застосування на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форми власності та виду економічної діяльності.

Вимоги щодо структури та змісту посадової інструкції містяться у Загальних положеннях ДКХП (Випуск 1 «Професії працівників, що є загальними для всіх видів економічної діяльності» ДКХП, затверджений наказом Міністерства праці і соціальної політики України від 29.12.2004 № 336).

Уніфікована форма посадової інструкції міститься в Збірнику уніфікованих форм організаційно-розпорядчих документів, схваленому протоколом Методичної комісії Державного комітету архівів України від 20.06.2006 № 3 (далі — Збірник форм ОРД).

Відповідно до рекомендацій щодо складення і оформлення посадової інструкції, наведених у Збірнику форм ОРД, як правило, проект посадової інструкції розробляє безпосередній керівник працівника, діяльність якого регламентує цей документ, і подає його на погодження до юридичної служби (юрисконсульта) та (або) кадрової служби підприємства. Погоджену посадову інструкцію підписує керівник відповідного структурного підрозділу та затверджує керівник підприємства або інша особа, уповноважена затверджувати цей документ.

Отже, за відсутності на підприємстві юриста, посадову інструкцію може погодити керівник кадрової служби.

Вимог щодо погодження посадової інструкції з головою ради трудового колективу нормативними актами не передбачено. Якщо керівник підприємства вважає це доцільним, відповідне положення може бути включено до Інструкції з діловодства підприємства, якою має регламентуватися, зокрема, порядок внутрішнього погодження (візування) документів, створюваних на підприємстві.

Погодження проекту документа з представницьким органом трудового колективу передбачено лише для робочих інструкцій.

Відновлення бронювання у Дії

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Посадова інструкція головного бухгалтера для скачування

Посадові інструкція головбуха — перший крок до взаєморозуміння роботодавця та підлеглого. Саме у цьому документі регламентують кваліфікаційні вимоги, права, відповідальність і посадові обовя'зки головного бухгалтера. Щоб ви правильно склали таку посадову інструкцію, експерти підготували зразок за ДСТУ 4163:2020. Залишилось лише скачати
54436

Посадова інструкція заступника директора: як скласти

Заступник директора — це та людина, яка може повністю взяти на себе повноваження керівника за його відсутності. Як засвідчує практика, обов’язки заступників далеко не завжди відповідають тим, які визначено для перших керівників. Який обсяг завдань, обов’язків і прав доцільно передбачити в посадових інструкціях заступників директора підприємства? Відповіді знайдете у статті.
46106

Посадова інструкція інспектора з військового обліку

Необхідно скласти посадову інструкцію відповідального за військовий облік на підприємстві, але не знаєте з чого почати? Ми підготували для вас зразок посадової інструкції відповідального за військовий облік. Залишилось тільки скачати.
64909

Все про посадові інструкції в Україні: правила зі зразками

Роботодавець повинен роз’яснити працівнику його права і обов’язки, забезпечити необхідними для роботи засобами (ст. 29 КЗпП). Як це зробити? Скеровує інший нормативний акт: обов’язки, права та відповідальність працівників закріплюють в посадових та робочих інструкціях. Вас можуть притягнути до відповідальності за їх відсутність. Адже суд кваліфікує це як порушення законодавства про працю.
355180